V Katalánsku na týmy čekalo příjemné počasí a modrá obloha, teplota vzduchu dosahovala 21 °C a asfalt 34 °C. Okruh je letos přepracován v zatáčce č. 10 - ta má větší poloměr a kolo je díky tomu o 20 metrů delší než v předchozích letech. Zajímavé je, že všechny rychl zatáčky jsou zde pravotočivé a všechny pomalé levotočivé, díky tomu je levá a pravá starna aut nastavena odlišně. Pirelli přivezlo to nejtvrdší ze své nabídky - směsi C1 - C3.
Na okruh jako první vyrazil v 11:30 Pérez následovaný Ricciardem, do akce se zapojili také rezervní jezdci Alfy Romeo a Williamsu: Kubica s Nissanym, odpočívali závodní piloti Räikkönen s Russellem. Polák bude po víkendu v Barceloně také 2 dny testovat nové 18" pneumatiky Pirelli pro příští rok.
McLaren podle svého šéfa Andrease Seidla testuje nové přední křídlo a novou podlahu, první větší balík vylepšení přivezl letos na okruh Aston Martin, který se snaží překonat své zklamání z úvodních závodů.
Bottas do toho vlítl časem 1:21,899, zatímco Hamilton (1:21,014 min) si stěžoval na to, že mu řízení na rovinkách táhne auto doprava, podařilo se mu však svého týmového kolegu o 0,375 s překonat.
Kubica byl ve svém prvním kole o 5,1 s pomalejší. Hned v 7 zatáčce po výjezd z boxů vylétl z dráhy Mazepin, naštěstí své auto nijak nepoškodil - zabrzdil 2 m před zdí v štěrku.
Po 8 min se na čele objevil Verstappen (1:20,405), Hamilton svůj sedmidesetinový deficit korigoval na 1:20,479 min. Red Bullu se po Benovi Hodgkinsonovi podařilo pro své nově budované motorové oddělení přetáhnout z Mercedesu dalších pět zkušených inženýrů: Steva Blewetta, Omida Mostaghimiho, Pipa Codea, Antona Maya a Steva Brodieho.
V dalším pokusu se před Maxe Lewis už dostal (1:19,675), povedlo se to i Alonsovi (1:19,950) - ten ale jako jediný ze všech kroužil na měkké, nikoliv na tvrdé směsi pneumatik. Španěl své dosavadní výkony ohodnotil známkou 5 z 10, po podprůměrné Imole zajel slušně minulý víkend v Portimau.
Podle komentátora Jensona Buttona Alonsovi "ještě nikdo nenakládal tak, jako to letos zatím dělá Esteban Ocon. Jen to ukazuje, jak to je v F1 těsné. Na chvíli si odskočíte mimo F1, a pak je to těžké se probojovat zpět. Potvrdil to při svém návratu i Michael Schumacher. Je to těžké, ale Fernando je stále dost mladý a hladový, opět se do toho dostane, bude konkurenceschopný."
Alpine se daří po problémech ve svém tunelu zlepšovat aerodynamiku, na motoru už moc nepracuje, jelikož se podle Budkowského v této oblasti soustředí spíše na příští sezónu.
Pérez (1:22,701) byl opatrnější poté, co mu tým rádiem sdělil, že si Max poškodil své přední křídlo na vnitřní straně zatáčky č. 8. Na vedoucího Hamiltona ztrácel přes 3 sekundy, průběžně mu patřila 16. příčka před Nissanym, Cunodou a nekonkurenceschopnými Haasy, v nádrži ale více benzínu. V dalším pokusu zrychlil na 1:20,540, což mu zaručovalo 4. místo před Bottasem (1:20,707).
Po půlhodině předvedl nejrychlejší kolo Vettel na měkkých pneumatikách (1:19,234), Hamilton mu však na stejné směsi dokázal odpovědět - 1:18,808. Německý jezdec Aston Martinu ale hlásil: "Ztratil jsem nějakou součást, zřejmě z předního křídla, v zatáčce č. 7." Bottas bojující s přetáčivostí svého Mercedesu v poslední sektoru za svým týmovým kolegou zaostal o tři setiny.
Slušné kolo předvedl také Gasly, jenž s AlphouTauri ztrácel čtvrt sekundy na Stříbrné šípy. Krátce poté, co ze svého rekordu ubral Hamilton další 2 desetiny (1:18,627), jej pokořil Bottas (1:18,504) a Norris s McLarenem zaujal třetím nejrychlejším kolem (1:18,944).
Třináct minut před koncem došlo k přerušení tréninku, protože Kubica skončil po přetáčivém smyku v nové zatáčce č. 10 ve štěrku a nedokázal se z něj vyhrabat. Traťoví komisaři jej naštěstí během čtyř minut uklidili a piloti mohli znovu na trať.
Dopředu se ale posunula obě Ferrari: Sainz (1:19,020) na páté a Leclerc (1:19,051 - oba na rozdíl od ostatních pouze na středně-tvrdé směsi) na šesté místo před Gaslyho, Verstappenova velká snaha mu nakonec vynesla "pouze" druhou příčku (1:18,537). Rozdělil oba Mercedesy, na Hamiltona mu scházelo jen 33 tisícin sekundy. Bottas se po chybě a výjezdu mimo trať už nezlepšil, první místo však uhájil.
Norris nejlepší ze zbytku pole, za McLarenem se seřadili Ferrari, AlphaTauri a Aston Martin díky osmému místu Vettela. Mírným zklamání je pro Red Bull 9. příčka Péreze. Piloti Alpine skončili mimo elitní desítku: Ocon dvanáctý a Alonso až šestnáctý.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,504 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:18,537 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,627 |
4. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:18,944 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:18,996 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:19,020 |
7. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:19,062 |
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:19,234 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Red Bull Racing | 1:19,349 |
10. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Cognizant F1 Team | 1:19,429 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:19,669 |
12. | 31 | Esteban OCON | fra | Alpine F1 Team | 1:19,681 |
13. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:19,694 |
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:19,732 |
15. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Alpine F1 Team | 1:19,950 |
16. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:20,270 |
17. | 45 | Roy NISSANY | isr | Williams Racing | 1:20,700 |
18. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:20,766 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:21,887 |
20. | 9 | Nikita MAZEPIN | rus | Haas F1 Team | 1:21,976 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ