Kolik váží a měří současní piloti? Kdo má nejnižší BMI a kdo je služebně nejstarší?

Petr Hlawiczka, 19. srpna 2016, 06:40 Google+ Exkluzivně

Dnes jsme pro vás sesbírali fyzická data o všech pilotech v současném poli: jak jsou vysocí, kolik váží, jak jsou staří a jak dlouho již ve Formuli 1 působí. Kdo je nejlehčí a kdo nejvyšší?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 25.08. 10:33) Napište svůj názor
Hromadná fotografie jezdců před začátkem sezóny v Melbourne

Hromadná fotografie jezdců před začátkem sezóny v Melbourne | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Údaje o výšce a váze

Nejvyšší ze všech pilotů je se svými 184 cm Nico Hülkenberg, kterému musí designéři na míru přizpůsobovat šasi. O 18 cm tak převyšuje nejnižšího Felipeho Massu (166 cm). Jejich průměrná výška se pohybuje kolem 176 cm.

Výška pilotů závodících v sezóně 2016

Výška pilotů závodících v sezóně 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Zmíněný německý jezdec Force Indie kvůli své výšce přirozeně také váží nejvíce - i když ani on není žádný pořízek: 74 kg je tak na odfouknutí v silnějším větru. Nejlehčí je "žokej" Rio Harjanto s 58 kg - ten si však ve zbytku sezóny už nezajezdí.

Průměrná váha pilotů dosahuje 66,2 kg. V F1 velmi důležitá a všichni si ji pečlivě hlídají, protože každý 10 kg navíc je zpomaluje průměrně o 0,3 sekundy na kolo.

Váha pilotů současného jezdeckého pole

Váha pilotů současného jezdeckého pole | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Pomocí BMI (body mass index) jsem se snažil poměřit výšku pilotů, kteří zasáhli do úvodní části sezóny 2016, s jejich hmotnosti. Nejlépe v tomto ohledu vychází "chrt" Esteban Gutiérrez z Haasu: 18,8 téměř zavání podvýživou. Valtteri Bottas z Williamsu se s BMI 23,4 nachází na opačném konci spektra. Není divu, je 18. nejmenší (173 cm), ale v tělesné hmotnosti čtvrtý (70 kg).

BMI (body mass index) současných pilotů

BMI (body mass index) současných pilotů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Věk a debut v F1

Nejstarším pilotem v poli je k dnešku Kimi Räikkönen, jenž 17. října 2016 završí 36 rok svého života. Jenson Button z McLarenu přišel na svět o tři měsíce později než Fin.

Nejmladším je Max Verstappen, jemuž bude 30. září devatenáct. Na kontě již má přitom vítězství z letošní Velké ceny Španělska a 164 mistrovských bodů. Průměrný věk pilotů činí 27,7 let.

Stáří pilotů soutěžících v sezóně 2016

Stáří pilotů soutěžících v sezóně 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Räikkönen je sice nejstarším jezdcem ze všech, ale závodní debut si odbyl o rok dříve - před 16,4 roky - Button, jenž však Velkou cenu Austrálie 2000 nedokončil. Kimi do světa grand prix vstoupil ve stejném závodě jako Fernando Alonso (Austrálie 2001) a byl v něm o poznání úspěšnější - získal 6. místo, zatímco Španěl skončil mimo body dvanáctý - od té doby uběhlo již 15,5 let. Mezi služebně nejmladší patří letošní nováčci Harjanto, Palmer a Wehrlein.

Počet let závodění v F1 a údaje o debutu současných pilotů

Počet let závodění v F1 a údaje o debutu současných pilotů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

A jak si piloti vedou v letošním šampionátu? Tabulku s body a pořadím najdete zde.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kolik váží a měří současní piloti? Kdo má nejnižší BMI a kdo je služebně nejstarší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 25.08.2016 10:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Maurizio Arrivabene nepanikaří, mateřská automobilka Fiat však s výsledky Ferrari spokojena rozhodně není

Šéf Ferrari: Žádná panika, potřebujeme jen doladit pár detailů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

  6. Vývojový pilot Renaultu se pochlubil, že jedná s Williamsem. Pro stáj je to ale novinka

reklama

Zprávy odjinud