Williams našel využití pro svůj setrvačníkový KERS

Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Williams se na rozdíl od ostatních týmů rozhodl pro vývoj unikátního systém KERS, jenž využívá setrvačníku namísto baterií. Bohužel se tento systém nikdy nepodařilo vyzkoušet v závodu. Hlavní důvody pro nenasazení byly: slabá spolehlivost a vysoká hmotnost. Teď však přišla zpráva, že jejich systém přece jenom nebude zapomenut. Pro jeho využití se rozhodlo Porsche ve svých vozech 911 GT3.

Nové Porsche 911 GT3 bude k vidění na autosalonu v Ženevě. Ve svých útrobách bude mít ukryt hybridní pohon vyvinutý stájí Williams, jehož setrvačník by se měl dosahovat až 40000 ot./min. Přitom by měl mít pozitivní vliv na spotřebu vozidla, která se bude pohybovat okolo 30% snížení původních hodnot. Tím dojde také k omezení vypouštěných emisí CO2. Náklady na tento systém by přitom neměly přesáhnou 1000 liber.

„Jsme rádi, že se naši technologii rozhodla využít jedna z předních světových strojírenských a automobilových firem v jednom ze svých závodních vozů. Naše partnerství s Porsche na tomto projektu je velmi dobrou zkušeností a jsme jim vděčni, že se rozhodli spolupracovat právě s námi,“ hodnotí generální ředitel společnosti Williams Hybrid Power (WHP) Ian Foley.

Alex Burns, předseda WHP řekl: „Tohle je pro WHP a Williams F1 velký milník. Společně jsme pracovali s cílem otestování na závodním autě a aplikaci na cestovním voze. Doufáme, že tohle je jen začátek vývoje hybridních systémů pro formuli, který přispěje k čistšímu a výkonnějšímu provozu vozidel.“ 

William při vstupu do FOTA těžce nesl nutnost rozloučit se s možností nasazení KERS v roce 2010. Nakonec povolil a společně s ostatními přistoupil na dobrovolný zákaz (v pravidlech pro sezónu 2010 možnost využití KERS zůstala). Slova nynějšího šéfa FIA Jeana Todta nicméně nechávají naději na jeho pozdější znovuzavedení. 

 

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu