Závod se vyznačoval extrémně horkým počasím, sice panovalo pouhých 27 °C, ale trať sálala horkem o hodnotě 53-57°C, což za vlhkosti vzduchu 47 % slibovalo možné komplikace. První osmička pilotů nastoupila do závodu se středně tvrdou směsí, v závěru TOP 10 Gasly a Giovinazzi museli vsadit na pneumatiky, s nimiž absolvovali Q2, tedy nejměkčí. Räikkönen, Hülkenberg, Stroll, Grosjean a Kvjat pak začali závod na nejtvrdších gumách
Start nepřinesl žádné drama, pouze to chvíli vypadalo, že se pořadí promíchá a Sainz jr. podtrhne skvělý kvalifikační počin McLarenu, ale když musel za Leclercem přibrzdit, byl rád alespoň za zisk pozice na úkor svého týmového kolegy. Pole se tedy seskládalo do formace Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Norris, Vettel, Gasly, Giovinazzi a Ricciardo. Ve třetím kole si Verstappen stěžoval na výjezdy ze zatáček, ale na jeho jízdě se to nijak zvlášť neprojevilo.
Vettel doháněl, co se dalo a očekávaný posun aspoň na 5. příčku začal v pátém kole, kdy předjel Norrise, o dvě kola později se mu neubránil ani Sainz jr., ale tím další tažení čtyřnásobného šampiona skončilo. Na Verstappena neměl, ten zase marně stíhal Leclerca a vpředu ujížděly oba Mercedesy, přičemž Hamilton se vzdaloval jedním nejrychlejším kolem za druhým Bottasovi. Záhy bylo jasné, že pouze hrubá chyba může znamenat změnu v pořadí, takže závod pomalu upadal do stereotypu, pokud nebudeme zcela ignorovat souboje v hloubi pole.
Špička začala výměnu kol ve 21. okruhu, když mechanici Ferrari vyprovokovali k zastávce Verstappena. Vettel se pokusil o stáhnutí jeho náskoku, takže Maranello odbavilo Leclerca (22. kolo) a do mezery se vklínili i piloti Mercedesu – Bottas ve 24. kole a Hamilton o kolo později.
Byl tak rychlý, že Vettel se před něj nedokázal dostat, navíc v první zatáčce probrzdil levou přední pneumatiku a vyslal do boxů signál k výměně. Pořadí se opět stabilizovalo a vypadalo to na klidné dojetí. Mercedesy sice měly viditelné rýhy na předních kolech, ale oběma pilotům se dostalo ujištění, že to není zásadní problém, ačkoliv Hamilton si tradičně v 34. kole zanaříkal, jak mu tvrdá směs nesedí.
Drama začalo narůstat až v samém závěru, kdy nikdo nevěděl, jestli Bottas z nějakého důvodu šetří auto nebo má potíže. Leclerc ho stahoval doslova mílovými kroky a šestivteřinový náskok zcela vymazal – v posledním kole už na rovince Mistral mohl použít systému DRS, ale Fin svou pozici uhájil. Vettel zajel na začátku 52. kola do boxů, aby se pokusil urvat aspoň premiérový bodík za nejrychlejší kolo, což se mu v posledním okruhu povedlo.
Po závodě v Kanadě se dalo očekávat, že vzývanou mantrou se stane „nebezpečný návrat na trať“. Stěžoval si takto obvyklý remcal Grosjean, ale jeho nářky komisaře, mezi nimiž byl i expilot F1 Yannick Dalmas, ani nepřiměly k prošetření. To Sergio Pérez po startovní tlačenici zvolil nouzový průjezd zatáčkami 2 a 3 a za ní se vrátil podle vymezených pravidel na trať, jenže tím získal pozici na úkor Magnussena, takže v 10. kole komisaři jeho čin ohodnotili postihem pěti vteřin navíc.
Räikkönen, Hülkenberg a Stroll zvolili obrácenou strategii a ta se do jisté míry podobala tomu, co se dělo na špici. Renault v 32. kole naznačil výměnu a zahnal do boxů Räikkönena, ale ačkoliv Hülkenberg se v následujících třech kolech snažil vyždímat z tvrdé směsi co se dalo, nakonec mu to na Fina nestačilo.
Nakonec ale došlo ke strhujícímu finále, což zapříčinil pomalu kolabující McLaren Landa Norrise. Do posledního kola trápící se Brit ještě vjížděl na sedmé pozici, ale přišel útok Ricciarda na Mistralu a Norris na jejím konci nezvládl výjezd a ocitl se mimo trať. Ale ani Australan si nevedl nejlépe a putoval za vymezenou dráhou. Na chvíli se tak dostal dopředu Räikkönen, ale Ricciardo opět útokem zprava a zřetelně za bílou čarou získal sedmou příčku.
Minimálně tento přečin by se měl dostat na stůl komisařů, protože ze strany Räikkönena nešlo o žádné blokování - to se po závodě také stalo a tím pádem se měnilo pořadí. Giovinazzi na druhé Alfě Romeo zcela prohospodařil svou dobrou startovní pozici, do boxů musel už v osmém kole a poté se marně potýkal s odcházejícími nejtvrdšími pneumatikami. Za zmínku stojí i pokus Strolla vydržet na trati co nejdéle, ale jeho stint až do 40. kola mu výhodu nepřinesl – ze šesté příčky spadl mimo bodovaná pořadí.
Menším zpestřením byl v 50. kole žlutý pylon, vymezující dráhu, který nejspíš uklepl zadním kolem Kvjat. Zůstal ležet na dráze za zatáčkou 1, takže na nějakých 10 vteřin problikl pilotům režim virtuálního safety caru, než ho pohotový maršál z vozovky odklidil.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 25 | vítěz | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 18 | + 18,056 | |
3. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 15 | + 18,985 | |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 12 | + 34,905 | |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 11 | + 1:02,796 | |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 8 | + 1:35,462 | |
7. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 6 | + 1 kolo | |
8. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 4 | + 1 kolo | |
9. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 2 | + 1 kolo | |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1 | + 1 kolo | |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | + 1 kolo | ||
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | + 1 kolo | ||
13. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | + 1 kolo | ||
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1 kolo | ||
15. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | + 1 kolo | ||
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | + 1 kolo | ||
17. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
18. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | + 2 kola | ||
19. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | + 2 kola | ||
DNF | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | nedokončil | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
5 | Sebastian VETTEL |
Ferrari SF90 Ferrari 064 |
1:32,740 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ