Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko

Petr Hlawiczka, 16. listopadu 2017, 06:20 Google+

Toro Rosso se kvůli nespolehlivosti motoru Renault a nedostatku náhradních dílů dostalo o víkendu v Brazílii do křížku se svým francouzským dodavatelem. Jeho šéf Franz Tost se k tomu s odstupem času vrací, k neuspokojivé situaci se vyjadřuje také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.

Počet komentářů:  49 komentářů (Poslední 20.11. 18:29) Napište svůj názor
Brendon Hartley s Toro Rosso STR12

Brendon Hartley s Toro Rosso STR12 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Šéf výrobce pohonných jednotek z Viry, Cyril Abiteboul, v pátek novinářům řekl, že za problémy s motory u Toro Rosso stojí způsob, jakým je provozují, a jakým je mají integrovány do vozu, a "v tomto sportu nic není náhodou." Italská stáj na to zareagovala ostrým prohlášením, ve kterém Renault obvinila z nedostatku náhradních dílů a záměrného poškozování, protože spolu v šampionátu konstruktérů přímo bojují o pozici, a tudíž i o velké peníze. Spor musel v sobotu večer mírnit Helmut Marko.

"Měl jsem pocit, že jsme něco říct museli. Víte, když je tým kritizován a my jsme cítili, že to není 100% správné, pak musíte vydat prohlášení. A tak jsme udělali to, co jsme udělali. Jestli to bylo korektní či ne, to je jiná otázka. Zkrátka jsme objasnili náš pohled na věc," popisuje pro motorsport.com Tost.

Spor vyřešen, v pozadí jde o velké peníze
Je po závodním víkendu v Brazílii už spor vyřešen? "Myslím, že jo. Už jsem nic dalšího neslyšel, takže jo," pokračuje šéf Toro Rosso, které má v šampionátu na šestém místě před Renaultem náskok pouhých čtyř bodů, když v jejich souboji skóroval pouze desátý Hülkenberg se žlutým vozem.

Renault je frustrovaný, protože si po velkém zlepšení v polovině sezóny dělal zálusk dokonce na pátou příčku. Za Renaultem je o dva body zpět ještě Haas, proto nás ve středu pole čeká v Abú Zabí dramatické finále. Posun z 6. na 8. místo by pro stáj z Faenzy znamenal ztrátu 141 mil. Kč (6,5 mil. dolarů) na odměnách.

img-responsive

Renault nevyřešil svůj problém a už mu docházejí díly, kritizuje Marko | foto: Renault Sport F1

Renault má Toro Rosso v hrsti, to se už moc těší na Hondu
"Je to velmi stresující. Pokud jde o Toro Rosso, tak se snažíme co nejlépe připravit s co nejvíce spolehlivými díly. Pokud jde o dodavatele našich pohonných jednotek, tak to nemáme pod svou kontrolou, jde o jejich rozhodnutí,"
krčí Tost rameny.

Hodně se již proto těší na příští rok s Hondou, obzvlášť po výborném závodě, který v Brazílii odjel s McLarenem Fernando Alonso: "Šlo o fantastický výsledek, právě jsem gratuloval panu Hasegawovi, protože odvedli dobrou práci. Doufám, že totéž dokážou i v Abú Zabí."

Marko: Renault problém nevyřešil, a už mu docházejí díly
Helmut Marko, který za Red Bull krotil spor, přiznává, že jde o frustrující situaci pro oba jejich F1 týmy: "Samozřejmě, že to není uspokojující. Problém ještě nevyřešili, a už jim docházejí díly. A pak dojde k takové situaci."

Video: Cyril Abiteboul v ostré výměně názorů s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem

"Žel Toro Rosso je postiženo více než kterýkoliv jiný tým, proto vzplály emoce. Hovořili jsme o tom, vydali jsme prohlášení a všechno je OK. S Renaultem jsme v úzkém boji o pozici, ale stále jsme před nimi," hodnotí odborný poradce Dietricha Mateschitze.

Obavy měli také u Red Bullu v případě Maxe Verstappena, jenž měl ve voze od soboty motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) s vysokým počtem ujetých kilometrů. I přesto doufají, že se v Abú Zabí vyhnou penalizacím.

"O Maxe jsme si dělali starosti, proto jsme si hlídali teploty a otáčky MGU-H. Ale pět motorů Renault závod dokončilo. Alespoň všechny ty motory vydržely pohromadě. Z tohoto pohledu bychom měli začít v Abú Zabí bez penalizací, ale ještě to není jasné," dodává Marko.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 20.11.2017 18:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 49 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne při focení se svým týmovým kolegou v Brazílii

"Proti Fernandovi jsem si vedl velmi dobře," hodnotí Vandoorne. O Renaultu má…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama