DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
15:44 05.03.2018 176.74.141.XXX
To není teorie, spolu s motory dostává každý tým i obsluhu k motorům, lidi co se v nich hrabou, a lidi kteří sledují jejich chování na pitlane, ale i přímo v motorárně Mercedesu přes internet. Po každém závodě pak motory kontrolují a připravují na další závod.
Honda neměla šanci od Mercedesu nic obšlehnout, protože přes McLaren neměla přístup k žádným datům, znala jen vnější rozměry a základně koncepci. A protože měla velmi málo informací, logicky věřili svému, značně odlišnému konceptu, padali věty o tom jak je jejich motor na brzdě super a podobně. Reálné srovnání dat u McLarenu a Hondy prostě neměli k dispozici.
Honda neměla šanci od Mercedesu nic obšlehnout, protože přes McLaren neměla přístup k žádným datům, znala jen vnější rozměry a základně koncepci. A protože měla velmi málo informací, logicky věřili svému, značně odlišnému konceptu, padali věty o tom jak je jejich motor na brzdě super a podobně. Reálné srovnání dat u McLarenu a Hondy prostě neměli k dispozici.
jon
14:49 05.03.2018 194.228.59.XXX
Naprosto přesně. O odchodu k Hondě se vědělo téměř celou sezónu, tak McLaren dostal pouze první vývojový stupeň a s ním pak odjel celou sezónu.
Smutné je, že se pamatuje pouze na ostrou Markovu rétoriku vůči Renaultu, ale že McLaren po roce 2013 (kdy se mu nepovedla šasí) pravidelně rýpal do Mercedesu, že proti tovární stáji nemají šanci, protože je nikdy nenechají vyhrát, na to se rádo zapomíná. Potom ty idylické řeči, jak je Honda to nejlepší a jak jejich motor rve motorové brzdy a půjdou okamžitě do čela ...
Mercedes určitě nečekal, že ostatní tu první architekturu motorů tak pohnojí, tak si v roce 2014 uvědomili, že asi udělali o parník lepší práci než konkurence. Tudíž bylo o důvod víc si dílo pohlídat.
Airwarova teorie o tom, jak si vše hlídají lidi od Mercedesu je napůl pravdivá, ale ono ne všechno jde "zadeklovat". A když někde nastane situace, že od půlky roku 2013 se to kolem jednoho vybarvuje jak na festivalu suši. Především pokud jde o asiaty, kteří jsou proslulí tím, že co mohou, to obšlehnou, si dá jeden safra pozor, jaké karty vyložit na stůl. Japonci jsou marní, pokud mají dělat nějaké technické řešení od píky, ale pokud mohou obšlehnout základ, tak umí velice rychle vše propočítat, pochopit a poté i v mnohém zdokonalit. V tom jsou potom už daleko hůře dostižitelní.
Smutné je, že se pamatuje pouze na ostrou Markovu rétoriku vůči Renaultu, ale že McLaren po roce 2013 (kdy se mu nepovedla šasí) pravidelně rýpal do Mercedesu, že proti tovární stáji nemají šanci, protože je nikdy nenechají vyhrát, na to se rádo zapomíná. Potom ty idylické řeči, jak je Honda to nejlepší a jak jejich motor rve motorové brzdy a půjdou okamžitě do čela ...
Mercedes určitě nečekal, že ostatní tu první architekturu motorů tak pohnojí, tak si v roce 2014 uvědomili, že asi udělali o parník lepší práci než konkurence. Tudíž bylo o důvod víc si dílo pohlídat.
Airwarova teorie o tom, jak si vše hlídají lidi od Mercedesu je napůl pravdivá, ale ono ne všechno jde "zadeklovat". A když někde nastane situace, že od půlky roku 2013 se to kolem jednoho vybarvuje jak na festivalu suši. Především pokud jde o asiaty, kteří jsou proslulí tím, že co mohou, to obšlehnou, si dá jeden safra pozor, jaké karty vyložit na stůl. Japonci jsou marní, pokud mají dělat nějaké technické řešení od píky, ale pokud mohou obšlehnout základ, tak umí velice rychle vše propočítat, pochopit a poté i v mnohém zdokonalit. V tom jsou potom už daleko hůře dostižitelní.
jon
14:34 05.03.2018 194.228.59.XXX
Právě. Když si motor zničí sama automobilka, tak si za své rovnou vyrobí nový. Pokud si ho zhuntuje svoji chybou zákazník, měl by si i za své zaplatit nový. Vzhledem k cenám motorů je to cca 6 milionů EUR a to asi pro každého už není taková sranda. 3x někdo udělá chybné rozhodnutí a je v tom za dalších 20 milionů EUR. Což pro Force Indii, Williams, Haas nebo Sauber může být silná čára přes rozpočet.
Možná třeba toto je pravý důvod, proč zákazníci Mercedesu motory tak nešponují. Těžko říct. Ač fanda Mercedesu, stejně se mi to úplně nezdá. Jen tam nemohu nic najít mezi řádky, kde by Toto něco hrál do autu.
Možná třeba toto je pravý důvod, proč zákazníci Mercedesu motory tak nešponují. Těžko říct. Ač fanda Mercedesu, stejně se mi to úplně nezdá. Jen tam nemohu nic najít mezi řádky, kde by Toto něco hrál do autu.
airwar1939
12:18 05.03.2018 176.74.141.XXX
Zkušenosti Hondě stejně neměli jak předávat, motory Mercedes jsou pod správou lidí od Mercedesu, k těm lidi od McLarenu nemají přístup, jistě vidí ho v autě, ale data z motoru a servis dělá Mercedes.
airwar1939
12:16 05.03.2018 176.74.141.XXX
V sezoně 2014 nebylo dovoleno vyvíjet motor, takže museli jezdit se stejným HW, ale pokud vím na rozdíl od Mercedesu, Wil a FI nepoužíval paliva a maziva Petronas, měl vlastního dodavatele.
Výkonnostně v tom roce neměl McLaren ani na
Mercedes ani na Williams, s FI to bylo +- na stejné úrovni.
Výkonnostně v tom roce neměl McLaren ani na
Mercedes ani na Williams, s FI to bylo +- na stejné úrovni.
airwar1939
12:09 05.03.2018 176.74.141.XXX
Posun motoru co čtrnáct dní je možný na základě softwarové úpravy ... což zvládneš za pár minut, a vzhledem k tomu že o motory týmu Williams a FI pečují motoráři od Mercedesu těch 14 dní mezi závody tak neveřím, že by to nezvládli. Výměna oleje v motoru se dělá prakticky co trénink, stejně tak u převodovky. Takže opět pokud je novější olej, nalije se tam novější, to opět není problém. A k palivu se snad nemusím vyjadřovat...
Mike17
12:08 05.03.2018 185.149.130.XXX
Tak tam to smysl dávalo, když nechtěli "předávat zkušenosti" Hondě. U tohoto případu to znevýhodnění nikdo nepopírá. I Honda už na konci sezony aktivitou s novými specifikacemi pro Mclaren nehýřila. Stav u STR asi taky nemusíme rozebírat. Očekávám, že to bude u RB letos podobně. Ikdyž s novým pravidlem to bude složitější. Tady se bavíme o stabilních zákaznících, nebo já to aspoň tak vnímám.
airwar1939
12:03 05.03.2018 176.74.141.XXX
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se smí beztrestně vyměnit 3x za sezonu, některé komponenty dokonce jen dvakrát. Inovace tedy musí zapadat do určité časové strategie a posloupnosti, nedá se nasazovat nahodila, když mám zrovna hotový jeden lepší motor. Jasně lze nasadit i čtvrtý motor, ale opět to musí být strategicky výhodné, a v zásadě pokud budu měnit motory po sedmé nebo po páté VC je jedno, vždy je to o strategii.
To že musí pro týmy za sezonu Mercedes dodat jen šest motorů na tým, tedy celkem osmnáct motorů, neznamená, že jich jen osmnáct za rok vyrobí, připočtěte další na testy, na testování na brzdě, motory na ladění olejů a paliv a jsme minimálně na sto motorech ročně. Výrobní kapacita motorářů je tedy mnohem větší, než to co musí dodat týmů na závodění.
Motoráři vyvíjejí ne proto aby porazili zákazníky, to tak nějak předpokládají když mají tovární tým, ale proto aby porazili konkurenci.
V neposlední řadě při současném rozložení sil pokud jde o schopnost postavit konkurenceschopné šasi je zjevně jen jeden motorář, který by měl důvod dodávat zákazníkům slabší motory, a to je Renault. Tím netvrdím že to Renault dělal, ale opravdu nikdo jiný nemá důvod vědomě poškozovat zákazníka, ze sportovního hlediska by mu to nic nepřineslo.
To že musí pro týmy za sezonu Mercedes dodat jen šest motorů na tým, tedy celkem osmnáct motorů, neznamená, že jich jen osmnáct za rok vyrobí, připočtěte další na testy, na testování na brzdě, motory na ladění olejů a paliv a jsme minimálně na sto motorech ročně. Výrobní kapacita motorářů je tedy mnohem větší, než to co musí dodat týmů na závodění.
Motoráři vyvíjejí ne proto aby porazili zákazníky, to tak nějak předpokládají když mají tovární tým, ale proto aby porazili konkurenci.
V neposlední řadě při současném rozložení sil pokud jde o schopnost postavit konkurenceschopné šasi je zjevně jen jeden motorář, který by měl důvod dodávat zákazníkům slabší motory, a to je Renault. Tím netvrdím že to Renault dělal, ale opravdu nikdo jiný nemá důvod vědomě poškozovat zákazníka, ze sportovního hlediska by mu to nic nepřineslo.
Pepan
11:20 05.03.2018 83.208.30.XXX
Já si myslím, že Todt by drasticky změnil pravidla, aby nalákal aspoň nějaké výrobce motorů, ale celá F1 by šla do kopru. Lidé chtějí vidět ve startovním poli slavná jména a legendy a ne partičku nounejm týmů. Možná by při závodech bylo více sportu, ale to "okolo" by zmizelo
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek