Mercedes bude vnímat W14 jako slabé auto, dokud se nestane nejrychlejším. Každý víkend se hodně mění

George Russell s Mercedesem W14 | foto: Alfa Romeo Racing

Technický ředitel Mercedesu promluvil o letošním problematickém monopostu W14 a o jeho vývoji. Chystají velké novinky, po jejichž nasazení by se chtěli dotáhnout na zatím dominantní Red Bull.

Mercedes sezónu nezačal tak, jak by si přál - očekávaného stažení ztráty na Red Bull se nedostavilo, místo toho má problémy i s Ferrari a Aston Martinem. V Austrálii ale přišla vzpruha, když George Russell vybojoval druhé místo na roštu a s Lewisem Hamiltonem chvíli v závodě vedli.

"Auto je spolehlivé, to je rozhodně jeho silnou stránkou. Má kolem sebe dvojici velmi dobrých jezdců. Je lepší než většina vozů v poli. Ale dokud nebude nejrychlejší, vždy jej všichni budeme považovat za slabé auto," popisuje Allison.

"Je adekvátně šetrné ke svým pneumatikám, ale není tak dobré, jako některá z aut, která jsme postavili v minulosti. Má více přítlaku než většina vozů na roštu, ale ne dostatek. Je jízdní vlastnosti trochu zaostávají za přáním a určitě je na nich třeba pracovat.

Mercedes je před Ferrari, ale za Red Bullem a Aston Martinem | foto: Pirelli

Ale nic z toho není žádným velkým objevem. Hovoříme o tom po většinu víkendů. Jde o součást toho, co musí tým vyřešit, abychom získali zpět do rukou vítězný materiál," říká technický ředitel Mercedesu před nadcházejícím závodním víkendem v Ázerbájdžánu.

Které okruhy by mu letos mohly sedět, aby tam mohli pomýšlet na vítězství? "Na to, v čem je vaše auto skvělé a v čem ne je ještě celkem brzy, protože nejde o pevnou věc. Jde o platformu, která se během roku neustále vyvíjí," odpovídá Allison.

"Pokud bych měl teď trochu vařit z vody, tak bych řekl, že bude o něco silnější na okruzích, kde jste limitováni předními pneumatikami spíše než hodně těmi zadními. Takže trať typu Bahrajn je celá o tom, jak auto pečuje o své zadní pneumatiky. Melbourne je spíše o těch předních, jako například i Barcelona či Silverstone," pokračuje.

Auto se každý víkend hodně mění, chystá se záplava novinek | foto: Mercedes AMG F1 Team

Do Baku veze velký balík vylepšení a další jsou ve výrobě: "Tok nových dílů už začal. V podstatě máte každý závodní víkend odlišné auto. Někdy je těch novinek více, jindy méně. Ale nové věci jsme nasazovali v každém závodě."

"Baku nebude žádnou výjimkou a doufám, že v tom budeme i nadále pokračovat. Jste omezení rozpočtovým stropem a dalšími věcmi. Nacházíme se ale v části sezóny, kdy je k dispozici stále hodně palebné síly, aby se časy na kolo víkend od víkendu zlepšovaly," přibližuje Allison.

"My se soustředíme na oblasti, které poskytují na voze příležitost. Jak rychle je dokážeme využít s hardwarem nebo s odlišným přístupem a naplnit očekáváni, že během kteréhokoliv víkendu se naše šance zlepší? Zůstáváme nicméně realisty, pokud jde velkou výkonnost Red Bullu a zejména Maxe. Budou velmi hodnotnou konkurencí, kterou se budeme snažit dohnat a v patřičném čase předstihnout," dodává technický ředitel Mercedesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy