DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
RST
20:13 05.03.2018 89.24.143.XXX
Nepustěj mu tam nic, jezdec si to musí nastavovat už sám. Maximálně mu mohou poradit, když si to nepamatuje. I když to už se také asi nesmí, viz myslím že v Baku na to Rosberg přišel mnohem dříve, než Ham, když oba museli řešit nějaký problém.
airwar1939
19:00 05.03.2018 176.74.141.XXX
McLaren nemohli přibrat z několika důvodů:
1) McLaren je pro Mercedes vážná konkurence a proč si dělat komplikace
2) McLaren se neuměl rozhodnout, a rozhodl se pozdě
3) Řekli že na čtvrtý tým neměli kapacity... to ale nutně neznamená neschopnost vyrobit několik motorů navíc, ale zajistit pro něj technický personál na závody a v továrně, to je v dnešní době několik desítek lidí na jednu stáj.
PS: jak to s těmi možnostmi vracet se ke staršímu motoru rozporuje to, že mají jen tři motory na sezonu?
1) McLaren je pro Mercedes vážná konkurence a proč si dělat komplikace
2) McLaren se neuměl rozhodnout, a rozhodl se pozdě
3) Řekli že na čtvrtý tým neměli kapacity... to ale nutně neznamená neschopnost vyrobit několik motorů navíc, ale zajistit pro něj technický personál na závody a v továrně, to je v dnešní době několik desítek lidí na jednu stáj.
PS: jak to s těmi možnostmi vracet se ke staršímu motoru rozporuje to, že mají jen tři motory na sezonu?
Jirka_1
18:48 05.03.2018 217.30.64.XXX
Mezi námi - největší zhovadilostí v této věci je, že jeden tým dodává PJ konkurenčnímu týmu. Pokud se toto řešení nezmění, bude to stále o dohadech.
Současné PJ jsou drahé na jednotku kusů, ale celkově za sezónu týmy za motory zaplatí méně, než za dob neomezených, kdy jeden motor vydržel závodní víkend. A někdy i to ne. Jenže nikdo nemá na to, aby se pustil do vývoje takové PJ, protože jsou to astronomické částky s tím, že lze za sezónu dodat jen omezené množství kvůli definovanému množství PJ za sezónu (plus mínus autobus) - návratnost nákladů může být v záporných číslech. Takže nějaký Cosworth i přes to, že na to má mozky, je mimo kvůli penězům. Vývoj totiž musí udělat za své, žádná stáj jim zálohu nedá...
Návrat k atmosférám nikdo z automobilek nechce, problém s hybridy se dostává do neřešitelných rovin a nikdo neví, co dál. Návrh na technické řešení motorů od roku 2021 mě docela pobavil, prakticky se něco málo odstraní ze současného provedení a jede se dál - a prý s větším kraválem, což mě tedy totálně skolilo...
F1 je dvacet let za zenitem, nic lepšího se nedá vymyslet, větší výkon a vyšší rychlosti už nedají jezdci. Plížívý konec už nějakou dobu trvá a pár Amíků se snaží agónii F1 oddálit a prý vše vylepší a pozvednou F1 do nebeských výšin...
Současné PJ jsou drahé na jednotku kusů, ale celkově za sezónu týmy za motory zaplatí méně, než za dob neomezených, kdy jeden motor vydržel závodní víkend. A někdy i to ne. Jenže nikdo nemá na to, aby se pustil do vývoje takové PJ, protože jsou to astronomické částky s tím, že lze za sezónu dodat jen omezené množství kvůli definovanému množství PJ za sezónu (plus mínus autobus) - návratnost nákladů může být v záporných číslech. Takže nějaký Cosworth i přes to, že na to má mozky, je mimo kvůli penězům. Vývoj totiž musí udělat za své, žádná stáj jim zálohu nedá...
Návrat k atmosférám nikdo z automobilek nechce, problém s hybridy se dostává do neřešitelných rovin a nikdo neví, co dál. Návrh na technické řešení motorů od roku 2021 mě docela pobavil, prakticky se něco málo odstraní ze současného provedení a jede se dál - a prý s větším kraválem, což mě tedy totálně skolilo...
F1 je dvacet let za zenitem, nic lepšího se nedá vymyslet, větší výkon a vyšší rychlosti už nedají jezdci. Plížívý konec už nějakou dobu trvá a pár Amíků se snaží agónii F1 oddálit a prý vše vylepší a pozvednou F1 do nebeských výšin...
GRAHAM
17:36 05.03.2018 77.236.218.XXX
To ani nejde a jsem si jist že Mercedes vyvíjí za pochodu.To se v F1 děje od nepaměti. Zákazník to dostane až dýl, to je jasný a nebo vůbec a někdy i hned, dle možností, důležitosti.
Není to nic proti Mercedesu, jen to vyplívá z logiky věci ...vývoje šáska motoru, převodovky atd.
A teď se tohle imho zbrzdí....ač obejít to půjde. Proč by FIA dávala nařízení ? Kdyby se to nedělo.?
Není to nic proti Mercedesu, jen to vyplívá z logiky věci ...vývoje šáska motoru, převodovky atd.
A teď se tohle imho zbrzdí....ač obejít to půjde. Proč by FIA dávala nařízení ? Kdyby se to nedělo.?
Iscarian
16:53 05.03.2018 89.177.215.XXX
Dobře. Tak jinak. Třeba máš pravdu a skutečně se k žádným datům o motoru Mercedes Honda prostřednictvím McLarenu dostat nemohla. Proč by tedy Mercedes přestal s podporou McLarenu? Podle všeho tedy, k tomu neměl žádný důvod. A přesto to udělal, proč?
jon
16:50 05.03.2018 46.135.84.XXX
Nejde o srovnání dat. Výkon Mercedesu byl pro ně známá veličina, takže Honda už během roku musela tušit, že jsou v rejži. To, že se Mercedes nenechal opít rohlíkem a svůj koncept si dobře ohlídal je vidět na roce 2015 a úrovni Hondy.
Honda mohla přes McLaren vidět hodně. Stáj si hlídá věci kolem chlazení a převodovky, tudíž je tam hodně dat, která mohou pomoc. K tomu je jasná architektura, řešení ERS, baterií, telemetrie, ...
Ona toho Honda hodně věděla, ale naštěstí je položila jejich Japonská hrdost, kdy si vzali do hlavy, že to udělají jinak a lépe než Mercedes. Když se rozhodnuli to zkusit po jejich vzoru, už bylo pozdě a kontinuita vývoje u Mercedesu byla úplně jinde.
Jinak o lidech od motoráře ve stáji samozřejmě vím. Jen to není jen o nich. Data musí korelovat s věcmi, které má na starosti stáj a tam se jim data schází.
Honda mohla přes McLaren vidět hodně. Stáj si hlídá věci kolem chlazení a převodovky, tudíž je tam hodně dat, která mohou pomoc. K tomu je jasná architektura, řešení ERS, baterií, telemetrie, ...
Ona toho Honda hodně věděla, ale naštěstí je položila jejich Japonská hrdost, kdy si vzali do hlavy, že to udělají jinak a lépe než Mercedes. Když se rozhodnuli to zkusit po jejich vzoru, už bylo pozdě a kontinuita vývoje u Mercedesu byla úplně jinde.
Jinak o lidech od motoráře ve stáji samozřejmě vím. Jen to není jen o nich. Data musí korelovat s věcmi, které má na starosti stáj a tam se jim data schází.
airwar1939
16:38 05.03.2018 176.74.141.XXX
Proč by se měli mstít? Z logiky věci byl odchod McLarenu k hondě velkým plusem, přišli o přímou konkurenci která měla výrazně větší potenciál je ohrozit než Williams a FI.
jon
16:38 05.03.2018 46.135.84.XXX
Přesně tak. Nehledě na fakt, že továrna si logicky navrhne šasí pro jednoduchou impementaci všech ruzných specialit. Což pak sežere další desítky milionů do vývoje Tebou zmíněných specifických řešení.
Takže na druhou stranu je možné, že Mercedes poskytne vše potřebné s určitými daty, se kterými se dá pracovat a leccos připravit. Další věc je potom ta, zda jsou zákazníci v tomto tempu továrně stačit a vše mít připravené na nutné úrovni.
Takže na druhou stranu je možné, že Mercedes poskytne vše potřebné s určitými daty, se kterými se dá pracovat a leccos připravit. Další věc je potom ta, zda jsou zákazníci v tomto tempu továrně stačit a vše mít připravené na nutné úrovni.
GRAHAM
16:18 05.03.2018 77.236.218.XXX
Prostě rozdíl tam je , logicky a ne snad proto, že by chtěli někoho eliminovat, to fakt nemají zapotřebí, oni soutěží s Ferrari, či RB a vývoj běží neustále, nemají čas to posouvat i zákaznickým týmům, když tam jsou potřeba někdy další úpravy, zlepšit chlazení atd.( i dle okruhu, nadmořské výšky, tepplot) Z logiky věci to tak být musí. Zákazník pokud to funguje to dostane dýl, někdy vůbec, Protože to bylo jen na tento okruh. Mercedes to má logicky vše hned.
A teď když to bude zakázané, tak se nebudou moci tak rychle posouvat.... buď všichni úpravu anebo nikdo a nebo my ji nechceme.
Každý ví, že výkon souvisí se spolehlivostí a jim by posun ( Wiliams, či FI) o 2 desetiny k ničemu nebyl.Nepůjdou do rizika.
A teď když to bude zakázané, tak se nebudou moci tak rychle posouvat.... buď všichni úpravu anebo nikdo a nebo my ji nechceme.
Každý ví, že výkon souvisí se spolehlivostí a jim by posun ( Wiliams, či FI) o 2 desetiny k ničemu nebyl.Nepůjdou do rizika.
GRAHAM
16:08 05.03.2018 77.236.218.XXX
Máš tam dost nepřesností. Už jen to, že používáš jenom slovo motor.
Vývoj motorových součastí běží neustále, to samé software, který je na každý okruh jiný. Taky se občas použije nový motor, či jeho současti(některé) a další VC se vrátí ke starému.Výrobní kapacita je taková, že nemohli přibrat Mclaren.Takže asi tak....jenom logika a inteligence nestačí.
Vývoj motorových součastí běží neustále, to samé software, který je na každý okruh jiný. Taky se občas použije nový motor, či jeho současti(některé) a další VC se vrátí ke starému.Výrobní kapacita je taková, že nemohli přibrat Mclaren.Takže asi tak....jenom logika a inteligence nestačí.
airwar1939
16:00 05.03.2018 176.74.141.XXX
Otázka je co byla v roce 2014 nová specifikace. hardware se nemohlo v sezoně měnit, palivo a oleje měl McLaren od jiného dodavatele s kterým měl sponzorskou smlouvu, takže jediné co jim Mercedes nemusel poskytnout je nějaký update software. Ale je otázka proč? Mercedes bezpečně kraloval oběma šampionátům, a McLaren bojoval o páté místo s FI a občas dostal od Mercedesu kolo, nebyl důvod ho nijak brzdit. Krom toho v roce 2014 měl mít Mercedes cca 875 koní, a na 900 koní se dostal až v sezoně 2015, takže moc velké ty updaty z hlediska výkonu ani být nemohli.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek