Už několikrát v historii šampionátů jsme narazili na závod, kdy se o všem rozhodlo prakticky v první zatáčce. Než ale vyrazili piloti ke startu mohli si užívat teploty kolem 20°C, přičemž trať „hicovala“ podstatně více (41°C). Vhlkost vzduchu postupně padala z 59 na 51 % a vítr konstantně vanul rychlostí 4,5 km/h. Startovní pole vyrazilo do závodu na nejměkčí směsi s výjimkou Räikkönena, Strolla, Kubici, Russella a z pit-lane začínajícího Hülkenberga.
Bottasovi na pole-position start vůbec nevyšel, což umožnilo třetímu Vettelovi se dostat na roveň obou Mercedesů. Jenže před první zatáčkou musel intenzivně brzdit a to se vůbec nelíbilo jeho pravé přední pneumatice. Navíc měl špatný výjezd z druhé zatáčky, takže ho v té třetí předjel Verstappen. Bottas po souboji s pilotem Ferrari musel korigovat lehký smyk a klesl na druhé místo. Další duel ještě předvedla dvojice Leclerc – Gasly: dopadl vítězně pro Ferrariho pilota. První kolo si určitě pamatovali Kvjat, který měl příliš široký výjezd ze zatáčky 3 a především Räikkönen, jenž o zatáčku dále vyjel přes kačírek až k bariéře.
Pak upadl závod do jisté monotónnosti – Hamilton sérií rychlých kol ujížděl Bottasovi, na toho nestačil Verstappen a trápící se Vettel odolával Leclercovi. Charles v 8. a 10. kole zkusil zaútočit, až zřejmě přišel pokyn z boxové zídky, takže Sebastian za zatáčkou 4 udělal kolegovi místo. Jenže to už Leclerc ztrácel na Verstappena 5 vteřin a nijak tento odstup nesnižoval, až po šesti kolech, ale to už se blížily zastávky v boxech.
První ze špice zamířil k mechanikům Vettel, trápící se na pneumatikách ve špatné kondici, náladu mu nezlepšili ani pit-crew, kteří zaváhali při výměně levého zadního kola. V následujícím okruhu zastavil Verstappen a Red Bull zkusil zajímavý tah – Holanďan dostal znovu nejměkčí směs. Záhy však bylo jasné, že to nebyl nejlepší tah, protože jezdil stejné časy jako Vettel na středně tvrdé a dokonce Leclerc, který ve 26. kole dostal nejtvrdší směs – také u něj mechanici nezvládli perfektně výměnu levé zadní pneumatiky.
Mercedesy zamířily do boxů hned za sebou – Bottas (27. kolo) a Hamilton (28. kolo) zvládli výměnu bez potíží a nadále dominovali závodu.
Vettel ve 36. kole dostihl Leclerca a ten mu udělal místo, ale na Verstappena čtyřnásobný mistr světa neměl nárok. Ve 41. kole si zajel pro druhou sadu žlutých pneu, a i když na trať vyjel až za Gaslym, ihned si od něj vzal pozici zpátky. Verstappen zamířil k povinné zastávce o tři kola později, navíc bylo jasné, že Mercedesům pláště až do konce nevydrží, Hamilton měl pravou zadní pneu na hranici existence. Ve 46. kole byl v boxech Bottas a pak se „potkali“ Norris a Stroll. Na trať vyjel safety car, čehož ihned využil Hamilton a s ním i Leclerc, ovšem zatímco Brit nasadil už použitou nejměkčí směs, Monačan si vzal opět středně tvrdou.
Restart při nájezdu do 53. kola si Hamilton ohlídal a vlastně jediný tvrdší souboj na špici svedl Leclerc s Gaslym. Ferrari nakonec před druhým Red Bullem zůstalo, ale na Verstappena se Vettel dotahoval marně, rozdíl mezi nimi nikdy neklesl pod jednu vteřinu. Hamilton opět nasázel několik nejrychlejších kol a pak už jen kontroloval své další vítězství.
K solidnímu úspěchu měl našlápnuto Haas, jenže po restartu se při vzájemném souboji ocitl Grosjean za zatáčkou 1 mimo trať. Zjevně se nepoučil a podobné extempore si zopakoval i v okruhu 57 a 58. Jeho Haas dostal tři pořádné rány od příčného obrubníku, takže nakonec ztratil pozici ve prospěch Sainze (k obrovské radosti většiny ze 160 428 diváků) a navíc další ránu do levého předního kola, a posléze i Kvjata. U Toro Rosso mohli být smutní, protože Daniil nedotáhl finální útok na Sainzův McLaren do úspěšného konce. Kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby v depu nepanovaly během režimu safety caru strašné zmatky – při dvojitém pit-stopu vůbec nebyly připraveny pneumatiky a Kvjat i Albon tak ztratili cenné vteřiny.
Zmíněná kolize mezi Strollem a Norrisem se odehrála na místě, kde se útočilo nejčastěji. Norris se udržel vedle Strolla, ale pořád byl o něco vzadu a Kanaďan mu v zatáčce 2 nedal dost místa, s čímž ale Lando mohl počítat.
Naprosto bez šance byl tentokrát Sauber. Kimi Räikkönen udělal už zmíněnou chybu, pak se pohyboval téměř celý závod v poslední pětce (s výjimkou při výměnách pneumatik). Giovinazzi už v 6. kole měnil pneumatiky, ale ani to mu nepomohlo. Renault se probudil příliš pozdě – Ricciardo se pokoušel překonal Albona a zapojit se do boje o bod, ale nakonec z toho nebylo nic. Hülkenberg zajel slušně, ale to znamenalo pouze posun z posledního místa na třinácté.
Hamilton s prémiovým bodem za nejrychlejší kolo opět převzal vedení v průběžné klasifikaci a Mercedes nadále drží rekordní šňůru double-triumfů. Pokud to takhle půjde dál, a to se s ohledem na spolehlivost Stříbrných šípů dá očekávat, budeme mít opět před sebou jeden z nejpředvídatelnějších šampionátů v historii F1.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 26 | 1:35.50,443 | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 18 | + 4,074 | |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 15 | + 7,679 | |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 12 | + 9,167 | |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 10 | + 13,361 | |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 8 | + 19,576 | |
7. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 6 | + 28,159 | |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 4 | + 32,342 | |
9. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 2 | + 33,056 | |
10. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1 | + 34,641 | |
11. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | + 35,445 | ||
12. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | + 36,758 | ||
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | + 39,241 | ||
14. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | + 41,803 | ||
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | + 46,877 | ||
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | + 47,691 | ||
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | + 1 kolo | ||
18. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | + 1 kolo | ||
19. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | DNF (kolize) | ||
20. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | DNF (kolize) | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
44 | Lewis HAMILTON |
Mercedes W10 Mercedes M10 |
1:18,492 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ