Sebastian Vettel
Sebastian Vettel v F1 debutoval v roce 2007 s týmem BMW, za který však závodil pouze jednou (ve Velké ceně USA). Dalším týmem bylo Toro Rosso, v jehož barvách se mohl radovat ze svého prvního vítězství, kterého se dočkal hned následující rok v italské Monze.
Velká cena Itálie, Monza, 2008
Tento závod charakterizovalo jedno slovo - déšť. Tehdy jednadvacetiletý Sebastian Vettel v Toro Rosso zazářil. V sobotu si vyjel pole position a zapsal se do statistik jako nejmladší vítěz závodu Formule 1. Vettel kontroloval mokrý závod od začátku do konce a dodnes je to jediné vítězství stáje z Faenzy.
Budoucí hvězda F1 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Hvězda závodu
Vettel během své kariéry získal 39 vítězství. Jeho doménou byl zisk pole position a poté od prvního kola jen ujíždět soupeřům. Jedním z jeho typických vítězství bylo to loňské ze Singapuru, kde kraloval od začátku až do konce a získal dokonce tzv. Grand Chelem. Byl zkrátka nezastavitelný.
Přestože měl Nico Rosberg nejlepší start, o tři kola později už měl Vettel náskok pět sekund. Němce nezpomalil ani safety car a do cíle dojel s náskokem 30 sekund na druhého Fernanda Alonsa.
Avšak zdaleka ne vždy to šlo takto hladce. Například v Abú Zabí v roce 2012 (během souboje o titul s Fernandem Alonsem) musel startovat z boxů, když byl vyloučen z kvalifikace kvůli nedostatečnému množství paliva v nádrži. Vyjížděl jako poslední, dokázal se však probojovat až na pódium - dojel třetí.
Že neumí Vettel předjítdět? (zdroj: Youtube/FOM, CokeFin3)
Nezapomenutelný ze špatných důvodů
Zde by se dalo vzpomenout Turecko 2010. Na okruhu v Istambulu jel na prvním místě Mark Webber. Ve čtyřicátém kole se Vettel rozhodl svého týmového kolegu předjet. Jeho snaha však vyústila v kolizi mezi oběma Red Bully a pro Němce to znamenalo konec závodu. Webber nakonec závod dokončil na třetím místě.
Hon za tituly
Velká cena Abú Zabí, 2010, Abú Zabí
Tento závod jsme zmiňovali již u Fernanda Alonsa. U něj jde však o závod, na který by určitě rád zapomněl. U Sebastiana Vettela je to přesně naopak.
Šanci na to stát se šampionem měli kromě Vettela a Alonsa i Webber a Hamilton. Alonso do závodu vstupoval jako vedoucí muž šampionátu, avšak strategie, zaseknutí se za Renaultem Vitalije Petrova a výhra Sebastiana Vettela znamenala jediné - ze svého prvního titulu se radoval právě německý závodník Red Bullu, který jej získal jako vůbec nejmladší pilot v historii. Zajímavostí také je, že se tehdy teprve potřetí v dějinách F1 získal titul pilot, který během sezóny nikdy nevedl tabulku šampionátu (vedle Vettela se to podařilo Johnu Surteesovi v roce 1963 a poté Jamesovi Huntovi v roce 1976).
Velká cena Japonska 2011, Suzuka
Sebastian Vettel byl velmi blízko obhajoby titulu už v Singapuru, avšak chyběl jeden bod. V Japonsku dojel třetí, body mu však stačily na to, aby se mohl radovat ze svého druhého titulu mistra světa.
Velká cena Brazílie 2012, Interlagos
Dechberoucí - tak by se dalo označit finále sezóny 2012. Obhájce titulu se brzy po startu dostal do kontaktu s Brunem Sennou a najednou se jen přímo díval, jak se ostatní piloti prohnali kolem jeho Red Bullu. Začal tak boj o každou pozici. To však nebyl konec potíží - pomalá zastávka v boxech znamenala, že byl Fernando Alonso na dosah titulu. Vettelovi však stačilo dojet na šestém místě a stal se nejmladším trojnásobným mistrem světa.
Velká cena Indie 2013, Buddh International Circuit
Podruhé ve své kariéře Vettel s Red Bullem dominovali a zajistili si titul s předstihem. "Tyhle dny si musíme pamatovat," hlásil po dojezdu do cíle týmu šťastný čtyřnásobný mistr světa. A vzhledem k tomu, že od příštího roku jej budeme vídat v rudé, platí tato slova možná o to více.
Oslava čtvrtého titulu (zdroj: Youtube/Amit Sharma)
Můžete si také připomenout kariéry ostatních aktivních mistrů světa: Fernanda Alonsa, Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona či Jensona Buttona.
Kdo ví, jak to dopadne letos... Podaří se Hamiltonovi získat svůj druhý titul? Nebo se dokáže Nico Rosberg zvednout a podaří se mu porazit svého týmového kolegu? Oba ještě čeká kus práce a jak je známo - v F1 se může stát cokoliv. A platí to dvojnásobně, když vezmeme v úvahu systém bodování v posledním závodě sezóny.