Whitmarsh se zastává Mercedesu: Jejich zadní křídlo je legální

Petr Hlawiczka, 17. března 2012, 13:30 Google+

Kolem řešení zadního křídla Mercedesu a F-kanálu vedoucího do přední části vozu to začíná vřít. Red Bull s Lotusem jejich systém označili za nelegální a stěžovali si FIA, podle šéfa McLarenu je ale v pořádku.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 22.03. 14:02) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jak systém Mercedesu funguje, o tom jsme psali zde. Jednoduše řešeno: po aktivaci DRS se otevře na zadním křídle i vstup do F-kanálu, kterým je vzduch veden do předního křídla, kde dochází k odtržení proudění (stalling) a tudíž k tomu stejnému, co na zádi: k poklesu přítlaku i odporu. Díky propojení se zadním křídlem narůstá maximální rychlost až o dalších 6 km/hod, velkou výhodou je i zachování aerodynamického vyvážení.

U Red Bullu a Lotusu však zuří: technický ředitel Red Bullu Adrian Newey s jejich šéfem závodních inženýrů Paulem Monaghanem, šéf Lotusu Eric Boullier a jejich technický ředitel James Allison argumentují tím, že systém Mercedesu porušuje technická pravidla.

Jedná se jim konkrétně článek 3.18, kde se píše, že krom DRS "jsou všechny systémy, zařízení a procedury vozu, které využívají zapojení pilota ke změně aerodynamický vlastností vozu, zakázány." Podle nich piloti Mercedesu při zmáčknutí tlačítka DRS aktivují ilegální zařízení, které není specifickou klapkou zadního křídla či součástí DRS.

mercedes

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh však má odlišný názor, podle něj je takový systém v pořádku: "Ano, myslím, že jo, protože pro mechanismus DRS je stanovena výjimka a podle mě se vztahuje i na to."

Charlie Whiting bude záležitost dále prošetřovat před tím, než FIA vydá finální verdikt. Šéf Mercedesu Ross Brawn k tomu ale uvádí: "My jsme samozřejmě FIA informovali o všem, co děláme. Fyzicky ve středu ten systém zkontrolovali. Byli s ním naprosto spokojeni. Spokojeni s ním už tolik nejsou ostatní týmy, které žádají vyjasnění.

Pokud s ním FIA při vyjasnění nebude spokojena, změníme to. Pokud FIA spokojena bude, budeme jej i nadále používat. My jsme s ním spokojeni.  Dříve se objevily nějaké zprávy, že se chystají protesty. Podle mě by to bylo velmi nešťastné.

My jsme to nikdy neudělali a protestovat po kvalifikaci či závodě je velmi nepříjemné, protože tohle je možné učinit ve čtvrtek nebo v pátek, kdy systém můžeme odstranit. Doufám, že se k tomu nesníží."

redbull
Red Bull v Melbourne nasadil nové výfuky (foto: Red Bull Racing)

Podle Brawna jde soupeřům ještě o jednu věc - odvést pozornost od svých výfuků, kterou jsou v rozporu s duchem nových pravidel, jelikož se jedná stále o formu výfukových difuzorů, které měly být zakázány.

"Zřejmě jde o odvedení pozornosti od výfukových systémů, které provozují, protože se ani trochu neblíží tomu, co zamýšlela FIA. Ta vám možná řekla, že se výfukové difuzory již nebudou používat. Mysleli jsme si, že je tedy nebudeme mít, ale několik vozů je má."

Vytisknout

Diskuze: Whitmarsh se zastává Mercedesu: Jejich zadní křídlo je legální

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 22.03.2012 14:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton překvapen náskokem McLarenu a ztrátou Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud