Start sprintu byl kvůli pravidlům o minimálním časovém odstupu určen na 17:05, ovšem těsně předtím se silně rozpršelo. Vedení závodu tedy nejdřív posunulo proceduru na 17:12, poté na 17:20, nakonec byl definitivní start určen na 17:35.
Vozy se seřadily za safety carem, tentokrát Aston Martinem, a Bernd Mayländer vedl čtyři kola celé pole na osychající trati. Bylo jasné, že přechod na intermediates bude absolutní nutností, ovšem naráz všech dvacet pilotů odbavit nelze. Do boxů tak po prvním ostrém kole zamířili Piastri, Sainz jr., Pérez, Gasly, Hamilton, Ricciardo, Stroll, Albon, Bottas a Hülkenberg. Poté dospěla k mechanikům i druhá polovina pilotů, přičemž byly k vidění těsné manévry vypuštění a velká ztráta Ferrari, jehož piloti museli čekat, až projedou soupeři. I tak měl Leclerc v případě Albona namále.
Díky lépe zvládnuté strategii se do vedení dostal Piastri, druhý byl Verstappen, třetí Gasly. Další pořadí po výměnách bylo následující: Pérez, Hamilton, Sainz jr., Leclerc, Norris, Ricciardo, Ocon, Stroll, Russell, Albon, Bottas, Hülkenberg, Alonso, Sargeant, Cunoda, Magnussen a Zhou. Posun vpřed vyšel také Hamiltonovi, který byl pátý. Naopak piloti Ferrari pozice ztratili. Ve čtvrtém kole zavlály žluté vlajky a hned poté vyjel safety car. Důvodem byla chyba a následná havárie Fernanda Alonsa, jenž udělal v zatáčce 11 hodiny a skončil ve štěrkovém pásu.
Hned po restartu sprintu překonal Verstappen Piastriho a dostal se do čela. Následoval tvrdý souboj mezi Hamiltonem a Pérezem, přičemž Brit v 7. kole v zatáčce Stavelot Mexičana zdolal a jal se pronásledovat Gaslyho. O pár zatáček později překonali Péreze i jezdci Ferrari. Důvodem bylo poškození Pérezova vozu v oblasti bočnice - důsledek vzájemného souboje s Hamiltonem. Checo tedy nemohl využívat stoprocentní výkon svého monopostu a dále padal, dokonce vyjel z trati a zaujal až 16. místo. Do boxů hlásil, že mu zcela odešel přítlak.
Tři kola před koncem sprintu musel Pérez dokonce odstoupit. V 9. kole následovala pětivteřinová penalizace pro Hamiltona, která mu byla udělena právě za kontakt s Pérezem. Druhých trestných pět vteřin si vysloužil Sargeant za příliš rychlý nájezd do boxů. V závěru se ještě probudil Russell, jemuž musel v devátém kole ustoupit Ocon, v dalším okruhu vyzrál i na Ricciarda. Daniel nakonec nezvládl závěrečný souboj s Oconem a propadl se ještě o jednu příčku.
Ve zbytku sprintu k ničemu zásadnímu již nedošlo. Zvítězil tedy Max Verstappen před Oscarem Piastrim a Pierrem Gaslym.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 24:58,433 | ||
2. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | + 6,667 | ||
3. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | + 10,733 | ||
4. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | + 12,648 | ||
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | + 15,016 | ||
6. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | + 16,052 | ||
7. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 16,757 | ||
8. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 16,822 | ||
9. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | + 22,410 | ||
10. | 33 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia AlphaTauri | + 22,806 | ||
11. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | + 25,007 | ||
12. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | + 26,303 | ||
13. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 27,006 | ||
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | + 32,986 | ||
15. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 36,342 | ||
16. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | + 37,571 | ||
17. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | + 37,827 | ||
18. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | + 39,267 | ||
19. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | odstoupil | ||
20. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | nehoda | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
1 | Max VERSTAPPEN |
Red Bull RB19 Red Bull RBPTH001 |
1:58,943 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ