DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko
Toro Rosso se kvůli nespolehlivosti motoru Renault a nedostatku náhradních dílů dostalo o víkendu v Brazílii do křížku se svým francouzským dodavatelem. Jeho šéf Franz Tost se k tomu s odstupem času vrací, k neuspokojivé situaci se vyjadřuje také odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso: "Na kritiku Renaultu jsme museli reagovat." Situaci hodnotí i Helmut Marko
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Easy
18:29 20.11.2017 178.209.132.XXX
Totální nesmysl? Ty si jako představuješ, že všechny kusy jedné verze motoru jsou naprosto shodné? U závodního motoru? Hmmm...
A chybějící díly jsou buď nedostatkem smlouvy ze strany TR, anebo (spíše) pochybením ze strany Renaultu. To pochybení mohlo být nejspíš záměrné, protože jeho tovární stáj bojuje o pozici (a peníze) se zákazníkem.
A chybějící díly jsou buď nedostatkem smlouvy ze strany TR, anebo (spíše) pochybením ze strany Renaultu. To pochybení mohlo být nejspíš záměrné, protože jeho tovární stáj bojuje o pozici (a peníze) se zákazníkem.
Mike17
20:38 19.11.2017 185.149.130.XXX
-Souhlas. Celý první odstavec.
-Druhý odstavec souhlas. Srovnávat by se mělo srovnatelné. Tedy 2 týmy s velkým rozpočtem a ambicí na zisk titulu (překlad: RBxMclaren). Ne srovnávat takový tým s garážníkem, co je rád, že žije. (překlad: MclarenxWilliams)
-Třetí odstavec kupodivu opět souhlas. Tedy přesně co jsem psal Adimu v komentáři, na který jsi reagoval. Měl bys mu to vysvětlit.
-Začátek posledního odstavce opět souhlas. Těch 0,5s musí dohánět lepším šasi, než má špička. RB na to má, Renault a STR ne.
-Když už jsme se vlastně ve všem shodli, tak poslední větu budu brát jako návod pro nás oba a také děkuji za rozbor.
-Druhý odstavec souhlas. Srovnávat by se mělo srovnatelné. Tedy 2 týmy s velkým rozpočtem a ambicí na zisk titulu (překlad: RBxMclaren). Ne srovnávat takový tým s garážníkem, co je rád, že žije. (překlad: MclarenxWilliams)
-Třetí odstavec kupodivu opět souhlas. Tedy přesně co jsem psal Adimu v komentáři, na který jsi reagoval. Měl bys mu to vysvětlit.
-Začátek posledního odstavce opět souhlas. Těch 0,5s musí dohánět lepším šasi, než má špička. RB na to má, Renault a STR ne.
-Když už jsme se vlastně ve všem shodli, tak poslední větu budu brát jako návod pro nás oba a také děkuji za rozbor.
GRAHAM
19:58 19.11.2017 77.236.218.XXX
Honda nasyslila díly a proto mění, aniž by to musela hlásit ale je pravda že už motor dojede do cíle.Tam se zlepšili.Výkonově však moc ne...ale mapy asi vylepšují a získavají zkušenosti.
Tvoje "myšlení" v číslech nemá cenu řešit. Pokud nechápeš situaci, kdy Mclaren je schopen jezdit stejně rychle jako Wiliams a někteří další, kteří mají jednoznačně silnější motor je to pak těžké.
To jen ty jak je zde zvykem chceš srovnávat nesrovnatelné.
Když už tu F1 řešíš, tak by jsi měl vědět, ale chápu že chci po tobě moc, že Renault (motory) v Brazílii použil konzervativní mód, kdežto konkurence a hlavně LH hodně agresivní.
Jinak je všeobecně známo, že motory Renault zaostávají cca +- o 0,5 vteřiny, jak kde, což je okno, kde to jde dohnat jinudy.Sám RB o tom dost často hovořil.Takže to doštuduj. Díky...
Tvoje "myšlení" v číslech nemá cenu řešit. Pokud nechápeš situaci, kdy Mclaren je schopen jezdit stejně rychle jako Wiliams a někteří další, kteří mají jednoznačně silnější motor je to pak těžké.
To jen ty jak je zde zvykem chceš srovnávat nesrovnatelné.
Když už tu F1 řešíš, tak by jsi měl vědět, ale chápu že chci po tobě moc, že Renault (motory) v Brazílii použil konzervativní mód, kdežto konkurence a hlavně LH hodně agresivní.
Jinak je všeobecně známo, že motory Renault zaostávají cca +- o 0,5 vteřiny, jak kde, což je okno, kde to jde dohnat jinudy.Sám RB o tom dost často hovořil.Takže to doštuduj. Díky...
GRAHAM
19:46 19.11.2017 77.236.218.XXX
Mclaren to má ujednáno, RB taky...TR nevím.... a chybějící díly, to jest vůbec žádné, s tím nemají co dělat, to je jiný druh chyby. Motor je však stejný.
Motory z logiky věci budou v příštím roce stejné, když mohou být vlastně jen 3 specifikace a to postupně a to jen tak nepůjde vyřešit. Bude to hodně o spolehlivosti, takže když na tom teď pracovali, rozhodně nebudou různé specifikace. Je to totální nesmysl, co jsi napsal.
Motory z logiky věci budou v příštím roce stejné, když mohou být vlastně jen 3 specifikace a to postupně a to jen tak nepůjde vyřešit. Bude to hodně o spolehlivosti, takže když na tom teď pracovali, rozhodně nebudou různé specifikace. Je to totální nesmysl, co jsi napsal.
Mike17
16:47 19.11.2017 185.149.130.XXX
A v podstatě jsi napsal pouze to, co už je vidět teď. Renault se potřebuje dostat výš, tak pro svého odběratele najednou nemá dost náhradních dílů. Kdyby nebyl RB o ligu jinde, dopadl by stejně. Takto se Renaultu aspoň hodí reklama. Bez RB by měli podobné výsledky jako Honda, s RB to aspoň vypadá, že za konkurencí nejsou tak daleko.
Mike17
16:36 19.11.2017 185.149.130.XXX
0,4s na kterém okruhu? V Brazílii ztrácel RB dost. V předchozích závodech porážel ostatní? Čím to? Měli dobré šásko, které si v Brazílii podělali, aniž by na něj chytli? Pro změnu jsi pobavil ty.
Jo, můžeme se podívat, co dohání šáskem Mclaren:
Brazílie ztráta 1,3s, Mexiko ztráta 1,2s, USA 1,9s
co dohání šáskem RB:
Brazílie 0,3s , Mexiko 0,09s, USA 0,4s
Přes slabší výkon Hondy, pobavils.
Honda se zlepšila ve spolehlivosti. To dokazují čísla, ikdyž se ti nelíbí. To je jediné co tvrdím. Nevyzvihoval jsem výkonnost, ani slova Hagesavy. Mimochodem tu před 3-mi roky kdosi podobně tvrdil, že do konce sezony doženou Mercedes. A doteď si o tom můžou nechat zdát. A nikdo z Hondy to nebyl.
Jo, můžeme se podívat, co dohání šáskem Mclaren:
Brazílie ztráta 1,3s, Mexiko ztráta 1,2s, USA 1,9s
co dohání šáskem RB:
Brazílie 0,3s , Mexiko 0,09s, USA 0,4s
Přes slabší výkon Hondy, pobavils.
Honda se zlepšila ve spolehlivosti. To dokazují čísla, ikdyž se ti nelíbí. To je jediné co tvrdím. Nevyzvihoval jsem výkonnost, ani slova Hagesavy. Mimochodem tu před 3-mi roky kdosi podobně tvrdil, že do konce sezony doženou Mercedes. A doteď si o tom můžou nechat zdát. A nikdo z Hondy to nebyl.
Easy
15:10 19.11.2017 178.209.132.XXX
Záhadně slabší výkon motoru se může schovat ve výkonu celého balíku. Takže tam bych nevýhodu špatné reklamy tak výrazně nevnímal. A jak říkám v celé této diskusi, problém pro McLaren bude představovat situace (ne nutně v příští sezóně), když bude Renault na samotné špičce. V tu chvíli si myslím, že tovární stáj bude mít absolutní podporu a zákazník bude mít velmi obtížnou práci se jí vyrovnat, natož ji porazit.
Jindrich K.
13:27 19.11.2017 89.103.114.XXX
Těch problémů bude mít logicky McLaren víc, když máš slabej motor musíš kompenzovat a to auto nebude tak dokonalý. Ale za poslední tři roky mají hodně zkušeností s kompenzací výkonu. Jak jsem psal pochybuju, že hned v první sezoně s novým motorem můžou útočit na titul, ale útok někam na 3-5 místo je reálné. Nicméně vše je logicky spekulace protože nikdo z nás neví co kdo postaví pro příští sezonu, vždy je možnost, že se změní rozložení sil.Třeba Mercedes už vyhrávat nebude. Možný je všechno.
Jindrich K.
13:18 19.11.2017 89.103.114.XXX
Pravdu máš samozřejmě v tom, že žádný výrobce motorů nechce aby ho zákazník porážel. Nicméně jde i o reklamu. Kdyby se každý druhý motor "pokazil" nebo nabízel záhadně slabší výkon, jistě by to nepomohlo reklamě firmy. No a upřímně nevěřím ve vzájemný vzestup obou týmů. Osobně Renaultu moc nevěřím.
GRAHAM
11:11 19.11.2017 77.236.218.XXX
Víš oni existustují smlouvy.....a tam jsou věci přesně popsané a Renault se tam zavazuje, k něčemu co ty rozporuješ, protože tě to spoustu let učily a nutno uznat, že to tak povětšinou i bylo.U Mercedesu, tam je to jinak, ač teď to změní. Renault však dodává všem stejně a bude to dělat i v budoucnu, protože se k tomu smluvně zavázal.Nakonec RB dostavá stejné specifikace, jako Renault. Dále jen dodám, že vzhledem k tomu, že budou na sezónu jen 3 motory, tak je to opravdu hodně možných specifikací, no pišeš totalní nesmysl v tomto.Pobavils...
GRAHAM
11:03 19.11.2017 77.236.218.XXX
Jenže ten deficit v race módu je do 0,4 vteřiny a to se dá dohnat jinak.To už není o neschopném motoru.Podívej kolik ztrácí Honda a co dokaže Mclaren dohnat šáskem.
Jinak jsi mě těžce pobavil jak se Honda teď zlepšila. Možná tak v tom že motor vydrží celej závod , toť vše. Jenže Mclaren musel nabrat tolik nových dílů, takže je mají do foroty a díky tomu to mohou měnit, čenžovat a tvaří se to spolehlivě. Je jasné, že kapku doladily mapy motoru, když stojí na místě s výkonem a vylepšováním motorů.Nová verze slibovaná do Španělska ještě nedorazila. Hasegava potichu vykřikuje, jak jsou blízko Renaultu a že takhle blízko ještě nikdy nebyli.No jinými slovy na začátku ztráceli 100 koní a teď už jen padesát. Neříkal náhodou Hasegava že na konci sezóny budou před Renaultem?
Jinak jsi mě těžce pobavil jak se Honda teď zlepšila. Možná tak v tom že motor vydrží celej závod , toť vše. Jenže Mclaren musel nabrat tolik nových dílů, takže je mají do foroty a díky tomu to mohou měnit, čenžovat a tvaří se to spolehlivě. Je jasné, že kapku doladily mapy motoru, když stojí na místě s výkonem a vylepšováním motorů.Nová verze slibovaná do Španělska ještě nedorazila. Hasegava potichu vykřikuje, jak jsou blízko Renaultu a že takhle blízko ještě nikdy nebyli.No jinými slovy na začátku ztráceli 100 koní a teď už jen padesát. Neříkal náhodou Hasegava že na konci sezóny budou před Renaultem?
Easy
19:40 18.11.2017 178.209.132.XXX
Jasně, tím Tag Heuerem jsem se snažil naznačit, že si ještě s Renaultem Red Bull rozuměl.
Aby to nebylo bráno špatně - McLarenu rozhodně nepřeji, aby se plácali ve stejných problémech jako dosud. Ano, vše jsou spekulace. Jenže jak to bývá u špičkových továrních stájí, když jde o hodně, bude automobilka upřednostňovat svůj tým a není to ještě tak dávno, co tu někteří tvrdili, jak žádné dva závodní motory nejsou stejné (navíc v rámci jednoho týmu - viz porovnání Vettel/Räikkönen). Najednou je to jedno a zákazník bude mít vše stejné s továrním týmem? Nemyslím si...
Aby to nebylo bráno špatně - McLarenu rozhodně nepřeji, aby se plácali ve stejných problémech jako dosud. Ano, vše jsou spekulace. Jenže jak to bývá u špičkových továrních stájí, když jde o hodně, bude automobilka upřednostňovat svůj tým a není to ještě tak dávno, co tu někteří tvrdili, jak žádné dva závodní motory nejsou stejné (navíc v rámci jednoho týmu - viz porovnání Vettel/Räikkönen). Najednou je to jedno a zákazník bude mít vše stejné s továrním týmem? Nemyslím si...
Jindrich K.
19:40 18.11.2017 91.229.253.XXX
Já si nepředstavuju nic, představy sem píšeš ty . Dost těžko vybojuje McLaren příští rok s Renaultem už jen proto, že je to první rok s novým motorem. Plus výkon Renaultu není úplně TOP. Ale když si chceš zafantazírovat tak fajn. Osobně si myslím, že McLaren má šanci i s motorem ze sekačky než s Hondou.
Jindrich K.
19:29 18.11.2017 91.229.253.XXX
Tag Heuer je výrobce hodinek. Je to v podstatě komerční označení. Jakože je tam ještě spolupráce s Illmorem. Ale Furt Renault, ne BMW, ne Toyota, ale Renault. Nicméně tahle diskuse je vážně o ničem protože ty stále omíláš něco co je založené na tom, "až se něco stane" a přitom samosebou nikdo neví, jestli se to "vůbec stane". Mercedesy jsou taky dobrý a když s nima začal jezdit Williams, jak se zlepšil, ale pak to padalo (a padá dál) a nikdo z Williamsu netvrdí, že jim dává Mergl nějaký zmetky. Prostě si přiznaj, že maj na prd aerodynamiku. Ale když to nevyjde RB tak pláčou nad špatným Renaultem. No nic to je v přístupu. Ať tak či onak, pokud příští rok bude McLaren útočit na pódia znamená to, že Renault je dobrý a s dobrým šasi funguje. Pokud bude bojovat o desátý místa neznamená to, že Renault a Honda jedno jsou (kvalitativně), ale že McLaren postavil špatný auto. A to už je jejich boj. Stát se to může.
Easy
18:14 18.11.2017 178.209.132.XXX
Když Red Bull vyhrával šampionáty (ještě s motory RENAULT, ne "Tag Heuer"), tak Renault jezdil docela tužku (tj. nejezdil na špičce a to je to, co tu celou dobu uvádím). Pro připomenutí všechny roky, kdy RB vyhráli titul:
2010 - Renault 5.
2011 - Renault 5.
2012 - Lotus Renault 4.
2013 - Lotus Renault 4.
Takže Renault nebyl vůbec v pozici ohrožující Red Bull.
Až si ty i někteří ostatní pořádně přečtete, co tu v této diskusi píšu, tak si snad uvědomíte, že celou dobu řeším situaci, kdy se Renault dotáhne na špičku. Když se tak nestane, tak musí Renault vyrobit perfektní motor a zfušovat vlastní auto, aby z toho McLaren jako zákazník něco měl. Jinak druhé housle, jak jsem psal v prvním příspěvku. Místo mínusů byste měli raději pozorně číst, co píšou jiní.
2010 - Renault 5.
2011 - Renault 5.
2012 - Lotus Renault 4.
2013 - Lotus Renault 4.
Takže Renault nebyl vůbec v pozici ohrožující Red Bull.
Až si ty i někteří ostatní pořádně přečtete, co tu v této diskusi píšu, tak si snad uvědomíte, že celou dobu řeším situaci, kdy se Renault dotáhne na špičku. Když se tak nestane, tak musí Renault vyrobit perfektní motor a zfušovat vlastní auto, aby z toho McLaren jako zákazník něco měl. Jinak druhé housle, jak jsem psal v prvním příspěvku. Místo mínusů byste měli raději pozorně číst, co píšou jiní.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek