Mohlo to být drama ještě o něco větší, protože predikce před startem naznačovaly až 40 % možnost deště. Navzdory tmavé obloze spadlo jen pár kapek a bylo po očekávání. Teplota vzduchu vykazovala 24 °C, trať byla jen o tři stupně vyšší, vlhkost vzduchu se ustálila na 55 % a vítr byl podstatně klidnější než při kvalifikaci - pouhých 4,6 km/h.
Start vyšel velice dobře Vettelovi a v první zatáčce dokonce šel nosem před Hamiltona, ale jakmile se Lewis dostal do závětří Bottase, opět si svou pozici vzal zpět. Pořadí po prvním kole se ustálilo takto: Bottas, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Magnussen, Leclerc, Ocon, Pérez, Grosjean a Ericsson.
Zajímavé bylo rozložení startovního pole: Piloti Mercedesu, Ferrari, Williamsu a McLarenu zvolili ultraměkkou směs, Force India, Sauber a Haas hyperměkkou, Renault, Red Bull a Hartley měkké pneumatiky.
První drama nastalo po plánovaných zastávkách pro čelo. Bottas zajel k mechanikům ve 13. kole, Vettel kolo po něm a Hamilton v následujícím - ale i to jedno kolo stačilo Sebastianovi, aby se před Lewise dostal.
Už v 16. kole si Brit hodlal vzít svou pozici zpět a za pomoci DRS na dlouhé rovince dospěl do závětří Ferrari, ale Vettel manévrem dost možná za hranicí pravidel (dvojí uhnutí z přímého směru) pozici uhájil - ovšem jen do čtvrté zatáčky. Tam už byl Hamilton lepší. Vettel byl posléze vyšetřován komisaři, ale ti v jeho jednání neshledali nic nedovoleného.
Trio nadále jelo pohromadě a tak vedení Mercedesu sáhlo v 25. kole k výměně pozic - Bottas dostal pokyn pustit před sebe Hamiltona a při tomto manévru se do jeho těsné blízkosti dostal Vettel. Ale i přes maximální snahu nedokázal této výhody využít. Trojice pak jela s odstupem od jedné do tří vteřin, ten se natahoval a smršťoval podle dění na trati a předjíždění opozdilců. Asi poslední šanci ztratil Vettel poté, co Hamilton a Bottas zdolali Magnussena, ale Sebastian při jeho předjíždění ztratil půldruhé vteřiny.
Mužem dne se stal Verstappen. Odstartoval z 19. příčky a už ve druhém kole byl jedenáctý. Nadále se dral kupředu jak po másle: Ericssona a Grosjeana zdolal ve třetím, Péreze ve čtvrtém, Ocona v pátém, Magnussena v šestém a Leclerca v osmém. Po pitstopech špičky se dostal do čela a setrval na vedoucí příčce až do 44. kola. Jenže závěrečný útok na ultraměkké směsi nevyšel, místo masivního stahování měl Max potíže vůbec zajíždět stejné časy jako Räikkönen, jehož chtěl (a měl) zdolat.
Ricciardo po startu z 18. příčky tak úspěšný nebyl. Probíjel se podstatně hůře a v devátém kole teprve poskočil na bodované příčky. Byl výrazně pomalejší než týmový kolega, navíc při zastávce ve 40. kole musel ještě měnit kromě pneumatik přední spoiler, ale měl tak velkou rezervu, že jeho šestou příčku to neohrozilo.
Týmová režie zavládla také v týmu Racing Point Force India. Sergio Pérez si na vedení "vybrečel" výměnu s Oconem, protože se cítil být rychlejší a předpokládal, že hravě zdolá před nimi jednoucího Magnussena. Jenže po jedenáct kol se nedostal k jedinému útoku, a tak vedení rozhodlo o návratu Ocona zpět před "Checa". Důvodem byla strategie Renaultu, ale Nico Hülkenberg, který měl po výměně ohrozit Force Indie, začal masivně ztrácet a nakonec přišel o bodovanou příčku ve prospěch Grosjeana.
Magnussenovo jméno se objevilo ještě v dalších dvou mezihrách. Nejdřív obdobně jako Vettel "hodil vlnku" Oconovi při jeho pokusu o předjetí, v 18. kole pak v dlouhé třetí zatáčce vytlačil mimo trať Sainze jr. Také v jeho případě bez jakéhokoli postihu.
Smolařem závodu byli piloti Toro Rosso. Oba hned na úvod vykroužili hodiny, oba skončili mimo trať a vzápětí i v boxech. A byli to jediní dva nešťastníci, kteří závod nedokončili. Na vině byly nejspíš technické problémy, protože jak Gasly, tak Hartley skončili v garáži a bylo zřejmé, že v moci mechaniků není jejich vozy poslat zpět do závodu.
Vettel se sice až do konce snažil, ale když k incidentu s Magnussenem přibyly i jeho chyby a několik vyjetí za okraj trati, neznamenal pro Mercedesy hrozbu. V posledních kolech se Bottas zkusil zeptat, zda i Stříbrné šípy nevrátí původní pořadí, ale nestalo se tak. Snad i proto byla tentokrát Hamiltonova oslava poněkud rozpačitá a nálada mezi piloty Mercedesu profesionální, ale všechno jiné než srdečná.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 25 | 1:27:25,181 h | |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 18 | + 2,545 | |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 15 | + 7,487 | |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 12 | + 16,543 | |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 10 | + 31,016 | |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 8 | + 1:20,451 | |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 6 | + 1:38,390 | |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 4 | + 1 kolo | |
9. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 2 | + 1 kolo | |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1 | + 1 kolo | |
11. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | + 1 kolo | ||
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | + 1 kolo | ||
13. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 1 kolo | ||
14. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | + 1 kolo | ||
15. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | + 1 kolo | ||
16. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | + 2 kola | ||
17. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | + 2 kola | ||
18. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | + 2 kola | ||
DNF | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | nedokončil | ||
DNF | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | nedokončil |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ