DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
09:24 05.03.2018 176.74.141.XXX
Tak téhle motanici fakt nerozumím. Co jsi chtěl vlastně říct?
Jaké zpoždění vývoje? Týmy mají tři motory na sezonu, tudíž na jeden motor odjedou přibližně 7 závodů (při 21 závodech za sezonu).
Když bude mít Mercedes vylepšenou verzi pro čtvrtý závod, může ji použít u továrního týmu klidně už ve čtvrtém závodě, a tu starší verzi pak zase nasadí tehdy, kdy to z hlediska nižšího výkonu nebude hendikep... nebo třeba jen do pátečních tréninků. A zákazníkům dá to vylepšení co má od čtvrtého závodu až v osmém závodu.
Pravidla sice říkají že musí všechny PU být totožné, ale neříká kdy, což ani nemůže, protože jsou týmy omezeny počtem PU na sezonu. Tudíž i v sezoně 2018 budeme svědky že všechny týmy nepojedou se stejnou verzí motoru.
PS: po migrační krizi, prezidentských volbách a podobně jsou novináři ta poslední skupina lidí, kterým jsem ochoten něco věřit.
Jaké zpoždění vývoje? Týmy mají tři motory na sezonu, tudíž na jeden motor odjedou přibližně 7 závodů (při 21 závodech za sezonu).
Když bude mít Mercedes vylepšenou verzi pro čtvrtý závod, může ji použít u továrního týmu klidně už ve čtvrtém závodě, a tu starší verzi pak zase nasadí tehdy, kdy to z hlediska nižšího výkonu nebude hendikep... nebo třeba jen do pátečních tréninků. A zákazníkům dá to vylepšení co má od čtvrtého závodu až v osmém závodu.
Pravidla sice říkají že musí všechny PU být totožné, ale neříká kdy, což ani nemůže, protože jsou týmy omezeny počtem PU na sezonu. Tudíž i v sezoně 2018 budeme svědky že všechny týmy nepojedou se stejnou verzí motoru.
PS: po migrační krizi, prezidentských volbách a podobně jsou novináři ta poslední skupina lidí, kterým jsem ochoten něco věřit.
Ferda
09:20 05.03.2018 46.47.176.XXX
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární tým neohrožuje. Navíc letos už nikdo neodebírá loňské motory. A pokud některý tým nemá peníze, tak stejně může, případně bude nucený podepsat smlouvu o dodávkách motorů bez inovací, což pravidla povolují.
airwar1939
09:18 05.03.2018 176.74.141.XXX
Ale šlápnul, a pořádně, Ferrari a Mercedes stejně vyvíjet dál budou, aby se porazili navzájem, a v letech 2014-2016 měl Mercedes takový náskok, že mu ani Ferrari nebylo konkurencí, naopak to že s Ferrrari občas bojoval Williams či FI jako rovný s rovným bylo pro Mercedes skvělou reklamou ... a pro Ferrari "potupou".
Zkus mě posat termín, musí to dát "všem"? Podle mě to Ferrari musí dát jen Haasu a Sauberu... a kdo z nich Ferrari fakticky na trati ohrožuje? A Mercedes to musí dát jen Williamsu a FI... a co mě paměť říká, pouze Williams dokázal občas ohrozit Mercedes a to v letech 2014 a 2015, v roce 2016 a dále už ztrácel cca. 1,5-2 sekundy na kolo, a to rozhodně nebylo kvůli motoru.
Eliminovat vývoj motorů může chtít FIA, ale to jí pak automobilky utečou. Automobilky to nechtějí, Mercedes chce porazit Ferrari a Ferrari chce porazit Mercedes.
Zkus mě posat termín, musí to dát "všem"? Podle mě to Ferrari musí dát jen Haasu a Sauberu... a kdo z nich Ferrari fakticky na trati ohrožuje? A Mercedes to musí dát jen Williamsu a FI... a co mě paměť říká, pouze Williams dokázal občas ohrozit Mercedes a to v letech 2014 a 2015, v roce 2016 a dále už ztrácel cca. 1,5-2 sekundy na kolo, a to rozhodně nebylo kvůli motoru.
Eliminovat vývoj motorů může chtít FIA, ale to jí pak automobilky utečou. Automobilky to nechtějí, Mercedes chce porazit Ferrari a Ferrari chce porazit Mercedes.
GRAHAM
09:17 05.03.2018 77.236.218.XXX
Jo tak ty to bereš dle novin.....to asi nebudue cesta, jak se věci mají že. Věz že FIA určité věcí ví a proto se tyhle věci dějí. Tím pravidlem se se logicky zpozdí vývoj, je rozdíl dělat posun u dvou svých motorů pro sebe a nebo pro všechny. A hlavně, všichni stejné motorové možnosti. Vše souvisí se vším.
Mike17
09:17 05.03.2018 185.149.130.XXX
Pochop, že udělat 2 verze je dražší než jednu. A poskytnout W a FI stejně dobrý motor má jen výhody. Mají data z 6-ti vozů a ne jen ze 2. Jo kdyby byli W a FI konkurencí, jako kdysi Mclaren (nebo zmiňovaný RB pro Renault), dávalo by to smysl. Ale pro Mercedes je lepší, když dojedou za ním půl kola a potencionálně seberou bodík soupeřům, než kdyby ztráceli kolo celé.
airwar1939
09:12 05.03.2018 176.74.141.XXX
Teď jsem uplně nepochopil význam příspěvku? Eliminovat vývoj motorů chce kdo? FIA asi ne když zrušila omezení vývoje pomocí žetonů, a motoráři tuplem ne, ti chtějí vyhrávat. A motoráři když udělají vylepšení, tak ho klidně rádi otestují na zákazníkovi, a ne na továrním týmu, kde by je případné selhání bolelo. Ferrari loni dalo třeba vylepšenou verzi motoru nejdříve Haasu, a až pak ho nasadili u továrního týmu.
GRAHAM
09:10 05.03.2018 77.236.218.XXX
Ale nešlápl, eliminuje to utrácení a vývoj motorů a to i časově. Takhle to Mercedes a Ferrari dělalo jen pro sebe a teď si to rozmyslí, když to budou muset dát všem. Tam je pointa. Přemyšlíš A a B a on je tam i C. Eliminovat vývoj motorů, i tohle je cesta.
Ferda
09:08 05.03.2018 46.47.176.XXX
Force India i Williams má hodně daleko k tomu aby Mergl ohrožovali. Proto je dost nelogické, aby jim dávali slabší motor obzvláště když výkony odběratelů dělají Merglu reklamu a navíc by mohli přibrzdit jak Red Bull a Ferrari.
Ze strany Haasu ani Alfy se ztížnosti taky moc očekávat nedají, takže zbývá pouze Red Bull a Mekáč. Přitom Red Bull má ještě stále nad Renaultem navrch, proto se dá logicky očekávat, že trávu růst slyší pouze Mekáč u kterého můžou vznikat obavy, že Renault může dodávat lepší motory Red Bullu.
Ze strany Haasu ani Alfy se ztížnosti taky moc očekávat nedají, takže zbývá pouze Red Bull a Mekáč. Přitom Red Bull má ještě stále nad Renaultem navrch, proto se dá logicky očekávat, že trávu růst slyší pouze Mekáč u kterého můžou vznikat obavy, že Renault může dodávat lepší motory Red Bullu.
airwar1939
09:05 05.03.2018 176.74.141.XXX
FIA chce aby odešli tovární týmy a zůstali jen dodavatelé motorů... to by se jim asi i líbilo. Ale na to se jim logicky výrobci motorů vykašlou. Ti nemají důvod skákat jak FIA píská.
airwar1939
09:04 05.03.2018 176.74.141.XXX
Cituji "A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem."
A zase jsi šlápnul vedle, Mercedes či Ferrari posouvají výkon motoru proto aby Mercedes porazil Ferrari, a Ferrari porazilo Mercedes... Sauber či Williams ani pro jednoho z nich fakt nejsou konkurence.
Konkurence by pro ně bylo kdyby dodávali motor RedBullu, ale jak jistě víš, to ani jeden z nich nehodlá dělat.
A zase jsi šlápnul vedle, Mercedes či Ferrari posouvají výkon motoru proto aby Mercedes porazil Ferrari, a Ferrari porazilo Mercedes... Sauber či Williams ani pro jednoho z nich fakt nejsou konkurence.
Konkurence by pro ně bylo kdyby dodávali motor RedBullu, ale jak jistě víš, to ani jeden z nich nehodlá dělat.
airwar1939
09:01 05.03.2018 176.74.141.XXX
Při troše logického myšlení je snad jasné, že pro tým Mercedes není FI a Williams konkurence, stejně tak pro tým Ferrari není Hass či Sauber konkurence, ale naopak mohou být tyhle zákaznické týmy dobrý spojenec, který obírá o body skutečnou konkurenci... jako Williams v letech 2014 a 2015, nebo FI v letech 2016 a 2017. Jediněj kdo by teoreticky měl důvod "škodit" svým zákazníkům je Renault, protože ze stejným motorem jsou RB a McLaren pro tovární tým zatím nedostižní.
Pepan
08:43 05.03.2018 83.208.30.XXX
FIA nemá ani tak snahu, aby fabriky odešly z F1, ale aby skákaly jak ona si pískne. Kdyby totiž fabriky z F1 odešly, stala by se z ní další nudná série provinčního významu s nulovou sledovaností a to je věc, kterou si soudruzi z FIA určitě nepřejí. Kdo by jim sponzoroval jejich dejchánky, kdo by jim platil ubytování v luxusních hotelích? Z těch pár peněz, které vyberou z doprovodných sérií, by měli akorát tak na stan, spacák vedle závodní dráhy a bagetu z levného bufáče..
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek