Více než v jiných závodech je podle kandidáta na titul důležitá rychlost v sobotní kvalifikaci v Maďarsku než o den později v závodě. Alonso přiznává, že raději nechá své auto nastavit na kvalifikační režim na úkor stabilního výkonu v závodě. Věří, že svou pozici po kvalifikaci dokáže až do cíle závodu udržet.
Po Monaku je Hungaroring jedním z nejobtížnějších okruhů na předjíždění. Trať je zde úzká a klikatá, rovinek si tu jezdci také příliš neužijí. Jedna zatáčka střídá druhou, což jezdcům nenabízí moc možností k útočným manévrům.
Po pátečním tréninku Fernando Alonso komentoval průběh příprav na kvalifikaci a závod: „Typ pneumatik se nezměnil, takže můžeme počítat s loňskými zkušenostmi, a kromě toho jsou stejné pro všechny. Abychom získali výhodu nad ostatními, musíme jim porozumět co nejrychleji.“
„Zde, více než na jiných tratích, je start vepředu extrémně důležitý, a z toho důvodu věřím, že každý zkusí a nastaví svá auta na kvalifikaci, i když to znamená obětovat se trochu pro závod.“
Ferrari v této sezóně prozatím příliš silných výsledků v kvalifikaci nedosáhlo. Necháme se proto překvapit, jestli své slabé dny v nadcházející kvalifikaci prolomí.
(foto: Scuderia Ferrari)