Wolff motorům Red Bull nevěří. A jasně vysvětlil proč

Christian Horner a Toto Wolff v Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull sice zlanařil od Mercedesu několik motorových inženýrů, ale Toto Wollf predikuje, že rakouskou stáj čeká k funkční továrně specializující se na pohonné jednotky ještě pořádný kus cesty.

Poté, co  Honda loni oznámila, že na konci roku 2021 opustí Formuli 1, musel Red Bull akutně řešit otázku motorů. A protože se rakouská stáj s žádným etablovaným dodavatelem nedohodla, zvolila překvapivou variantu - vybudovat vlastní divizi, která převezme pohonné jednotky Honda a bude je následně vyvíjet. 

Jenže takový záměr je během na dlouhou trať. Doslova. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce přiznal, že se jedná o největší investici značky od jejího vstupu do královny motorsportu. Red Bull bude potřebovat zejména zkušené lidské zdroje, na kterých svůj tým starající se o pohonné jednotky postaví. Částečně je získal u Mercedesu, z jehož řad rudí býci zlanařili několik inženýrů.

Pohonná jendotak Honda RA618H | foto: Honda Racing F1

Šéf stříbrných šípů Toto Wolff ale mladému projektu moc nevěří. „V naší továrně pracuje asi 900 lidí, oni oslovili zhruba stovku z nich a získali asi deset až patnáct. Kdybych začínal, jednal bych stejně, ale získání několika inženýrů vám ještě nezaručí funkční továrnu. K tomu vede dlouhá cesta, Mercedes nebo Ferrari budovalo své motorové divize celé dekády. Proto mají know-how," hlásí rodák z Vídně.

Bral bych je vážně, mají peníze i zdroje, ale ani peníze se zdroji tohle nedokážou urychlit," má jasno Wolff. „Navíc od nás získali několik lidí z výroby, ale nikoho od vývoje," pokračuje. Wolff si zároveň pochvaluje loajalitu většiny svých podřízených. „Oslovili spoustu skvělých lidí, ale většina z nich u nás zůstala. Ukazuje to, jak silná je naše společnost a jaké má hodnoty. Loajálnost je u nás na vysoké úrovni."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 22 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy