Ten příběh známe všichni. Nová aerodynamika a nové osmnáctipalcové pneumatiky měly zlepšit závodění. Zejména pak jízdu v závěsu tak, aby bylo více příležitostí pro předjíždění. Většina startovního pole se shoduje, že přepracované regule svůj účel splnily. Dvojnásobný šampion Fernando Alonso nicméně optimismus krotí.
„Možná jsem trochu pesimističtější než většina ostatních, ale... Je sice pravdou, že následování vozů je snazší, jízda v závěsu je celkem v pohodě. Ovšem o pneumatikách se tohle říct nedá. Když jedete dlouho za jiným monopostem, stále se hodně opotřebovávají. V tomhle pokrok příliš nevyšel."
Alonsovi se nelíbí ani současné rozložení sil. Ne snad proto, že Alpine nebojuje o titul, někdejší pilot Ferrari McLarenu či Renaultu má problém s přílišnou předvídatelností. Právě to byl další úkol nových pravidel. Tedy zajistit, aby o vítězství v závodech bojovalo více týmů. Nezdařilo se.
„Nová pravidla měla umožnit bojovat o vítězství více týmům, ale výsledky kvalifikace jsou pořád celkem jasné a ukazují předvídatelné rozložení sil," má jasno Alonso.