Po zhasnutí startovních světel se monoposty daly do pohybu, dobře odstartoval Vettel, ale i Jenson Button. Před první zatáčkou vytlačil Vettel Buttona skoro až na trávník, takže se před mistra světa z roku 2009 dostal jeho týmový kolega, Lewis Hamilton. Tento incident vyšetřovali komisaři, ale nakonec se rozhodli nikoho nepotrestat.
Rosberg se z poslední řady začal probíjet vpřed. Start se nepovedl domácímu jezdci Kobajašimu. Japonec se špatně odlepil ze startovního roštu a předjelo ho několik vozů. Dobře neodstartoval ani Bruno Senna.
Se třetím kolem přišlo i povolení používání systému DRS a došlo k několika soubojům, hlavně mezi týmovými kolegy. Alonso předjel na cílové rovince Massu, o pár kol později na tom samém místě předjel Barrichello Pastora Maldonada. Jenson Button se mezitím dostal před Hamiltona, který měl problémy se svými pneumatikami. Hned v 9.kole proto zajel do boxů a tím strhnul lavinu prvních zastávek v boxech.
Ve 12.kole měli téměř všichni jezdci přezuto, špička pole volila měkkou sadu a snažili se na ní vydržet co nejdéle. Nebylo to ovšem příliš možné, protože podle očekávání se pneumatiky velmi rychle opotřebovávaly. Proto došlo k dalším zastávkám už kolem 20. kola závodu.
Ze závodu mezitím odstoupil Sebastien Buemi, kterému mechanici špatně utáhli matici u pravého předního kola a to mu následně upadlo. Naštěstí tento incident neměl žádné další následky, i když s pokutou pro Toro Rosso se dá počítat. Švýcar byl dnes jediným jezdcem, který neviděl cíl.
Dále došlo k dalšímu souboji Massa vs. Hamilton. Při brzdění do slavné poslední šikany brazilský jezdec zavadil svým vozem o Hamiltonův McLaren a poškodil si tak přední přítlačné křídlo. I tento incident vyšetřovali komisaři, ale došli k závěru, že není třeba nikoho trestat. Je však pravděpodobné, že si oba aktéři souboje po závodě alespoň na dálku vymění pár názorů.
Problém byl ten, že před šikanou zůstal úlomek z Massova křídla, a jelikož jde o velmi nebezpečné místo, kde se z velké rychlosti brzdí do úzké šikany a často se zde někdo pokouší předjíždět, musel na trať Safety car.
Na trati se moc neohřál, úklidová četa úlomek brzy odklidila a mohlo se pokračovat dál. Tou dobou byl na prvním místě Button, za ním byl Vettel.
Po restartu jako obvykle nastal problém s pomalejšími jezdci, kteří se vinou výjezdu zpomalovacího vozidla přimíchali mezi špičku pole.
Vettel se snažil moc neriskovat, spíš se držel zpátky a to i během závěrečného stintu. Závod stále vedl Button a se stále se přibližujícím koncem závodu byla na boxové zídce Red Bullu stále viditelnější nervozita. Všichni si očividně uvědomovali, jak blízko je jejich svěřenec ke druhému titulu mistra světa ve své, zatím celkem krátké, kariéře.
Nakonec k tomu došlo, Jenson Button vyhrál letošní VC Japonska a zároveň Sebastian Vettel obhájil svůj loňský titul. Je to oficiální, sezona 2011 zná svého mistra.
Button pár metrů za výjezdem z boxů zastavil, vylezl na kapotu vozu a mával divákům, ale největší pozornost patřila někomu úplně jinému.
Sebastian Vettel dojel na třetím místě, ale i tak si své dojezdové kolo velmi užíval. Nepotřeboval totiž nijak zázračný výsledek, stačilo by mu, kdyby dojel desátý. Mával z vozu všem fanouškům, svou radost neskrýval ani tým Red Bull. Všechno ostatní jako by v tu chvíli bylo úplně vedlejší, všichni se soustředili jen na Vettela.
První dojmy Vettela po obhajobě titulu i dojmy ostatních jezdců po závodě na velmi náročné trati vám přineseme v oficiálních prohlášeních, až je týmy zveřejní.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 25 | 1:30:53,427 hod | |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | 18 | + 1,160 | |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 15 | + 2,006 | |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 12 | + 8,071 | |
5. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 10 | + 24,268 | |
6. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | 8 | + 27,120 | |
7. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | 6 | + 28,240 | |
8. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | 4 | + 39,377 | |
9. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | 2 | + 42,607 | |
10. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | 1 | + 44,322 | |
11. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 54,447 | ||
12. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 1:02,3 | ||
13. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1:03,7 | ||
14. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 1:04,1 | ||
15. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 1:06,6 | ||
16. | 9 | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 1:12,6 | ||
17. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1:14,1 | ||
18. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 1:27,8 | ||
19. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 1:36,1 | ||
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 2 kola | ||
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 2 kola | ||
22. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 2 kola | ||
23. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 3 kola | ||
DNF | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | uvolněné kolo |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ