Leclerc má dostat v Austinu nový motor. Bude vylepšen?

Charles Leclerc v závodě v Singapuru | foto: Scuderia Ferrari

Šestý spalovací motor pro Charlese Leclerca? Očekávaná a nepřekvapivá informace. Podle italských zdrojů má Ferrari nasadit v Austinu již šestý spalovací motor. To znamená, že monacký pilot překročí povolený počet o dvojnásobek. Dobrou zprávou je aspoň to, že se nepropadne až na chvost startovního roštu. V italských médiích však probíhá debata i na jiné téma.

Informace, že Leclerc nasadí v Americe šestý motor, přinesla italská média. Jedná se o očekávanou novinku, vzhledem k tomu, že po četných problémech bylo sporné, zda Charles zvládne zbytek sezóny absolvovat s aktuálními komponenty.

Fanoušky Ferrari může utěšit aspoň fakt, že tým vymění pouze spalovací motor, ne všechny komponenty pohonné jednotky. To znamená ztrátu jen pěti míst na startu, podobně jako v případě Maxe Verstappena v Monze.

Tento spalovací motor nemá být totožný s tím předešlým. Leclerc má zkoušet novinky, které Ferrari nasazuje za účelem zlepšení spolehlivosti, když už výkonnostní změny není možné z důvodu zmrazení pohonných jednotek provádět.

Charles Leclerc s poruchou motoru | foto: motorsport.com

„Nasazení čerstvého motoru má strategický charakter: pracovní skupina pod vedením Enrica Gualtieriho pracuje na technických aspektech, které stojí za problémy se spolehlivostí. S plným souhlasem FIA byly provedeny změny a zavedena nová řešení, která budou testována směrem do sezóny 2023,“ uvádí velmi optimisticky Motorsport.com.

Podobně optimisticky dodává, že monopost F1-75 bude teď schopen jezdit ještě s větším výkonem bez obav ze selhání. Měli bychom tedy být svědky představení agresivnějších motorových map a plného potenciálu nového ERS (Leclerc ho dostal v Belgii), které prý ve Ferrari ještě nevyužívají naplno.

Podle jiných zdrojů ale rozhodnutí nasadit nový motor ještě definitivně nepadlo a vyvráceny jsou i zprávy o vylepšeních v oblasti spolehlivosti: „Je to dlouhý proces, který vyžaduje čas a schválení ze strany FIA. Zatím nepadla žádná žádost o jejich schválení, protože nejdříve je potřeba najít stoprocentní řešení všech problémů. Na dynamometru fungují nové díly dobře, ale je stále brzy. Potřeba jsou další testy,“ uvádí formu1a.uno.

Pochybovačně se vyjadřuje i k možnému nasazení nového motoru. „Nasazení šestého motoru bylo naplánované do Austinu, avšak poslední dva závody se jely na mokré trati a v Suzuce byl závod navíc zkrácen, takže pohonná jednotka utrpěla menší opotřebení, než se očekávalo. Tato možnost tu stále je, ale bude záležet na výkonnosti motoru a také na vývoji samotného víkendu. Trest by se mohl odložit na Mexiko, kde všichni dodavatelé pohonných jednotek očekávají náročný víkend. Rozhodnutí ještě nepadlo. Charles by mohl počkat a nasadit jen pár komponentů, místo startu z úplného chvostu.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy