DISKUZE K ČLÁNKU

Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko

Toro Rosso se kvůli nespolehlivosti motoru Renault a nedostatku náhradních dílů dostalo o víkendu v Brazílii do křížku se svým francouzským dodavatelem. Jeho šéf Franz Tost se k tomu s odstupem času vrací, k neuspokojivé situaci se vyjadřuje také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 20.11.2017 18:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 16.11.2017 12:54
To spojenectví McLarenu s Hondou fungovalo akorát… »
» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 16.11.2017 14:13
No ono to nemusí fungovat ani s Renaultem.… »
» Jindrich K. (Hlasovali 4 lidé) 16.11.2017 16:00
Ano u Hondy je vidět posun, ale to je vždycky,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    89.24.51.XXX
    Já tvrdím, že si McLaren přechodem na Renault pomůže celkem výrazně. Loni měl Renault spolehlivost nejlepší ze všech výrobců PJ, letos kromě TR a Mexika to taky bylo oproti Honde o mnoho lepší...viz množství nasazenych náhradních dílů. Je jasné, že přes zimu musí na spolehlivosti zapracovat, ale také je jasné, že nyní je Mercedesu Renault nejblíže od začátku hybrid éry. Jen naivní lidé si myslí, že odchod Mclarenu od Hondy byla chyba a že si Renaultem nepomůžou. Mimochodem, Ferrari dnes v Race módu není výkonnější než Renault, ale mají lepší kvalifikační mód.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.17.XXX
      Naivní je si myslet, že když si McLaren vyřeší otázku spolehlivosti, bude mít po problémech obecně. Tovární tým Renaultu bude vždy minimálně o krok vpřed a stejně jako si Renault nebere servítky s RB a TR, nebude se mazat s McLarenem.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        89.24.51.XXX
        Tak přístup RB group k Renaultu za posledních cca 8 let si žádniu mírnější reakci nezasloužil. Naopak, byť to na mě, pošlu k Honde od příštího roku bez jakéhokoliv pardon oba RB týmy! McLaren měl s Hondou o mnoho více problémů a o mnoho mnoho mnoho více trpělivosti. Profesionalita přístupu Mclarenu a RB ke svým motorovým partnerům je jako nebe a dudy...

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Promiň za mínus. Ale s poslední větou souhlasím. To je důvod, proč Mclaren slavil titul naposledy před 9-ti lety a RB získal od té doby 4 tituly a od té doby jsou s Ferrari jedinou konkurencí Mercedesu, navzdory té katastrofě pod kapotou. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          178.209.132.XXX
          Neobhajuji tady postoje Red Bullu. Jde mi o princip - tovární stáj bude mít vždy výhodu. Pokud se Renault dotáhne na špičku, tak McLaren nebude mít moc šancí se před svého dodavatele motorů dostat. To je prostý fakt, který dokazuje již nyní Mercedes (automobilka, dodavatel motorů, tovární stáj). U Renaultu to nebude jiné. Proto se podivuji nad McLarenem, že jim toto nedochází. K Renaultu šli spíše ze zoufalství a z důvodu, že jinou další možnost neměli. Ferrari ani Mercedes si nechtěli přizvat do party dalšího konkurenta, což je přirozené. Proto nevěřím v nějakou dobročinnost u Renaultu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Víš oni existustují smlouvy.....a tam jsou věci přesně popsané a Renault se tam zavazuje, k něčemu co ty rozporuješ, protože tě to spoustu let učily a nutno uznat, že to tak povětšinou i bylo.U Mercedesu, tam je to jinak, ač teď to změní. Renault však dodává všem stejně a bude to dělat i v budoucnu, protože se k tomu smluvně zavázal.Nakonec RB dostavá stejné specifikace, jako Renault. Dále jen dodám, že vzhledem k tomu, že budou na sezónu jen 3 motory, tak je to opravdu hodně možných specifikací, no pišeš totalní nesmysl v tomto.Pobavils... 11

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          178.209.132.XXX
          Jo, ty závodní motory jsou kus od kusu naprosto stejné. Ano, pobavils taky... 03

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          178.209.132.XXX
          Ještě k tvému tvrzení, jak je všechno krásně smluvně ujednáno... Jakto, že najednou pro TR chyběly díly? Silně pochybuji, že by si to stáj nedokázala smluvně správně vyjednat...

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Mclaren to má ujednáno, RB taky...TR nevím.... a chybějící díly, to jest vůbec žádné, s tím nemají co dělat, to je jiný druh chyby. Motor je však stejný.
            Motory z logiky věci budou v příštím roce stejné, když mohou být vlastně jen 3 specifikace a to postupně a to jen tak nepůjde vyřešit. Bude to hodně o spolehlivosti, takže když na tom teď pracovali, rozhodně nebudou různé specifikace. Je to totální nesmysl, co jsi napsal.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              178.209.132.XXX
              Totální nesmysl? Ty si jako představuješ, že všechny kusy jedné verze motoru jsou naprosto shodné? U závodního motoru? Hmmm...
              A chybějící díly jsou buď nedostatkem smlouvy ze strany TR, anebo (spíše) pochybením ze strany Renaultu. To pochybení mohlo být nejspíš záměrné, protože jeho tovární stáj bojuje o pozici (a peníze) se zákazníkem.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Souhlas s tím, že jsou nejblíž Mercedesu od roku 2013. Bohužel to dokázali na úkor spolehlivosti. Aby vrátili spolehlivost na slušnou úroveň, jsou zase tam kde byli s výkonem. Viz Brazílie. 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        89.24.51.XXX
        Mě nepřišlo, že by Max musel v USA omezit výkon... V Mexiku i přes omezeni výkonu pohodlně vyhrál a Sao Paolo nikdy moc RB neseděl a jejich propad je kombinace sníženého výkonu PJ a jejich nastavení auta. Je to stále dokola ta stejně trapná písnička... Když se daří, je to zásluha pilota a a šasi, když to jen trochu nejde, hned je za vším Renault.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          To asi proto, že jsi nepotřehl, že v Mexiku omezovali výkon všichni!!! Na rozdíl od Brazílie, kde to udělal jen Renault a to přesně z důvodu katastrofické spolehlivosti v předchozích závodech. Ostatní k tomu důvod neměli. Ono když dojedou 2 vozy ze 6-ti, není to rozhodně v dnešní době vzor spolehlivé techniky.
          A souhlas. Je to trapná písnička. Pokud je RB jediným schopným týmem s motorem Renault, není to asi díky motoru. Pokud RB vyhrává hlavně tam, kde není potřeba tolik výkon motoru a propadává tam, kde je ho potřeba hodně, není to známkou skvělého motoru. To už se dostáváme opět ke 3 složkám výkonnosti vozu.
          Sám Renault deficit přiznává, tak moc netuším, proč to jejich tvrzení pořád vyvracíš. Ano, je to trapná písnička. 03

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Jenže ten deficit v race módu je do 0,4 vteřiny a to se dá dohnat jinak.To už není o neschopném motoru.Podívej kolik ztrácí Honda a co dokaže Mclaren dohnat šáskem.

            Jinak jsi mě těžce pobavil jak se Honda teď zlepšila. 11 Možná tak v tom že motor vydrží celej závod , toť vše. Jenže Mclaren musel nabrat tolik nových dílů, takže je mají do foroty a díky tomu to mohou měnit, čenžovat a tvaří se to spolehlivě. 18 Je jasné, že kapku doladily mapy motoru, když stojí na místě s výkonem a vylepšováním motorů.Nová verze slibovaná do Španělska ještě nedorazila. 11 Hasegava potichu vykřikuje, jak jsou blízko Renaultu a že takhle blízko ještě nikdy nebyli.No jinými slovy na začátku ztráceli 100 koní a teď už jen padesát. 18 Neříkal náhodou Hasegava že na konci sezóny budou před Renaultem? 13

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              0,4s na kterém okruhu? V Brazílii ztrácel RB dost. V předchozích závodech porážel ostatní? Čím to? Měli dobré šásko, které si v Brazílii podělali, aniž by na něj chytli? Pro změnu jsi pobavil ty.
              Jo, můžeme se podívat, co dohání šáskem Mclaren:
              Brazílie ztráta 1,3s, Mexiko ztráta 1,2s, USA 1,9s
              co dohání šáskem RB:
              Brazílie 0,3s , Mexiko 0,09s, USA 0,4s
              Přes slabší výkon Hondy, pobavils.

              Honda se zlepšila ve spolehlivosti. To dokazují čísla, ikdyž se ti nelíbí. To je jediné co tvrdím. Nevyzvihoval jsem výkonnost, ani slova Hagesavy. Mimochodem tu před 3-mi roky kdosi podobně tvrdil, že do konce sezony doženou Mercedes. A doteď si o tom můžou nechat zdát. A nikdo z Hondy to nebyl. 13

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Honda nasyslila díly a proto mění, aniž by to musela hlásit ale je pravda že už motor dojede do cíle.Tam se zlepšili.Výkonově však moc ne...ale mapy asi vylepšují a získavají zkušenosti.

                Tvoje "myšlení" v číslech nemá cenu řešit. Pokud nechápeš situaci, kdy Mclaren je schopen jezdit stejně rychle jako Wiliams a někteří další, kteří mají jednoznačně silnější motor je to pak těžké.
                To jen ty jak je zde zvykem chceš srovnávat nesrovnatelné.
                Když už tu F1 řešíš, tak by jsi měl vědět, ale chápu že chci po tobě moc, že Renault (motory) v Brazílii použil konzervativní mód, kdežto konkurence a hlavně LH hodně agresivní.
                Jinak je všeobecně známo, že motory Renault zaostávají cca +- o 0,5 vteřiny, jak kde, což je okno, kde to jde dohnat jinudy.Sám RB o tom dost často hovořil.Takže to doštuduj. Díky...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  -Souhlas. Celý první odstavec.
                  -Druhý odstavec souhlas. Srovnávat by se mělo srovnatelné. Tedy 2 týmy s velkým rozpočtem a ambicí na zisk titulu (překlad: RBxMclaren). Ne srovnávat takový tým s garážníkem, co je rád, že žije. (překlad: MclarenxWilliams)
                  -Třetí odstavec kupodivu opět souhlas. Tedy přesně co jsem psal Adimu v komentáři, na který jsi reagoval. Měl bys mu to vysvětlit. 03
                  -Začátek posledního odstavce opět souhlas. Těch 0,5s musí dohánět lepším šasi, než má špička. RB na to má, Renault a STR ne.
                  -Když už jsme se vlastně ve všem shodli, tak poslední větu budu brát jako návod pro nás oba a také děkuji za rozbor.
                  12 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.85.XXX
    Ať se McLaren připraví na to, že budou u Renaultu hrát jen druhé housle. Od chvíle, co Mercedes převzal otěže vlastního týmu bylo pro McLaren výhodnější spolupracovat s čistým motorářem a to ještě k tomu exkluzivně. Každá velká změna něco stojí a když se konečně zdálo, že by spojení McLarenu a Hondy mohlo začít fungovat, tak se rozejdou a McLaren jde dle mého názoru akorát z bláta do louže. Již na nynější spolupráci Renaultu s RB/TR lze vysledovat, jak jim asi bude záležet na tom, aby někdo porážel jejich tovární stáj. Ferrari ani Mercedes tyto problémy neřeší, neboť až na slušně závodící FI nemají ve svých zákaznících reálné soupeře. Kdežto Renault ano a také se dle této skutečnosti k tomu takto staví. O peníze jde až v první řadě (+ image, ale to jsou koneckonců také peníze).

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To spojenectví McLarenu s Hondou fungovalo akorát na papíře. V reálu Alonso v průběhu sezóny osmkrát odstoupil pro technické potíže a pokud dojel, tak většinou mimo bodované pozice. Na to, že tým má jedno z nejlepších šasi v poli, tento pilot s patnácti získanými body určitě není spokojen a výsledky sezóny určitě hovoří o všem jiném než o fungujícím partnerství.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        No ono to nemusí fungovat ani s Renaultem. Hulkových 6 odstoupení, Sainzových 7, Palmerových 5 (za nekompletní sezonu) a další na tom nejsou zrovna brutálně líp.
        U Hondy je aspoň v poslední době vidět posun. To se o Renaultu říct rozhodně nedá. 03

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

reklama