DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
-
Fanda.LH
16:42 01.09.2020 85.162.8.XXXNemyslím si, že to je ta, či ona presumpce... To by taky FIA mohla tvrdit, že má Mercedes ve voze neviditelný antimagnet vůči soupeřům... Mercedes by těžko dokazoval, že ho tam nemá...
Ale FIA je autor i dozorce dodržování pravidel... A rozhodně nemusí nikomu nic složitě dokazovat... Vezměme si systém DAS... FIA řekla je to ok, můžete to ve voze mít... Podobně to bylo i s dvojitými difuzory... Stejně tak mohla říct ne a týmy by to museli ze svých vozů odstranit... Vím, že např. Renault měl nějaký systém, který při brždění nadzvedával příď (Mírnil přenos váhy dopředu)... A FIA řekla ne, tohle je aktivní zavěšení / aero (Nepamatuji si přesně)... Stejně tak se tyhle věci dějí v průběhu sezóny... 2007 první závod Ferrari a jejich podlaha... 2006 tlumiče Renaultu atd. atd. -
jumpman
19:57 01.09.2020 178.255.168.XXXpleteš se, FIA, pokud chce někoho obvinit/diskvalifikovat tak musí týmu prokázat porušení pravidel, nikoliv si myslet, že tým pravidla porušil. Nejkřiklavější případ je red bull s jejich flexibilní aerodynamikou. Bylo to vidět na jakémkoliv záběru z kterékoliv kamery, ale jejich vůz prošel tehdy stanovenými měřícími procedůrami tak byl legální. FIA v průběhu sezony zpřísňovala požadavky, aby jim prokázala že tu flexibilní aerodynamiku používají, ale jediným výsledkem byl vettelův titul a red bullu se ohýbaly křídla i celý nos vozu, ale byly dle pravidel OK...-
dannak
09:38 02.09.2020 89.177.48.XXX"ale jejich vůz prošel tehdy stanovenými měřícími procedůrami tak byl legální"
Ne ze by byl primo legalni, ale spis tim, ze prosel predepsanym merenim, nebyl dukaz ktery by prokazal ze je nelegalni.
Na zacatku sezony FIA to auto schvalila a pak nikdy neziskala dukaz, ze by se situace zmenila, jakkoli to bylo patrne na kamerach.
Podobne s motory, dokud nenamontovali druhy prutokomer, nebylo jak prokazat, ze proteka vic paliva. Kdyz ho namontovali, prestali s tim - za cenu propadu vykonu - coz ale znamena, ze uz neni cesty, jak zpetne zmerit jeslti nekdy neprotekalo vic paliva nez je limit.
Obvineni, podezreni, pochyby, ale ten klicovy dukaz - cislo z prutokomeru, kde je vic nez dovoleny limit - ten proste chybi, to je cely for sporu. -
odin
21:43 04.09.2020 77.240.103.XXXS tím Renaultem a jeho systémem přenosu váhy při brždění. Řekl bych , že to byl ještě Lotus, nikoliv Renault. A FIA to zakázala až po protestech ostatních týmů.(Původně to povolili). Tedy, pokud si to nepletu. (Podotýkám, že v té době RedBull jezdil s ohebnými křídly a dírami v podleze, jako by se nechumelilo).
Některé týmy se holt ptají na legálnost jejich "vychytávek" a jiné týmy to nasadí a kašlou na to, zda je jejich řešení legální.
-