DISKUZE K ČLÁNKU Marko obviňuje Renault: Trápí nás prodleva turba a přehřívání, Francouzi nám nedodali data

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ukazuje prstem na Renault jako na hlavní zdroj letošních potíží svého týmu, který v předsezónních testech častěji stál, než jezdil, a za soupeři viditelně zaostával.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko obviňuje Renault: Trápí nás prodleva turba a přehřívání, Francouzi nám nedodali data

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 95, poslední 11.03.2014 15:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 24 lidí) 04.03.2014 15:36
Někdo tady lže. Já byl v přesvědčení, že Renault… »
» Adi (Hlasovalo 17 lidí) 04.03.2014 15:07
Tuningové společnosti by takový motor ani… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 17 lidí) 04.03.2014 15:22
Jasně Velkohubý heLmut bude svádět vinu na druhé… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Ale houby... RB nezačne vzadu... Ale v p... Jelikož se zdá, že nejsou schopni dojet do cíle, natož závodit... Na tom nevidím nic úžasného...

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zbynek Havrda

        78.99.239.XXX
        este dalsi mozny scenar je ten ze Horner ako kandidat na sefa a nasledovnik Ecclestona opusti akoze RB po neuspesnej sezone ze ho demonstrativne vyhodia kvoli neuspechu, tym padom strati akoze vazby na RB a Montezemolo nebude vetovat jeho kandidaturu.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • honza

    81.30.254.XXX
    alibismus a amaterismus "Bylo to dáno tím, že jsme od Renaultu nedostali žádná data: jak horké to bude, jaký průtok vzduchu bude zapotřebí," - a co kdyby v Red Bullu sebrali telefon, zavolali do Renaultu a na tato data se zeptali sami od sebe? Red Bull to podcenil, vykašlal se na to a teď háže špínu kolem... demence

    + 15 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    Amaterizmus To čo je za amaterizmus vychvaľovať sa aký mám super motor na stolici na voľno bez záťaže??? Tuningové spoločnosti by to možno zvládli lepšie ako títo amatéri...že motor fungoval super...ale bez prevodovky a výfukov 11 11 11

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.5.XXX
      Tuningové společnosti by takový motor ani nevyvinuli, protože na to nemají ani zkušenosti (upravují již vytvořené motory) ani dostatek financí. Samozřejmě Renault nebráním, to, co předvedla firma, která byla v atmosférické éře nejúspěšnější výrobce motorů a mimo jiné turbo motor jako první v F1 nasadila, je neomluvitelné! Nevím jaký rozpočet dala automobilka na vývoj 1,6 V6 T, ale mám pocit, že finanční zdroje částečně převáděli na program motoru 2,4 V8 a jejich mapování a hraní si s výfukovýma plynama (i díky tomuto byl Red Bull tolik úspěšný) a dostatečně se nevěnovali nové koncepci. Nyní sklízí to, co zaseli. Jsem fanda tohoto výrobce, ale jestli rychle nevyřeší svoje problémy, je klidně možné, že od příštího roku od nich utečou silné týmy a to bude velmi pravděpodobně konec Renaultu v F1 a to by byla rozhodně velká škoda. A na závěr vzkaz pro lidi, kteří mají vyloženou radost z toho, že se Renaultu nedaří - nikdy nepodceňujte takto tradičního a zavedeného výrobce motorů, který toho za posledních 25 let dokázal víc, než jakýkoliv jiný výrobce! Zatím se nerozdal ani jeden mistrovský bod, až budeme v polovině sezóny a Renault stále bude tragický, já sám se vám omluvím a pošlu tuto značku do věčných lovišť... zatím jim věřím.

      + 17 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000635

        uzivatel000635

        88.101.0.XXX
        Jsi odvážný a to se mi líbí 01
        Ale k věci - to není chyba výrobce motorů, to je chyba týmu. Na začátku byly problém s motorem, ale Renault tyto prvotní problémy z větší části odstranil a teď má problémy RB proto, že to neuchladí. Např. Caterham problémy s chlazením nemá. Chyba je u RB - na omluvu v klidu zapomeň 14

        + 11 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          81.19.5.XXX
          Souhlasím, že minimálně při druhých testech v Bahrajnu Red Bull stál více vlastní vinou, než vinou motoru (pravděpodobně agresivní přístup k šasi a tudíž poddimenzované chlazení). Je až zarážející jak Marko (který mimochodem Renault nesnáší) popisuje komunikaci mezi výrobcem motoru a jejich defakto továrním týmem, jednoduše nevěřím, že Renault Red Bullu neposkytnul ani základní údaje o jejich hodnotách motoru, jako jsou průtoky a teploty k kritických částech motoru (svody + výfuk, ERS, atd.). Dle toho, co jsem už všechno o Markovi četl, to je akorát schazování viny a "kopání" do partnera, bez kterýho by takových úspěchů nikdy nedosáhli...někde jsem dokonce četl názory, že s Mercedesem by nemohli stavět takto agresivní šasi (V8 od Daimleru měl o něco vyšší nároky na chlazení, než RS27 od Renaultu). A pak taktéž není náhodou, že většinu svých úspěchů Newey dosáhl, když do jeho výtvoru mohl zastavět motor Renault (Williams v 90. letech, nyní Red Bull). Musí to kluci vyladit, jinak bude zle.

          + 8 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001378

            uzivatel001378

            88.100.224.XXX
            Uvidíme zda se dočkáme vyjádření Renaultu tady k těm povídačkám.
            Zatím si myslím, že RB hledá ideální rovinu co a jak to dát dohromady, protože když jsem viděl jezdit R. tak mu to celkem jezdilo a nevypadalo to zase tak špatně. Viděl jsem záběry z té neděle a nepřipadalo mi, že SV by si z toho, že nemají rychlost něco moc dělal. Stačí se podívat na minulé testy a tam RB nebyl nikdy nejrychlejší. Velký problém vidím v tom, aby celý komplet nějak vydržel.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            178.41.82.XXX
            To s tym chladenim V8 atd. bolo tu aj inde popisane niekolkokrat (ja sam to tiez do omdlenia zvyknem opakovat). Mercedes ani Ferrari*** proste toto nedokazali a bolo to vidiet na niekolkych pokusoch, ked RedBull nikto nedokazal zastavit ani roznymi zakazmi mapovania apod.
            Velmi podstatna poznamka je, ze Newey neni blby - on sam si ziadal o motor Renaultu - prave kvoli parametrom/rezimom na ktorych vedel postavit "svoju aero/magiu".
            Mercedes mu (z casti) vyhovoval tiez, ale tam vstupil McLaren so svojim vetom. Az neskor sa ukazalo, ze jeho poziadavkam/napadom vlastne sadne/vyhovuje Renault este viac.

            K aktualnej situacii - Helmuta netreba vobec "riesit", to je profesionalny demagog (najhrubsieho zrna).
            Neskutocne... On sa fakt nepocuva. Este donedavna som riesil - bud je tak natvrdly, alebo si mysli, ze niekto je natvrdly... Riesenie znie takto - on je natvrdly, co si mysli, ze ostatny su natvrdli!

            Od ich mega-uspechov sa rozprava o tom, ze RedBull je prakticky tovarny team a on zavesi taku blbost?
            Potom teda vyzera, ze tie "netovarne" mali potom zrejme tych udajov viac...18 18 18
            To si teda Renault vybral ohromneho partnera za "tovarneho"...12

            *** - este, ze som si to vsimol, uz som mal napisane "Ferrati"...19

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.218.XXX
          nemas pravdu, renault ani zdaleka neni tam kde su ferrari a mercedes
          problemy s jerezu asi vyriesili ale stale to nieje to co sa od nich ocakavalo

          to ze maju problemy s riadenim chodu motora to je jednoducho fakt
          a stale nemaju doriesene ERS a jeho sucinnost so spalovacim motorom

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Michal Hemmer

        90.177.28.XXX
        Takovej MUGEN by to dokázal vyrobit a to je tuningová společnost

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          81.19.5.XXX
          Tak MUGEN je defakto tovární úpravce Hondy a hlavně konstruktér zakázkových motorů od Hondy v F1 (90. léta). Takže ano, kdyby do Mugenu Honda nalila dostatek peněz, nebude to pro ně nepřekonatelný problém. Mugen je typově shodná společnost jako Renault Sport (F1) nebo AMG Mercedes. Já měl spíš na mysli úpravce typu Elia, Spoon, částečně ABT atd.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Nebo AMG.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zbynek Havrda

            78.99.239.XXX
            AMG ? myslis ako mercedes vytuni renault motor ?18

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Nee, jako že tuningová firma AMG vyrábí svůj vlastní motor 6.2l, V8, protože se tady řešilo, jestli tuningová firma umí vyrobit od základu svůj vlastní motor. Ale mohli by to rencku trochu potunit14

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama