DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2018 09:20
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 10:04
No jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Pokud budou vyvíjet motor, musí ho ale dát všem stejný co mají oni a to včetně softu. To věř že vývoj prodlužuje, než když si ladí jen pro sebe, pro dva motory. Myslím hlavně posouvaní v sezóne.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Tak téhle motanici fakt nerozumím. Co jsi chtěl vlastně říct? 05

Jaké zpoždění vývoje? Týmy mají tři motory na sezonu, tudíž na jeden motor odjedou přibližně 7 závodů (při 21 závodech za sezonu).

Když bude mít Mercedes vylepšenou verzi pro čtvrtý závod, může ji použít u továrního týmu klidně už ve čtvrtém závodě, a tu starší verzi pak zase nasadí tehdy, kdy to z hlediska nižšího výkonu nebude hendikep... nebo třeba jen do pátečních tréninků. A zákazníkům dá to vylepšení co má od čtvrtého závodu až v osmém závodu.

Pravidla sice říkají že musí všechny PU být totožné, ale neříká kdy, což ani nemůže, protože jsou týmy omezeny počtem PU na sezonu. Tudíž i v sezoně 2018 budeme svědky že všechny týmy nepojedou se stejnou verzí motoru.

PS: po migrační krizi, prezidentských volbách a podobně jsou novináři ta poslední skupina lidí, kterým jsem ochoten něco věřit. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak on by se někdo našel, kdo by využil toho, že muže naskočit do F1. A továrny neodejdou, protože by je to poškodilo, bylo by to "natruc"

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Pochop že vyrobit, udělat, dvě vylepšené verze mezí závody je rychlejší než 8.
Stavá se , že vylepšení dostane jen jeden jezdec, protože pro druhého se to ještě nestačilo vyrobit. Jasně základ mají stejný,vylepšení však ne....

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární tým neohrožuje. Navíc letos už nikdo neodebírá loňské motory. A pokud některý tým nemá peníze, tak stejně může, případně bude nucený podepsat smlouvu o dodávkách motorů bez inovací, což pravidla povolují.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Přesně tak. 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
V tomhle s tebou nesouhlasím. Když odejdou tovární týmy, zbyde 14 vozů na roštu. A je otázka, jestli by se neztáhli i s motory. Co pak? Všichni pojedou s Hondou? Kdo by se na to díval?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ale šlápnul, a pořádně, Ferrari a Mercedes stejně vyvíjet dál budou, aby se porazili navzájem, a v letech 2014-2016 měl Mercedes takový náskok, že mu ani Ferrari nebylo konkurencí, naopak to že s Ferrrari občas bojoval Williams či FI jako rovný s rovným bylo pro Mercedes skvělou reklamou ... a pro Ferrari "potupou".

Zkus mě posat termín, musí to dát "všem"? Podle mě to Ferrari musí dát jen Haasu a Sauberu... a kdo z nich Ferrari fakticky na trati ohrožuje? A Mercedes to musí dát jen Williamsu a FI... a co mě paměť říká, pouze Williams dokázal občas ohrozit Mercedes a to v letech 2014 a 2015, v roce 2016 a dále už ztrácel cca. 1,5-2 sekundy na kolo, a to rozhodně nebylo kvůli motoru.

Eliminovat vývoj motorů může chtít FIA, ale to jí pak automobilky utečou. Automobilky to nechtějí, Mercedes chce porazit Ferrari a Ferrari chce porazit Mercedes.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Jo tak ty to bereš dle novin.....to asi nebudue cesta, jak se věci mají že. Věz že FIA určité věcí ví a proto se tyhle věci dějí. Tím pravidlem se se logicky zpozdí vývoj, je rozdíl dělat posun u dvou svých motorů pro sebe a nebo pro všechny. A hlavně, všichni stejné motorové možnosti. Vše souvisí se vším.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Pochop, že udělat 2 verze je dražší než jednu. A poskytnout W a FI stejně dobrý motor má jen výhody. Mají data z 6-ti vozů a ne jen ze 2. Jo kdyby byli W a FI konkurencí, jako kdysi Mclaren (nebo zmiňovaný RB pro Renault), dávalo by to smysl. Ale pro Mercedes je lepší, když dojedou za ním půl kola a potencionálně seberou bodík soupeřům, než kdyby ztráceli kolo celé. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Teď jsem uplně nepochopil význam příspěvku? Eliminovat vývoj motorů chce kdo? FIA asi ne když zrušila omezení vývoje pomocí žetonů, a motoráři tuplem ne, ti chtějí vyhrávat. A motoráři když udělají vylepšení, tak ho klidně rádi otestují na zákazníkovi, a ne na továrním týmu, kde by je případné selhání bolelo. Ferrari loni dalo třeba vylepšenou verzi motoru nejdříve Haasu, a až pak ho nasadili u továrního týmu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Nechápeš souvislosti, je to eliminace vývoje motorů, když to musí dát všem a za jedny prachy,

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ale nešlápl, eliminuje to utrácení a vývoj motorů a to i časově. Takhle to Mercedes a Ferrari dělalo jen pro sebe a teď si to rozmyslí, když to budou muset dát všem. Tam je pointa. Přemyšlíš A a B a on je tam i C. Eliminovat vývoj motorů, i tohle je cesta. 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Force India i Williams má hodně daleko k tomu aby Mergl ohrožovali. Proto je dost nelogické, aby jim dávali slabší motor obzvláště když výkony odběratelů dělají Merglu reklamu a navíc by mohli přibrzdit jak Red Bull a Ferrari.
Ze strany Haasu ani Alfy se ztížnosti taky moc očekávat nedají, takže zbývá pouze Red Bull a Mekáč. Přitom Red Bull má ještě stále nad Renaultem navrch, proto se dá logicky očekávat, že trávu růst slyší pouze Mekáč u kterého můžou vznikat obavy, že Renault může dodávat lepší motory Red Bullu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak důvodem je i že posouvat motor musí všem a najednou a za jedny peníze.To eliminuje také utrácení. Je jasné, že chtějí eliminovat vývoj motorů, aby se výkonost všech vyrovnala.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
FIA chce aby odešli tovární týmy a zůstali jen dodavatelé motorů... to by se jim asi i líbilo. Ale na to se jim logicky výrobci motorů vykašlou. Ti nemají důvod skákat jak FIA píská.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Cituji "A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem."

A zase jsi šlápnul vedle, Mercedes či Ferrari posouvají výkon motoru proto aby Mercedes porazil Ferrari, a Ferrari porazilo Mercedes... Sauber či Williams ani pro jednoho z nich fakt nejsou konkurence.

Konkurence by pro ně bylo kdyby dodávali motor RedBullu, ale jak jistě víš, to ani jeden z nich nehodlá dělat.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Při troše logického myšlení je snad jasné, že pro tým Mercedes není FI a Williams konkurence, stejně tak pro tým Ferrari není Hass či Sauber konkurence, ale naopak mohou být tyhle zákaznické týmy dobrý spojenec, který obírá o body skutečnou konkurenci... jako Williams v letech 2014 a 2015, nebo FI v letech 2016 a 2017. Jediněj kdo by teoreticky měl důvod "škodit" svým zákazníkům je Renault, protože ze stejným motorem jsou RB a McLaren pro tovární tým zatím nedostižní. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Odběratelé v tomto nebudou moc sdílný, takže se toho moc nedozvíme, veřejně asi fakt ne.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

83.208.30.XXX
FIA nemá ani tak snahu, aby fabriky odešly z F1, ale aby skákaly jak ona si pískne. Kdyby totiž fabriky z F1 odešly, stala by se z ní další nudná série provinčního významu s nulovou sledovaností a to je věc, kterou si soudruzi z FIA určitě nepřejí. Kdo by jim sponzoroval jejich dejchánky, kdo by jim platil ubytování v luxusních hotelích? Z těch pár peněz, které vyberou z doprovodných sérií, by měli akorát tak na stan, spacák vedle závodní dráhy a bagetu z levného bufáče..

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama