DISKUZE K ČLÁNKU Marko obviňuje Renault: Trápí nás prodleva turba a přehřívání, Francouzi nám nedodali data

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ukazuje prstem na Renault jako na hlavní zdroj letošních potíží svého týmu, který v předsezónních testech častěji stál, než jezdil, a za soupeři viditelně zaostával.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko obviňuje Renault: Trápí nás prodleva turba a přehřívání, Francouzi nám nedodali data

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 95, poslední 11.03.2014 15:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 24 lidí) 04.03.2014 15:36
Někdo tady lže. Já byl v přesvědčení, že Renault… »
» Adi (Hlasovalo 17 lidí) 04.03.2014 15:07
Tuningové společnosti by takový motor ani… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 17 lidí) 04.03.2014 15:22
Jasně Velkohubý heLmut bude svádět vinu na druhé… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • anonym

                        178.40.255.XXX
                        asi pobehuje

                        ale renault to jednoducho odflakol, oni su vyrobcom motora oni musia vediet postavit dobry motor
                        a ci im pri vyvoji pomaha RB,lotus, alebo niekto externy mimo f1 je jedno, renault je ten co je zodpovedny za ten motor

                        to je proste taka blamaz ako uz davno nebola, renault je najdrahsi motor, ziadnemu timu nedal nijaku zlavu a dodaju im taky srot?

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • erdedy

                          erdedy

                          178.41.82.XXX
                          Aky? Ved Caterham a STR najazdili docela slusne, takze sa radsej pytaj, kde je problem medzi Renaultom a RedBullom.

                          Cena? To su len plky chudoby 03, vsetko nove nieco stoji... Renault predsa nemoze za to, ze Medvedi ci Ferrari maju vypredaj vyradenych dielov.
                          To ked sa konecne tie medzigalakticke technologie v tom pohone konecne zacnu spolu "rozpravat spolocnym jazykom tak ako treba", potom sa bude svet cudovat...!!! 12

                          Ale ine som chcel - myslim (a urcite uznas), ze uz "neni nutno pokracovat".03

                          P.S.: blamaz to je, to mas pravdu, ale este väcsiu ako v skutocnosti z nej robia "hlasne truby" z Milton... Proste ked place"velky", je to aj dalej pocut... 06

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    softwarový problém Že prý softwarový problém14to už by nejspíš asi odladili, spíš to vypadá na špatně navržený turbo .

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Každé turbo má zpoždění. Hlavně v nízkých otáčkách motoru je to citelné.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        Ale na to tam je MGU-H, aby ten turbolag odstranilo.

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          MGU-H turbu hodně pomůže, ale vždycky tam budou drobné korekce od požadavků vstřikovací jednotky.

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            78.157.160.XXX
            Ty drobné korekce se ale pohybují v řádech jednotek milisekund, takže když máš nabito a ERS funguje, tak turbolag nepozoruješ.

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              V milisekundách jsou povely od řídící jednotky, ale v reálů jsou prodlevy zase o kousíček delší což bude způsobovat jak nižší požadovaný tlak a vyšší taky. Pak už zbere turbo a zase je chod motoru trochu rozhádaný.
              Pro normálního šoféra to neznamená vůbec nic, ale v F1 to může dělat několik koní v rozmezí nějaké desetiny sekundy (neodvážím si napsat přesnou cifru) a během celého závodů to může dělat i několik sekund.

              + 4 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Jens má pravdu - psalo se, že MGU-H by měl teoreticky v zatáčkách celou dobu točit turbem, aby bylo v jakémkoliv okamžiku HNED v pohotovosti. Tedy ne pomoct, ale skutečně lag odstranit. Jestli Renault nechává turbo zpomalit a pak mu pomáhá MGU-H k roztočení, lag se sice zmenší, ale neodstraní. Že by přemíra snahy uspořit maximum energie?

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Já to přece nepopírám, spíše mě zajímá otázka jaké otáčky turba MGU-H dává. 80 000? 100 000? 120 000? Bude MGU-H dávat maximální otáčky stále, nebo to budou pouze nějaké menší otáčky a teprve dle potřeby se budou otáčky zvyšovat? Jak dlouho může trvat než se turbo dostane pomoci MGU-H ze 60 000 otáček třeba na 120 000 otáček?
              V takovém případě by se už nejednalo pouze u zapnutí nějakého čidla, ale změnu kynetiky turborotoru a v tomto případě je prodleva jasná.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                78.157.160.XXX
                MGU-H dává 125 000 ot/min. Nechce se mi ale s tebou dále přetahovat, v F1 turbo zkrátka funguje jinak než v silničních vozech (a když už, tak kinetika, ale to je drobnost).

                + 0 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Copak se s Tebou někdo přetahuje?
                  Já se jen chtěl dopídit nějakých hodnot MGU-H. Těch 125 000 je stabilních, nebo nebo je základ níže a otáčky se zvyšují podle potřeby motoru?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    188.120.195.XXX
                    Na to ti teď asi nikdo neodpoví, protože konkrétní řešení může mít (a podle toho, co říká Marko, skutečně má) každý výrobce motorů jiné. Nabízí se řada možností/filosofií, jak toky energie v moderním V6T hybridu řídit a vsadím boty, že své know-how si budou minimálně ti úspěšnější střežit jako oko v hlavě. Aspoň prozatím.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Jasně Velkohubý heLmut bude svádět vinu na druhé. Už zapomněl, že se jim přehříval KERS a trvalo dlouhou dobu, než to nějak vychytali a i tak s tím bojovali v podstatě každou sezónu. Na vině je Renault, protože naše vozy to neuchladí, ale jaksi pozapomněl na to, že Caterham nebo jejich juniorka TR s tím chlazením až takový problém nemají.

    heLmut je v*l

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001084

    uzivatel001084

    84.42.248.XXX
    Marko... Prestan fnukat a brecet... Seberte se a spolopracujete poradne s Reaultem na chyby, jak na vasi chyby, tak na jejich chyby. RBR je velkej team a myslim si ze to zvladne. Jinak FORZA FERRARI!!!

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zbynek Havrda

    78.99.239.XXX
    Je to podvod Zinscenovany scenar. 4 roky hegemonia RB uz fanusikovia zacinal nadavat toto je sucast show, RB akoze zacina hlboko v zadu a tym maju zatraktivnit F1. Uvidite ako zazracne sa preberu a zacnu vyhravat 18

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama