Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci

Petr Hlawiczka, 26. února 2014, 06:20 Google+

Podle jezdců, kteří v Bahrajnu simulovali závod, to bude letos s omezením paliva na 100 kg náročné.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 28.02. 15:19) Napište svůj názor
gp brazílie

gp brazílie | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nové 1,6litrové V6 turbomotory jsou sice úspornější a systémy pro rekuperaci energie výkonnější, s omezením na 100 kg paliva (zhruba o 35 % méně než loni) to ale i tak letos bude velkou výzvou dojet do cíle závodu. V Bahrajnu simulovali odjetí závodu Mercedes i McLaren a podle jejich jezdců mají týmy ještě na čem pracovat.

"Bahrajn je tou nejhorší tratí, takže to dnes bylo těžké dojet do cíle závodu se 100 kg. Bude to v Melbourne velkou výzvou, tak jako tomu bylo i dnes - vyzkoušet to, posoudit to a ujistit se, že to od počátku do konce závodu zvládnete co nejrychleji při konstantní spotřebě paliva," uvedl minulý týden v Bahrajnu nejrychlejší muž testů - Nico Rosberg.

"Dokončil jsem vzdálenost velké ceny, ale při testování to je relativně snadné, protože jen opravdu pomalu kroužíte. Myslím, že nám to všem připadá náročné a všichni potřebují ještě spousty jemného ladění. Podle mě to je pro většinu lidí ten největší problém - odjet s vozem závodní vzdálenost," podotkl Jenson Button z McLarenu.

Podle Rosberga to není tak jednoduché, jako jen dodržovat určitou rychlost během závodu: "Můžete si na volantu zobrazit spotřebu, ale když máte těžké auto, bere si během kola více benzínu, i když jezdíte polaji, než je tomu na konci závodu s lehkým vozem.

Nejde tedy nezbytně o cílení na stejnou spotřebu paliva od počátku do konce, jelikož ta se mění. Je to celkem složité a rozhodně budeme potřebovat hodně pomoci a rady od inženýrů," upozorňuje jezdec Mercedesu na rostoucí význam komunikace mezi jezdci a jejich závodními inženýry.

rosberg
Nico Rosberg s novým Mercedesem W05 v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Menší počáteční množství benzínu v nádrži bude také znamenat menší zátěž na pneumatiky: "Pneumatiky měly [loni] potíže se 150 kg paliva, takže auta byla [v závodě] o hodně pomalejší. Nyní natankujete do vozu jen 100 kg, takže je rozdíl při závodních podmínkách menší," vysvětluje Button.

Těžší jsou ale jiné věci "Motor dělá tolik různých věcí, v každém jednom kole závodu dělá něco jiného. To je pro jezdce těžké se s tím sžít, protože to, co cítil v předchozím kole při brzdění, se v tom dalším úplně změnilo. S brzdnými body je to tak těžké - podle mě jde o tu nejpodivnější věc v závodě," dodává Button pro ESPN.

Vytisknout

Diskuze: Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 28.02.2014 15:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Marko o problémech Red Bullu: Musíme je řešit s Renaultem, postiženi jsou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud