DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Force India i Williams má hodně daleko k tomu aby Mergl ohrožovali. Proto je dost nelogické, aby jim dávali slabší motor obzvláště když výkony odběratelů dělají Merglu reklamu a navíc by mohli přibrzdit jak Red Bull a Ferrari.
    Ze strany Haasu ani Alfy se ztížnosti taky moc očekávat nedají, takže zbývá pouze Red Bull a Mekáč. Přitom Red Bull má ještě stále nad Renaultem navrch, proto se dá logicky očekávat, že trávu růst slyší pouze Mekáč u kterého můžou vznikat obavy, že Renault může dodávat lepší motory Red Bullu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Nechápeš souvislosti, je to eliminace vývoje motorů, když to musí dát všem a za jedny prachy,

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární tým neohrožuje. Navíc letos už nikdo neodebírá loňské motory. A pokud některý tým nemá peníze, tak stejně může, případně bude nucený podepsat smlouvu o dodávkách motorů bez inovací, což pravidla povolují.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        A ta souvislost je v tom, že vyhodí další prachy za vývoj módů, které používat nebudou? Jen proto, aby jejich týmy nejezdili půl kola za nimi, ale kolo celé a navíc se zřekli všech použitelných dat? Sorry, ale tvé souvislosti nedávají smysl.
        Ušetřit za výrobu náhradních dílů, jako to předvedl Renault smysl dává. Zvlášť, když postižený je přímou konkurencí, přes kterou se můžu dostat. Ale tohle ne. 03

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Hoši, stále nechápete o čem pišu. Vzdávám to.... 02

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jo, už jsem to pochopil. Podle tebe je problém nakopírovat 6x flash disk s novým softwarem. Na hardware můžou šáhnout 2x za sezonu a je otázka, jestli toho vůbec využijí. Že nestihnou vyrobit 6 kusů motoru si nemyslím, ale to bych ještě pochopil. Že nestihnou nakopírovat software, ti fakt nežeru. A napsali jsme ti jasně, že není jediný relevantní důvod těm 2 týmům dávat něco horšího. Kadili by si do vlastního. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              No ale to až teď, Williams zpočátku sahal i po vítězství a tovární Mercedes to uplně v klidu na některých tratích neměl.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Uznávám, že v některých závodech byl Williams konkurencí. Ale v sezoně kde Mercedes všechny převálcoval a Williams nakonec skončil až třetí. Spíš obíral konkurenci, než samotný Mercedes. Kdyby byl hrozbou, asi by jsme viděli jiný přístup. Ale neříkám, že nemohli dostat někdy něco "později". Jen stabilně je zařezávat nedává z hlediska Mercedesu žádný smysl. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Nepochopil jsi nic a jseš opět arogantní. Udělal jsem chybu, že jsem s tebou zase začal diskutovat. Už si mne nevšímej a nediskutuj se mnou . Díky.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                "Později", no pokud vím tak McLaren se třeba nedočkal nikdy. Prostě k tomuto nám schází i otevřená zpověď zasvěcených, jestli se zpřísnily pravidla a továrny to budou mít těžší, je to dobře, stejnej matroš a jeho užívání by měl být co nejvíce zaručen.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Promiň. Asi nepochopil. HW se měnil jen 3x za sezonu (teď jen 2x). SW snad nakopírovat není problém za pár minut. A maziva a paliva jim dodává petrolejářský koncern všem stejné. A důvod škodit někomu, kdo mne ani z dálky neohrožuje, "kazit" si jméno a přicházet o cenná data prostě smysl nedává.
                A absolutně netuším, v čem jsem arogantní. Tím, že nevěřím v komplikovanost dodání SW, když je to to jediné, co Mercedes během sezony vyvíjí (až na ty 3 možnosti změny, které pokud vím ani sám nevyužil)?

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Teď nevím, jestli mluvíš o sezonách do r2013, nebo o té jedné 2014. kdy měl Mclaren turbo od Mercedesu.
                  Do roku 2013 dojížděl Mclaren stabilně před továrním Mercedesem. Tedy nevidím, že by měli horší motor. ALe v podstatě si nekonkurovali.
                  V roce 2014 byli tak hrozně daleko, že byli na úrovni Wlliamsu. Mercedes jim klidně mohl bez obav dát lepší motor, než měli sami. Konkurencí nebyli ani omylem.
                  Jo, je otázka, jak by to vypadalo, kdyby si konkurovali. Tam věřím tomu, že by se Mercedes postaral o to, aby konkurencí už nebyli (jako s RB). Ale to už je co by bylo kdyby něco bylo.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    V roce 2014 pokud vím McLaren nedostával od Mercedesu v sezoně to co ostatní.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Pokud já si pamatuju, tak až od doby, co oznámil odchod k Hondě. Ale krk na to nedám. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        To už se v roce 2014 samo vědělo, ale co to na tom mění?

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Tak tam to smysl dávalo, když nechtěli "předávat zkušenosti" Hondě. U tohoto případu to znevýhodnění nikdo nepopírá. I Honda už na konci sezony aktivitou s novými specifikacemi pro Mclaren nehýřila. Stav u STR asi taky nemusíme rozebírat. Očekávám, že to bude u RB letos podobně. Ikdyž s novým pravidlem to bude složitější. Tady se bavíme o stabilních zákaznících, nebo já to aspoň tak vnímám. 03

                          + 2 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • airwar1939

                      airwar1939

                      176.74.141.XXX
                      V sezoně 2014 nebylo dovoleno vyvíjet motor, takže museli jezdit se stejným HW, ale pokud vím na rozdíl od Mercedesu, Wil a FI nepoužíval paliva a maziva Petronas, měl vlastního dodavatele.

                      Výkonnostně v tom roce neměl McLaren ani na
                      Mercedes ani na Williams, s FI to bylo +- na stejné úrovni.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        Zkušenosti Hondě stejně neměli jak předávat, motory Mercedes jsou pod správou lidí od Mercedesu, k těm lidi od McLarenu nemají přístup, jistě vidí ho v autě, ale data z motoru a servis dělá Mercedes.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Jasný, moc toho stejně nezjistitli, ale aspoň neměli důvod Mclaren nějak podporovat. Nebyl důvod do nich cpát nové specifikace.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        No já se bavím o všech zákaznících, i těch co budou měnit motor. Buďto mám nárok na ten samej matroš, nebo nemám.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Jo, tak by to asi fungovat mělo. Evidentně se tak neděje a Mercedes v tom není vyjímkou, jak jsme viděli loni. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        194.228.59.XXX
                        Naprosto přesně. O odchodu k Hondě se vědělo téměř celou sezónu, tak McLaren dostal pouze první vývojový stupeň a s ním pak odjel celou sezónu.
                        Smutné je, že se pamatuje pouze na ostrou Markovu rétoriku vůči Renaultu, ale že McLaren po roce 2013 (kdy se mu nepovedla šasí) pravidelně rýpal do Mercedesu, že proti tovární stáji nemají šanci, protože je nikdy nenechají vyhrát, na to se rádo zapomíná. Potom ty idylické řeči, jak je Honda to nejlepší a jak jejich motor rve motorové brzdy a půjdou okamžitě do čela ...
                        Mercedes určitě nečekal, že ostatní tu první architekturu motorů tak pohnojí, tak si v roce 2014 uvědomili, že asi udělali o parník lepší práci než konkurence. Tudíž bylo o důvod víc si dílo pohlídat.
                        Airwarova teorie o tom, jak si vše hlídají lidi od Mercedesu je napůl pravdivá, ale ono ne všechno jde "zadeklovat". A když někde nastane situace, že od půlky roku 2013 se to kolem jednoho vybarvuje jak na festivalu suši. Především pokud jde o asiaty, kteří jsou proslulí tím, že co mohou, to obšlehnou, si dá jeden safra pozor, jaké karty vyložit na stůl. Japonci jsou marní, pokud mají dělat nějaké technické řešení od píky, ale pokud mohou obšlehnout základ, tak umí velice rychle vše propočítat, pochopit a poté i v mnohém zdokonalit. V tom jsou potom už daleko hůře dostižitelní.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • Iscarian

                    Iscarian

                    89.177.215.XXX
                    V zásadě souhlasím, až na ten rok 2013, tam byl už Mercedes před McLarenem, tehdy vyhrál PK Red Bull a Mercedes byl druhý těsně před třetím Ferrari. Mclaren byl tuším až pátý v PK...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • airwar1939

                      airwar1939

                      176.74.141.XXX
                      To není teorie, spolu s motory dostává každý tým i obsluhu k motorům, lidi co se v nich hrabou, a lidi kteří sledují jejich chování na pitlane, ale i přímo v motorárně Mercedesu přes internet. Po každém závodě pak motory kontrolují a připravují na další závod.

                      Honda neměla šanci od Mercedesu nic obšlehnout, protože přes McLaren neměla přístup k žádným datům, znala jen vnější rozměry a základně koncepci. A protože měla velmi málo informací, logicky věřili svému, značně odlišnému konceptu, padali věty o tom jak je jejich motor na brzdě super a podobně. Reálné srovnání dat u McLarenu a Hondy prostě neměli k dispozici.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Sice opět nebyli konkurenty, ale máš pravdu. Ten rok byl Mercedes 2. a Mclaren 5. s třetinou bodů. 01

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        Otázka je co byla v roce 2014 nová specifikace. hardware se nemohlo v sezoně měnit, palivo a oleje měl McLaren od jiného dodavatele s kterým měl sponzorskou smlouvu, takže jediné co jim Mercedes nemusel poskytnout je nějaký update software. Ale je otázka proč? Mercedes bezpečně kraloval oběma šampionátům, a McLaren bojoval o páté místo s FI a občas dostal od Mercedesu kolo, nebyl důvod ho nijak brzdit. Krom toho v roce 2014 měl mít Mercedes cca 875 koní, a na 900 koní se dostal až v sezoně 2015, takže moc velké ty updaty z hlediska výkonu ani být nemohli.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Iscarian

                        Iscarian

                        89.177.215.XXX
                        Podrobnosti si už nepamatuju, ale pokuď je to pravda, tak to možná Mercedes udělal proto, aby se k Hondě dostalo co možná nejmíň informací prostřednictvím McLarenu o jejich motoru, ale jen spekuluju.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Iscarian

                        Iscarian

                        89.177.215.XXX
                        Přesně tak 01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Iscarian

                          Iscarian

                          89.177.215.XXX
                          No zjevně se asi k některým datům mohli dostat. Pokuď by se k těm datům dostat nemohli, tak by jim továrna dodala vše, protože ani tehdy nebyl McLaren (protože pořádně zkopali šasi) pro Mercedes žádný soupeř.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • airwar1939

                            airwar1939

                            176.74.141.XXX
                            Proč by se měli mstít? Z logiky věci byl odchod McLarenu k hondě velkým plusem, přišli o přímou konkurenci která měla výrazně větší potenciál je ohrozit než Williams a FI.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          46.135.84.XXX
                          Nejde o srovnání dat. Výkon Mercedesu byl pro ně známá veličina, takže Honda už během roku musela tušit, že jsou v rejži. To, že se Mercedes nenechal opít rohlíkem a svůj koncept si dobře ohlídal je vidět na roce 2015 a úrovni Hondy.
                          Honda mohla přes McLaren vidět hodně. Stáj si hlídá věci kolem chlazení a převodovky, tudíž je tam hodně dat, která mohou pomoc. K tomu je jasná architektura, řešení ERS, baterií, telemetrie, ...
                          Ona toho Honda hodně věděla, ale naštěstí je položila jejich Japonská hrdost, kdy si vzali do hlavy, že to udělají jinak a lépe než Mercedes. Když se rozhodnuli to zkusit po jejich vzoru, už bylo pozdě a kontinuita vývoje u Mercedesu byla úplně jinde.
                          Jinak o lidech od motoráře ve stáji samozřejmě vím. Jen to není jen o nich. Data musí korelovat s věcmi, které má na starosti stáj a tam se jim data schází.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Iscarian

                          Iscarian

                          89.177.215.XXX
                          Dobře. Tak jinak. Třeba máš pravdu a skutečně se k žádným datům o motoru Mercedes Honda prostřednictvím McLarenu dostat nemohla. Proč by tedy Mercedes přestal s podporou McLarenu? Podle všeho tedy, k tomu neměl žádný důvod. A přesto to udělal, proč?

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Iscarian

                            Iscarian

                            89.177.215.XXX
                            Nevím, to asi ne. Ovšem pokuď se Mercedes chtěl kdy McLarenu za něco pomstít, tak se tak už stalo a to tak, že je nevzali zpátky, když McLaren utíkal od Hondy. 11 Ale neber to vážně...

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Ale nezapomněli si tenkrát postěžovat, že od Hondy budou mít tu pravou podporu, která jim chyběla. Dost dobrý důvod jim nedat poslední verze. 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama