Jak se hodlají týmy postavit k prodloužení kontraktu F1 s Pirelli?

Už se chystejme na rok 2017, zní nejen z tábora Pirelli

Už se chystejme na rok 2017, zní nejen z tábora Pirelli | foto: Pirelli

Před Grand Prix Ruska zveřejnil Bernie Ecclestone zprávu, která se s ohledem na okolnosti očekávala - Pirelli zůstává jako dodavatel pneumatik pro F1 až do roku 2019, i když toto rozhodnutí ještě neschválila Světová rada motoristického sportu FIA.

Akt u zeleného stolu je ale dle názoru odborníků už jen formalitou, takže se začíná řešit, co může italská firma nabídnout, co od ní lze očekávat a jak k její další existenci přistoupí týmy. Ty teď řeší nejen skutečnost, že nutné partnerství s Pirelli potrvá další tři roky, ale i výhled na to, co Italové v rámci celkových změn od sezóny 2017 podniknou.

Jak to vidí šéf Mercedesu

Například Toto Wolff (Mercedes) si libuje: "Aspoň s dostatečným předstihem víme, kdo nám bude pneumatiky dodávat. Teď je nutné se zaměřit na vývoj nových podmínek pro rok 2017. Pokud mají být auta rychlejší, pak bude pneumatika klíčovou složkou. Už lidi od Pirelli známe nějakou dobu, tak se dejme do práce, ať to za něco stojí."

Šéf Mercedesu zároveň připustil, že výrobci pneumatik mají často obtížnou roli a jejich úsilí dojde málokdy ocenění. I proto hodlá jeho tým s Pirelli jednat o formách spolupráce, aby byl v budoucnu přístup z obou stran co nejlepší. "Jako dodavatel pneumatik asi nemůžete slyšet nic jiného, než že jste špatný. Ať uděláte cokoli, dočkáte se kritiky. Pokud dodáte plášť, který se rychle opotřebovává, budou piloti namítat, že nic nevydrží. A když budou pevné jako kámen, dočkáte se dotazů, jestli je třeba mít pneumatiky jako pro závod v Le Mans, a že by radši třikrát stavěli v boxech.

img-responsive

Wolff je pro široký dialog s Pirelli | foto: Daimler AG

Je to zkrátka složité a výzvou pro ně by mělo být, aby se výrobek co nejvíc blížil stavu, který vyhovuje všem. Po uzavření nové smlouvy nadešel čas, abychom se setkali a dohodli se na specifikaci pneumatiky na základě zkušeností z poslední doby," navrhuje Wolff.

U Ferrari zní smířlivý tón

Podobnému scénáři se nebrání ani Ferrari. Šéf Maurizio Arrivabene si myslí, že navzdory ostřejší výměně názorů po Grand Prix Belgie se nyní otevírá prostor pro navázání užších vztahů, které by situaci měly zlepšit.

img-responsive

Maurizio Arrivabene a Ferrari budou mít přímo v týmu zástupce Pirelli | foto: Scuderia Ferrari

"Po Spa padaly na obou stranách různá prohlášení. Pokud budou pneumatiky dodávat nadále, musí naše spolupráce probíhat ve snaze jim pomoci při výkonnosti, bezpečnosti a dalších oblastech. Naposledy jsme jednali na Monze, výkonný zástupce Pirelli Marco Tronchetti Provera určil Maria Isolu, který bude k dispozici týmu Ferrari a bude v přímém kontaktu s našimi piloty a technickými inženýry. Všichni se těší, že formule 1 bude v roce 2017 zajímavější a úspěšnější. Ecclestone Pirelli vybral, protože pečlivě vyhodnotil všechno, co slibují a hodlají udělat," říká Arrivabene.

Hlas z tábora jezdců

Nico Rosberg se domnívá, že konzultace o nové podobě pneumatik pro rok 2017 by měla být i věcí fanoušků, aby se mohli ujistit, že chystané změny jim přinesou to, co očekávají a chtějí vidět.

img-responsive

Nezapomínejme na fanoušky, připomíná Nico Rosberg. | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Musíme se ujistit, že naši fanoušci mají tento sport rádi, to je pro nás nesmírně důležité. Musíme s nimi diskutovat, co očekávají od sezóny 2017, aby byla možnost provést případné změny, pokud by to bylo nezbytné. Na tom nyní musíme s velkým úsilím zapracovat," domnívá se Rosberg.

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu