DISKUZE K ČLÁNKU Whitmarsh se zastává Mercedesu: Jejich zadní křídlo je legální

Kolem řešení zadního křídla Mercedesu a F-kanálu vedoucího do přední části vozu to začíná vřít. Red Bull s Lotusem jejich systém označili za nelegální a stěžovali si FIA, podle šéfa McLarenu je ale v pořádku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Whitmarsh se zastává Mercedesu: Jejich zadní křídlo je legální

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 22.03.2012 14:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lord Mystic (Hlasoval 1 člověk) 22.03.2012 14:02
já si myslím že to řešení je legální. a proč? … »
» uzivatel000152 (Hlasoval 1 člověk) 17.03.2012 19:05
Pokud je Mercedes za námi, pak je to řešení asi… »
» McMatej (Hlasoval 1 člověk) 18.03.2012 06:39
Nepochopil si to ty. V pravidlech je výslovně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Lord Mystic

Lord Mystic

79.110.39.XXX
já si myslím že to řešení je legální. a proč?

zadní křídlo má u různých týmů různou konstrukci, mechanismus pro aktivaci DRS také není stejný. křídlo je různě aerodynamicky modelováno. to znamená, že různé stáje různě využívají tvar křídla, některé stáje mají upravenou dynamiku tak, že při otevřeném DRS mají vyšší rychlost, ale zase při zavřeném prodělávají. takže na voze jsou různá aerodynamická řešení na zadním křídle, která přímo využívají efektu otevřeného DRS křídla. to je v pořádku, týmy si mohou zvolit jak agresiní má být jejich zadní křídlo. na úplně stejném přincipu funguje i tento F-kanál. prostě při otevřeném DRS využívají tohoto nového stavu, stejně jako další části zadního křídla !!!

z toho jasně plyne, že toto řešení je stejně legální, jako různé tvary zadních křídel které pracují s prouděním vzduchu při otevřeném DRS.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

yy

XXX
No nejde jen o vyšší maximálku na rovinkách, ale také o lepší vyvážení vozu při použití DRS. Není tak velký nepoměr mezi přítlakem v přední a zadní části vozu. Protože DRS lze využívat v kvalifikaci kdekoli, teoreticky mohou rychlé mírné zatáčky projet s DRS pod plným plynem oproti nevyváženému autu v důsledku otevření DRS. Takže čas k dobru nelze tak snadno určit a je značně odlišný dle typu okruhu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adam P.

Adam P.

XXX
Mě se už léta potvrzuje myšlenka, že pravidla F1 by se měla vyvíjet úplně jiným směrem, než zakazováním tolika fantastických novinek a vymýšlením DRS, divně omezeným KERS apod.

Ten směr by mohl být:
- max. množství spotřebovaného paliva na závod (nebo spíše všech emisí - aby nebyl omezen druh paliva)
- max. G síla působící na jezdce (tak aby neomdlévali zejm. rychlostí v zatáčkách, kdyby byly super-aerodynamiky)
- bezpečnostní limity - např. pevnost pro kokpit, soudržnost vozu (aby neulétavaly kola, křídla, pružiny...)
- základní rozměr vozu
- příp. výdrž pneumatik - s vysokou efektivitou aerodynamiky se zvyšuje rychlost v zatáčkách, snížením přilnavosti pneumatik naopak

S takto směrovanými pravidly by se neomezila skvělá kreativita tvůrců vozů a zároveň by se zajistila rychlost, kterou jsou ještě schopni piloti zvládnout. Jaký je názor ostatních?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Meky81

Meky81

XXX
Mercedes ma ten F-kanal i vepredu na nose, nee? 04 pokud vim pred sezonou se to hodne probiralo? 04

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Rostislav M.

Rostislav M.

XXX
Mohu li napsat svůj názor, tak u mne dobrý. Mercedes prostě přišel s vychytávkou s jakou nikdo ne. Pasivní nikým neovládaná F-šachta přece zakázaná není. Nevidím v tom nic špatného.
Red Bull brojí, protože jejich auto nedosahuje moc vysokých maximálek. Když si tedy ostatní týmy zvednou maximální rychlost tímto způsobem o cca 5-10km/h, tak to pro ně bude problém. I když toto řešení sami budou aplikovat, tak to pro ně bude pořád problém.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
Nepochopil si to ty. V pravidlech je výslovně uvedeno: "S výjimkou součástí nezbytných pro nastavení popsané článkem 3.18 je každý systém, zařízení, nebo procedura vozu, který využívá pohyby jezdce jako prostředek ke změně aerodynamických charakteristik vozu, zakázán."

O výfucích tam nic takového uvedeno není. Hlavně proto, že DRS jde bez problémů udělat tak, aby neovlivňovalo aerodynamiku jinde než na zadním křídle. U výfuků to nejde, výfuky budou aerodynamiku ovlivňovat vzdy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Philli

XXX
Za námi, před námi, koho tím máte na mysli, Vaše Veličenstvo 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Coehoorn

XXX
Ty si nepochopil základnú vec a to to,že tá diera u Mercedesu i výfukové riešenie RB vychádzajú z rovnakej filozofie.
F-šachta je zakázaná lebo potrebuje manuálne ovládanie,ale obídeme to cez výnimku pre DRS a potom pasivnym fungovaním.
Fukanie na difuzor je zakázane-obideme to tým,že fukame na upravenú karosériu,ktorá tie plyny dovedie do difúzoru.

Obe riešenia vychádzajú s rovnakého myslenia a rovnako obchádzajú pravidlá. Ostatne rovnako ako bolo riešenie Lotusu. Potom už len záleží na výklade sudcu/komisára ako to je.To je všeobecný problém s pravidlami v športe,preto je lepšie keď ich je čo najmenej a sú čo najobecnejšie. Potom nedochádza k takýmto situáciám.Každopádne o tomto je F1. Problémom niesu tieto riešenia,problémom sú dementné striktné pravidlá,ktoré sa nedajú exaktne riešiť a týmy potom nevymýšlajú novinky,ale skor riešenia ako tieto noviny nasadiť aby neodporovali pravidlám alebo aby ich obyšli.

Rovnaké to bude túto sezonu s bránením pozície. Rozne výklady tých istým situácií naplno odhalia nezmyselnost pravidlového trendu v F1 v posledných rokoch.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Paul

XXX
Tak to bude naozaj zaujimave sledovat ako sa to rozuzli.... Ale klobuk dole pred invenciou a napadom Mercedesu. A to ako jazdi a v akej forme sa drzi Schumacher je obdivuhodne. O kolko je starsi o to musi tvrdsie trenovat a pracovat aby sa rovnal mladikom a potom jeho skusenosti mozu byt rozhodujuce pre uspech. Drzim Mercedesu palce.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

XXX
Ne, pouze tobě to stále ještě nedošlo. Přesně to, co jsi popsal, je aero prvek ovládaný/zapínaný pilotem (v tomto případě ho pilot ovládá tlačítkem) a ten pravidla výslovně zakazují. Už to tu jasně napsal "Hm.." - tlačítkem DRS pilot neaktivuje pilot pouze DRS, ale i tento druhý systém a ten není povolen.

Red Bull výfuky jsou zase jiná kauza a jak jsem řekl - pokud si je někdo jistý, že tyto výfuky jsou nelegální, ať tedy podá taky protest. Proti tomu nic nemám, nenadržuji RB.
Flexi přední křídlo RB bylo v podstatě nelegální - v závodech bylo vidět, že jeho ohebnost odporuje pravidlům, ale rozdíl je v tom, že jeho legálnost byla určená měřením (jak jinak testovat ohebnost). A pokud to FIA neuměla změřit dostatečně funkční metodou, tak to RB prošlo. U tohoto prvku u Mercedesu je to jiné, tady není co měřit.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Hm...

XXX
No v podstatě je mi to jedno, ale mám pocit, že z logiky věci je tento systém nelegální. A to právě proto, že je aktivován pohyblivým elementem zadního křídla. Protože tím se logicky neaktivuje pouze DRS, ale zároveň právě F-kanál, což znamená, že pilot tlačítkem ovládá OBA DVA systémy. A to prostě legální není, alespoň podle dřívjších vyjádření FIA o aktivním ovládání aerodynamických prvků pilotem. To, že se to spouští zároveň s DRS podle mne nehraje roli.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Coehoorn

XXX
Sorry som napísal tvoj nick do zlej kolonky.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

XXX
Asi nechápeš ako to funguje i s obrázkou Petra to viac menej jasné. Tá diera tam je stále len ju zakríva krídlo,keď sa krídlo odklopí tak sa diera odkryje a prudi do nej vzduch. Tá diere nieje sučastou DRS. Samozrejme ide o výklad pravidla,ale nič nelegálne natom nieje. Rovnako obchádza pravidla RedBull ,keď sa zase snaží viesť výfukové plyny do difuzoru a ma flexi krídlo vrámci merania.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

XXX
Takže cokoliv je napojeno na DRS je legální, protože to funguje jenom po stisknutí tlačítka DRS? No tys tomu dal. 12 12 A prosím tě, mluv k věci a neodbíhej k řečem typu, kdo má nebo nemá nejjednodušší řešení, to s tím vůbec nesouvisí.

Doufám, že ten protest podán bude a že se na to bude muset FIA podívat pořádně a jasně se k tomu vyjádřit. Za poslední roky, kdy FIA střídavě povolovala a vzápětí zakazovala různá technická řešení a "díry v pravidlech", by mě bohužel nepřekvapilo, kdyby i v tomto měla bordel. Ono to někdy vypadá, že se rozhoduje náhodně podle toho, která stáj má momentálně dobré konexe, a dokáže si to svoje řešení na nadcházející sezonu prosadit (politicky ukecat). Na konci sezóny se sice schválí nějaké obecné změny v pravidlech, jakým směrem se bude ubírat další sezóna, ale než začne, opět nastoupí "vyjednavači" jednotlivých stájí a pokusí se politicky ukecat nějaká svoje řešení buď na hraně nebo za hranou pravidel.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Petr

XXX
Zahraniční video o W-kanálu je hezká omalovánka, nic víc. Pěkná hloupost. Na otázku jsi mi neodpověděl - jak by se ovládal nezávisle na aktivaci DRS? Jak to tedy funguje, když ne současně s aktivací DRS, jak je to popisováno [odkaz na stránku] Kudy do něj vstupuje vzduch, když špičkou nosu to je zakázáno? 04 Nemá to samozřejmě cenu, když věříš bulváru.

Pro zajímavost: vstup je zde, pouze po aktivaci DRS: [odkaz na stránku]

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jimmy

XXX
ani náhodou přední křídlo se aktivuje urcitou rychlostí a platí jednoduchá rovnice čim větší rychlost tim větší proudění vzduchu do nosu a tím pádem silnější tlak na křídlo které defakto přilne až k povrchu. podívej se na zahraniční weby je tam i video jak tento system funguje :D nebudu se s tebou hádat

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Petr

XXX
Ke stallingu na předním křídle dochází zároveň s aktivaci DRS - jak by se asi aktivovalo nezávisle na zadním, když k tomu nesmí využívat otvor ve špičce nosu?

Kde končí vzduch vedený F-kanálem ze zadního křídla po aktivaci DRS? [odkaz na stránku]

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000152

uzivatel000152

XXX
Pokud je Mercedes za námi, pak je to řešení asi legální. Pokud by byl ale před námi?! To bychom se na to museli znovu podívat. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jimmy

XXX
dle mého názoru kecáš blbosti pouze zadní křídlo se aktivije díky systému DRS ale přední bude nezívislé :D určitě v tom bude háček a pokuď to budou chtit soupeři okopírovat tak to budou mít těžké protože je vidět defakto jenom díra a nikdo kromě Merglu neví jak to funguje jsou to jenom dohady :D už jenom to že ten systém vyvýjeli 2 roky

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

poli

XXX
:D :D podle mého názoru to nelegální není protože to funguje jenom při použití DRS tedy alespoň zadní křídlo podle mě by se přední křídlo mohlo bez použití DRS fungovat samo a aktivovat se pouze urcitou rychlostí. A pokud řekne že při 3.treninku jezdily s hodne paliva a ztratily minimum tak si myslim že to přední křídlo tam určitě bude figurovat. A jinak proč by podával protest? si vem že Mercedes má nejjednoduší řešení skoro ze všech aspoň mě to tak připadá a kdyby ho udělali podobně jako RB tak by mohli ziskat dalsi desetinky k dobru asi tak :D

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama