Mercedes by měl být v Soči rychlejší, Red Bull čeká horší formu. Horner bagatelizuje penalizaci

Lewis Hamilton s Mercedesem v Soči | foto: Daimler AG

Nadcházející víkend nás čeká další závod, tentokrát týmy zavítají do Ruska. S jakými očekáváním tam míří hlavní adepti na titul - Mercedes a Red Bull? Kdo by měl mít papírově navrch?

Stříbrné šípy vedoucí šampionát s náskokem 18 bodů si celkem věří: "Musíme zajistit, abychom v Rusku dali dohromady dobrý víkend. Jde o místo, kde by [naše] auto mělo být konkurenceschopné," popisuje před 15. podnikem sezóny šéfinženýr Andrew Shovlin.

"Už delší dobu ale zažíváme celkem podělané závody. A tým se fakt nesmí rozptylovat a jen se soustředit na předvedení takový výkonů, o kterých víme, že na ně máme - a výkonnosti, kterou potřebujeme k ovládnutí těchto šampionátů," pokračuje zástupce Mercedesu, který by i letos rád získal jezdecký i konstruktérský titul.

Zároveň potvrdil že, pohonná jednotka Lewise Hamiltona neutrpěla žádnou škodu při kolizi s Maxem Verstappenem, po níž musel odstoupit z Velké ceny Itálie. Její výměna zatím není v plánu, jak to Mercedes učinil v případě Valtteriho Bottase během minulého podniku.

Mercedes by měl být v Rusku napřed. Podaří se Red Bullu překvapit? | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Není to absolutně nutné, protože stále velmi pohodlně jezdíme s touto pohonnou jednotkou. Jde o rozhodnutí, které můžeme udělat kdykoliv, momentálně to podle nás ale není zapotřebí. Znamená to, že nenasadíme čtvrtou? Ne, to ne. Uvidíme, jak se bude vyvíjet příští závody," komentuje šéf Toto Wolff.

A co Red Bull?
Rakouská stáj se bude muset vypořádat s trestem pro Verstappena - odsun o 3 místa zpět na startovním roštu za kontakt s Hamiltonem v Monze, navíc také řeší, kdy nasadit čtvrtou pohonnou jednotku. V Rusku ale nečeká, že by měl být tak silný jako v Holandsku.

"Jde o pevnost Mercedesu. Monzu a Soči mám v hlavě poznamenány jako okruhy Mercedesu, takže to bude náročné," předpokládá šéf Christian Horner.

"Máme navíc penalizaci na roštu pro Maxe. Ale v Soči to není tak velkým hendikepem díky silnému zrychlení v aerodynamickém stínu před první zatáčkou," pokračuje šéf Red Bullu s tím, že předjíždění je snadnější, než tomu bylo před týdnem v Itálii.

Na závěr se vrací k posouzení incidentu v Monze mezi Verstappenem a Hamiltonem: "Šlo o podivný náraz, ale i dnes mám stále stejný názor: oba v tom sehráli svou roli a jen těžko se přisuzuje větší vina jednomu z nich. Pokud chtěla FIA vyslat nějaké sdělení, měli udělit penalizaci oběma jezdcům."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy