Časy v sektorech a rychlosti: McLaren s nejefektivnější aerodynamikou

Petr Hlawiczka, 12. května 2012, 22:05 Google+

KVALIFIKACE, BARCELONA - PŘEHLED ČASŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ V SEKTORECH; Celkové časy na kolo již známe, jak si ale vedli piloti v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Udělejte si lepší obrázek o formě jednotlivých vozů v následujícím přehledu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Nejprve se podívejme na konfiguraci katalánského okruhu. Na konci dlouhé startovní/cílové rovinky před brzděním do první zatáčky se nachází čidlo měřící maximální rychlosti (tzv. speed trap). Další tři čidla se nacházejí vždy přesně na pomezí jednotlivých sektorů.

První, který obsahuje dlouhou rovinku, středně rychlou šikanu a velmi rychlou třetí zatáčku, končí před zatáčkou č. 4, druhý na rovince před 10. zákrutou a třetí technický úsek s pomalými zatáčkami (č. 10 se projíždí rychlostí pouze 75 km/hod) na dlouhé hlavní rovince kousek za cílovou čárou.


Mapka okruhu (zdroj: FIA)

Hamilton dnes podával parádní výkony a ve svém posledním kole dal dohromady všechny své rekordní sektory. totéž se z první desítky podařilo Alonsovi, Vettelovi a Schumacherovi.

V prvním sektoru si velmi dobře vedl také Räikkönen, překvapivě špatně však Vettel. V posledním zajel výborně Alonso a rychlejší než McLaren zde byl dokonce Maldonadův Williams. Hamilton byl bezkonkurenční ve druhém sektoru, kde všichni ztráceli kolem 2 desetin.

U Caterhamu je dobře vidět jak hluboko v území nikoho se pohybují, resp. kolik jim stále schází stáhnout na týmy středu pole.


Tabulka č. 1 - Přehled časů v sektorech (v sec)

Na rovinkách dnes byly nejrychlejší Lotusy, McLaren na ně na speed trapu ztrácel kolem 5 km/hod, na pomezí jednotlivých sektorů si však vedl lépe: na konci prvního po výjezdu z táhlé zatáčky byl pouze Jenson, který se zde potýkal s masivní nedotáčivostí, pomalejší než Romain, ale rychlejší než Kimi.

Na konci krátké rovinky po rychlé deváté zatáčce byly rychlejší oba McLareny - Jenson výrazněji, projel jí lépe. A po výjezdu z poslední zatáčky byly McLareny také rychlejší - to vše svědčí o efektivnější aerodynamice a vyšším přítlaku vozu MP4-27.

Lotus se před letošní sezónou zaměřil na optimalizaci chlazení a silnou stránkou monopostu E20 je interní aerodynamika, z čehož pramení nízký odpor a vysoké maximální rychlosti na konci rovinek. K nízkému odporu, ale také nižší generaci přítlaku, pomáhá konfigurace štíhlá zadní část s výfuky v horní části.

Je zajímavé si povšimnout, jak se zlepšuje Ferrari na rovinkách, což patří k jejich slabinám. Alonso na konci cílové rovinky ztrácel 7,7 km/hod za nejrychlejším vozem, 2,7 km/hod na Buttonův McLaren.


Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí (v km/hod)

Vytisknout

Diskuze: Časy v sektorech a rychlosti: McLaren s nejefektivnější aerodynamikou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a design jeho přilby při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Maldonado bude poprvé v životě startovat z prvního místa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  4. Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud