DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko
Toro Rosso se kvůli nespolehlivosti motoru Renault a nedostatku náhradních dílů dostalo o víkendu v Brazílii do křížku se svým francouzským dodavatelem. Jeho šéf Franz Tost se k tomu s odstupem času vrací, k neuspokojivé situaci se vyjadřuje také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Jindrich K.
16:00 16.11.2017 89.103.114.XXXAno u Hondy je vidět posun, ale to je vždycky, když je někdo suverénně nejhorší a malinko se zlepší. Čím lepší je tím je zlepšení vidět hůř.-
-
Adi
18:08 17.11.2017 89.24.51.XXXWow, Honda je v posledních 4 závodech spolehlivější jak Renault... To chce v Sakure otevřít sake! Teď už jenom stáhnout těch cca 50 PS na Renault ;) Mimochodem od Asijské části je RB stejně úspěšný, jako Mercedes. A ne, opravdu za to nemůže jen šasi ;)-
Mike17
18:20 17.11.2017 185.149.130.XXXSouhlas, to sake by otevřít měli. O rok a půl kratší vývoj a jsou v tom lepší.
A nesouhlas. Motor Mercedes je pořád o dost lepší než Renault, takže pokud jsou stejně úspěšní, musí to být zásluha výhradně lepšího šasi. Tedy pokud nechceš tvrdit, že Verstappen je o třídu lepší pilot, než Hamilton.
Je to čistá matematika: motor+šasi+pilot=výsledek
Jestli je výsledek stejný a motor horší, musí být lepší pilot nebo šasi.-
Jindrich K.
18:56 17.11.2017 89.103.114.XXXPochybuju, že se to dá všechno brát tak matematicky. Každý okruh je jiný, jednou to sedí charakteristice toho či druhého auto nebo i motoru a samosebou i pilotovi. Vždycky je dost proměnných. Vzhledem k tomu kolik objektivně Honda ztrácí, by to matematicky znamenalo, že by McLaren neměl bodovat nikdy. Leda by jejich šasi bylo o třídu lepší (což se často zpochybňuje) a nebo jejich piloti, což se vlastně taky furt zpochybňuje. Tak nevím. A pořád ty řeči o tom o kolik měla Honda méně častu, jsou podle mě mimo mísu. Honda má hromady zkušeností z motorsportu, mají údajně dobré inženýry, takže by se měli už někam dostat. Pokud se náhodou někam přiblíží, okamžitě se zhorší spolehlivost. Sem tam se to stává i Renaultu, je pravda, že Renault není nejspolehlivější, ale rozhodně není nejpomalejší. V dobrým autě dokážou vyhrát. Honda se podobnýmu úspěchu nepřiblížila ani ve snu. Což za tu dobu co v F1 jsou je docela prů*er. Podle siláckých řeší Hondy se měl mistr světa pro letošní rok jmenovat Alonso a nebo Button. Realita je taková, že Alonso slaví 8. místa jako vítězství a Button se na to radši vy*ral. Jo Honda je suverénně nejhorší.-
Mike17
09:27 18.11.2017 185.149.130.XXXSamozřejmě, že počet bodů ovlivní i nehody a jiné okolnosti. Jistě, pokud vypadnou vepředu všichni schopní soupeři, dá se i s průměrným vozem vyhrát. Nic to nemění na tom, že výkonnost každého vozu dělají tyto 3 věci. Jestli výkonovou ztrátu Renaultu u RB nahrazují větší superschopnosti Maxe proti Hamiltonovi, nebo má RB prostě lepší šasi než Mercedes, nechám na vás.
Ano, motor Hondy stojí za prd. Ale čas je jedním z důvodů. Kdyby jezdil teď Renault s motorem z doby před rokem a půl, těžko by si přičichl k bedně, natož aby pomýšlel na vítězství. A vzhledem k tomuto FAKTU, je to stejný prů.er jako Honda.-
Jindrich K.
12:02 18.11.2017 91.229.253.XXXTo je věc názoru. Když se nepovede koncept, je fuk jak dlouho na něm děláš. A naopak, když to trefíš, funguje to. U Hondy se jasně ukázalo, že jejich koncept je k ničemu a proto došlo i ke změně. Oni prostě neví a tápou. A upřímně je celkem jedno kolik budou mít času, samozřejmě se to může změnit, ale osobně pochybuju, že prostě třeba příští sezonu přijdou s motorem na špičkové úrovni. Jinak logicky ani McLaren nešel do partnerství s Hondou jen proto aby 3 roky jezdili na chvostu a pak se to zlepšilo. Existoval plán, který bohužel velkohubá Honda vyhlašovala a to se McLarenu líbilo. No a po prvním závodě přišla sprcha. A studená tekla 3 roky. Myslíš, že jako mávnutím kouzelného proutku si najednou uvědomí kde dělali chyby a vše napraví ? Těžko. Renault není zas tak špatnej, jen není výbornej. Ale vzhledem k tomu, že v RB dokáže vyhrát, nemůže to být moc špatný. V nadpřirozené schopnosti Verstappena ani RB nevěřím, věřím v souhru náhod a slušné auto+dobrý pilot. To fungovat může. Ale když je jedna část trojice pilot/šasi/motor naprosto k ničemu tak to ty zbylý nezachrání. Renault má i auto nic moc a piloti spíš průměr až podprůměr, to samé i TR (nemyslím Sainze) a proto jsou tam kde jsou.-
Easy
13:03 18.11.2017 178.209.132.XXXAle tady nejde o to, zda bude motor Renault pro McLaren lepší jak Honda. Důležité je, že jakmile bude Renault jako tým jezdit na špičce, je McLaren coby běžný zákazník a odběratel pohonné jednotky Renaultu vždy o krok pozadu. Neměj strach, že se o to Renault nepostará a bude si hýčkat svého konkurenta. I v době, kdy to Renaultu moc nejezdí si s konkurencí dokáže poradit (poruchy, chybějící díly). Až bude bojovat v čele, bude si u svých soupeřů (byť zároveň zákazníků) dávat ještě větší pozor na to, co jim poskytne. A protože McLaren prakticky nemá na výběr (tak jako Red Bull, pouze v opačném směru), bude muset jezdit s tím, co má.-
-
Mike17
16:47 19.11.2017 185.149.130.XXXA v podstatě jsi napsal pouze to, co už je vidět teď. Renault se potřebuje dostat výš, tak pro svého odběratele najednou nemá dost náhradních dílů. Kdyby nebyl RB o ligu jinde, dopadl by stejně. Takto se Renaultu aspoň hodí reklama. Bez RB by měli podobné výsledky jako Honda, s RB to aspoň vypadá, že za konkurencí nejsou tak daleko.
-
-
Jindrich K.
17:10 18.11.2017 91.229.253.XXXNo motory Renault používají tři týmy. Renault - ten si teda dává to nejlepší a proto nevyhrává, TR ty dostávají to nejhorší a proto nevyhrávají a Red Bull ... protože prostě proto a přístí rok pokud postaví McLaren vergl pravděpodobně bude tam kde je Renault či TR teď. Pokud postaví dobrý auto bude asi tam co RB. Nebo do toho promluví nějaká magie ? Jinak kde bereš tu jistotu, že příští sezonu nebo kdykoliv jindy jezdit Renault na čele ?-
Easy
18:06 18.11.2017 178.209.132.XXXČti pořádně, co píšu. To, že Renault dodává více týmům teď nehraje roli, protože jeho tovární tým se teď pohybuje v tabulce šampionátu mnohem níž. Celou dobu tvrdím, že AŽ bude Renault ve špičce pole, tak si McLaren ani žádný jiný odběratel jeho pohonných jednotek nemůže dělat zálusk na to, že Renault porazí. Chápeš, co se tu snažím říct? Pokud nebude Renault jezdit na čele, tak jeho motory budou stát za houby a tím pádem si McLaren kromě toho, že možná bude dojíždět do cíle nijak zvlášť nepolepší. Nebo si snad představuješ, že po předělání monopostu McLarenu pro příští sezónu budou najednou zázračně rychlí a budou bojovat o titul?-
Jindrich K.
19:40 18.11.2017 91.229.253.XXXJá si nepředstavuju nic, představy sem píšeš ty . Dost těžko vybojuje McLaren příští rok s Renaultem už jen proto, že je to první rok s novým motorem. Plus výkon Renaultu není úplně TOP. Ale když si chceš zafantazírovat tak fajn. Osobně si myslím, že McLaren má šanci i s motorem ze sekačky než s Hondou.-
-
Jindrich K.
13:27 19.11.2017 89.103.114.XXXTěch problémů bude mít logicky McLaren víc, když máš slabej motor musíš kompenzovat a to auto nebude tak dokonalý. Ale za poslední tři roky mají hodně zkušeností s kompenzací výkonu. Jak jsem psal pochybuju, že hned v první sezoně s novým motorem můžou útočit na titul, ale útok někam na 3-5 místo je reálné. Nicméně vše je logicky spekulace protože nikdo z nás neví co kdo postaví pro příští sezonu, vždy je možnost, že se změní rozložení sil.Třeba Mercedes už vyhrávat nebude. Možný je všechno.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Adi
19:37 17.11.2017 89.24.51.XXXHonda není lepší než Renault ve spolehlivosti, viz tabulka použitých dílů PJ Honda vs Renault (průměr). Ty v rovnici motor +jezdec+šasi prevenujes šasi a podcenujes motor. To je u tebe a celého RB typické. Moc se těším, až nám TR ukáže co s Hondou zvládnou a ještě víc se těším, co s Hondou předvede v r. 2019 RB. Honda půjde nahoru, ale dotáhnout špičku se jí podaří nejdříve v roce 2020 a to na úkor nové koncepce PJ...Toť můj tip. Dále se klidně vsadím, že v r. 2018 TR neporazi v PK ani jeden tým s PJ Renault.-
Mike17
09:33 18.11.2017 185.149.130.XXX-Bavím se o poslední době. U první poloviny sezony nijak nezpochybňuji extrémní poruchovost Hondy.
-U té rovnice nic nijak nepřeceňuji ani nepodceňuji. Prostě konstatuji fakt, že pokud jedna ze tří částí ztrácí, musí to nahradit jiná. Pokud v tomto případě ztrácí motor (o čemž nepochybuje ani sám Renault), musí stát za úspěchy RB Max nebo šasi. Vyber si sám.
-Ano, v přístím roce asi každý (včetně mne) očekává o něco horší vyýsledky u STR a o něco lepší u Mclarenu. Vzhledem k tomu, že už teď je STR na úrovni nejhoršího týmu s Renaultem a Mclarenu, dá se očekávat, že příští rok skončí za nimi.
-Co bude od roku 2019 neřeším. Jasné je jen to, že se Renault postará o to, aby nebyli lepší než tovární tým. Stejně jako u Mclarenu. Tedy je zřejmé, že to není dobrá cesta pro STR a už vůbec ne pro RB.
-
-
-
-
-
-
-
Easy
16:30 16.11.2017 46.135.20.XXXJen tvrdím, že si McLaren přechodem na motory Renaultu nepomůže. Nejen co do (i cílené) spolehlivosti, tak zejména servisu a intenzity spolupráce. Mě by vůbec nepřekvapilo, kdyby příští rok bylo na tom TR lépe jak McLaren.
Nezapomeň, že to jejich údajně super šasi bude muset být upraveno pro potřeby zástavby jiného motoru. Nemyslím, že Renault bude projevovat nějakou přehnanou péči svému zákazníkovi. McLaren je na Renaultu závislý a budou se přizpůsobovat ve Wokingu, ne obráceně.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek