Monopost C41 bude i letos pohánět motor Ferrari, který slibuje velké zlepšení. Stáj ze švýcarského Hinwilu skončila loni v šampionátu osmá, za ní se seřadili pouze Haas a Williams, letos by si pochopitelně chtěla trochu polepšit, byť se pravidla přes zimu moc neměnila.
Zbarvení se proti loňsku trochu změnilo: kryt motoru je nyní bílý a logo Alfy červené, bočnice jsou červené - loni tomu bylo naopak. Polský titulární sponzor je patrný jak na bočnicích, tak i na okrajích předního křídla.
Alfa Romeo své dva žetony investovala do nového nosu a nárazové struktury - ty představují největší změnu proti předchůdci C41. Změny jsou kvůli pravě pravidel patrné pochopitelně také v oblasti podlahy, difuzoru a bočnicových panelů.
"C41 sdílí s C39 mnoho společných dílů kvůli pravidlům, o kterých jsme hlasovali v důsledku pandemie. Vývoj některých částí musel být zmrazen. Například jsme museli přenést šasi, převodovku a mnoho dalších prvků, jako je chladicí systém," vysvětluje technický ředitel Jan Monchaux.
"Testování v Bahrajnu bude hektické. Očekávám, že všechny týmy ujedou co nejvíce kilometrů ve snaze stihnout vše ze svých plánů. Jedním z klíčových prvků testování budou nové pneumatiky, které jsme si mohli loni vyzkoušet při několika příležitostech, v tomto ohledu tedy bude třeba odvést spoustu práce," pokračuje Monchaux.
"Samozřejmě máme o hodně zúžený prostor, letos pouze tři dny, proto očekávám, že se toho bude na dráze dít mnohem více než v předchozích letech," domnívá se technický ředitel Alfy Romeo před testováním, které v Bahrajnu začne 12. března.
Fotogalerie:
˙