DISKUZE K ČLÁNKU Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO
Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting vyjádřil svůj názor na kolizi o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona s průběžným lídrem Velké ceny Brazílie Maxem Verstappenem. Podle něj byl manévr pilota Force Indie zcela nepřijatelný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
18:32 13.11.2018 90.177.218.XXXJeste dodam ze Saward, Brawn a Damon Hill se vyjadrili k incidentu podobne jako ja...Ocon byl moc hrrr, je otazka jestli to bylo nutne predjizdet vedouciho zavodnika...ale pak uz je to same negativum pro Verstappena....vedel o Oconovi, vedel ze ma v tu chvili vetsi rychlost, byl to on kdo se tvrde branil...byl to on kdo to zavrel.
A hlavne...v podstate vubec Verstappen nevzal potaz strategickou situaci...jinymi slovy vubec nepremyslel.
To ze prisel trest pro Ocona a ze ze strany FI neprisla zadna obrana? A co by FI ziskala? Nic...
Naproti tomu Verstappen se potrestal vic nez dost...kdyby vyhral, jeste dlouho by chodily na jeho adresu jen same superlativy...takhle si vyslouzil nalepku hlupaka. -
juras
18:15 13.11.2018 90.177.218.XXXPorad me prekvapuje jak nekdo muze hajit Verstappena a psat ze Charlie a sportovni komisari maji pravdu a rozhodli spravne (o nejake spravedlnosti uz vubec nemuze byt zadna rec).
Tak jak rozhodli sportovni komisari a jak argumentuje Charlie je sporne...protoze zohlednuji zjevne jen pohled na prava vedouciho pilota...a v podstate zcela ignoruji fakt ze Ocon zadne pravidlo sportovnich radu neporusil naprosto neoddiskutovatelne.
To co tady nekteri stale dokola opisuji je jen stale se opakujici souhrn subjektivnich nazoru...myslim ti co souhlasi s rozhodnutim a trestem pro Ocona.
Vetsina fanousku se totiz neumi oprostit od sympatii a antipatii. Coz pokladam za pochopitelne.
Problemem je ze Charlie a sportovni komisari by meli rozhodovat bez emoci...a snazit se mit stejny metr. Ano, at pouzivaji selsky rozum a pristupuji k situacim citlive...kolize se stanou ve zlomku vteriny a piloti nastesti nejsou stroje a maji sve emoce.
Jediny co tvrdim naprosto neoblomne je...ze rozhodnuti sportovnich komisaru jsou prilis casto kontroverzni. -
-
mi88ki
10:50 13.11.2018 165.225.72.XXXTi co se odvolávají striktně na psaná pravidla, by si měli uvědomit, že dle pravidel je povinností jezdce uvolnit stopu pokud je za ním v bezprostřední blízkosti jezdec s vyšším počtem ojetých kol. Tedy pokud by Ocon předjel Maxe, tak striktně dle pravidel by ho měl v zápětí ihned opět pustit zpět před sebe.
Z toho důvodu se odvolávat na psaná pravidla je ze strany Ocona nesmysl a je potřeba se řídit těmi nepsanými, tak jak je pospal Charlie. Tedy Ocon mohl předjet Maxe, ale rozhodně ne pozdním a agresivním útokem na brzdy a následným bojem o ideální stopu v zatáčce.
Podle mého Ocon navíc zaútočil na Maxe dost pozdě. Každý tady doporučuje, že mu Max měl nechat místo ale už neřeší, zda měl Ocon právo se do té druhé zatáčky vecpat, když musel počítat s tím, že Max mu uhýbat nebude.
Kdo zná trať Interlagos např. ze simulátorů, tak ví, že pokud si v těchto esíčkách člověk nenajede před rovinkou dost zprava, tak i metrový dostup od pravého obrubníku způsobí, že bude na další rovince strašně pomalý a rozhodně to jezdec bojující o vítězství nebude podstupovat kvůli jezdci, který je v pořadí hluboko za ním. Max přece závodil s Hamiltonem a ne s Oconem a byl by hlupák, aby ztrácel čas kvůli jezdci, který ho vůbec nezajímá a který nemá právo si v zatáčkách dělat nárok na svou stopu.
Podle mého si Ocon mohl ještě jedno kolo počkat, dostat se blíž na výjezdu na cílovou rovinku a pak by Maxe v pohodě objel a aniž by ho zdržel mohl se pokusit mu na čerstvých gumách ujet.-
airwar1939
12:42 13.11.2018 176.74.141.XXXTo pravidlo platí pro situaci kdy dojedete pomaleji jedoucího jezdce o kolo. V této situaci to bylo naopak, jezdec o kolo pozadu dojel pomalu jedoucího lídra. Krom toho tam podle videa blikala modrá vlajka, a Ocon měl otevřené DRS. Na koho asi blikala? Vzhledem k tomu že signaluzuje pusť rychlejšího jezdce s kterým nezávodíš tak musela blikat na Maxe. Už to mě příjde zábavné.
Ano Ocon mohl ještě kolo čekat, stejně tak Max se nemusel bránit a Ocona normálně pustit. Takto na tom prodělali oba, Ocon přišel o možnost bojovat o body, Max přišel o vítězství.
PS: se současnými formulemi je problém dostat se dostatečně blízko, aniž by jste nepřišli o přítlak. Ocon jezdil o sekundu rychleji na kolo, to může být na předjetí málo, zvláště když předjíždějící nespolupracuje.
PS2: na pravidlech F1 mě vadí že jezdec neví co může a co nemůže. Současný stav kdy se něco stane, a teprve pak komisaři namalují mantinely je pro mě nepochopitelný.-
Hwrychlik H.
14:47 13.11.2018 90.179.133.XXXUž asi po sté, žádná modrá vlajka neblikala. Jinak souhlas.
-
-
odin
18:49 16.11.2018 77.240.103.XXX"...Max přece závodil s Hamiltonem a ne s Oconem a byl by hlupák, aby ztrácel čas kvůli jezdci, který ho vůbec nezajímá a který nemá právo si v zatáčkách dělat nárok na svou stopu."
A proto se zachoval jako chytrák a tím pádem přišel o vítězství. Protože Hamilton byl daleko za ním.
Porovnání "chytrosti a hlouposti" může být relativní. Každý to holt vidíme tou svojí "chytrostí".-
juras
19:51 17.11.2018 90.177.218.XXXTo neni o chytrosti...to je o tom zjednodusene komu fandis.
Chytrost je jen jedna...stejne jako vychcanost.
Kdyz si vezmes fakta...
Ocon neporusil pravidla...pravo na predjeti Verstappena mel...v pozici pilota o kolo zpatky se ale jedna o manevr ktery vyzaduje vetsi odpovednost...coz je uz hure meritelne....a stalo se celkem logicky duvodem sporu.
Pri kolizi to byl Verstappen ktery nerespektoval soupere...a nikde v pravidlech neni napsano ze vedouci pilot se muze chovat jinak v primem souboji a v souboji s pilotem o kolo zpet.
Takze jedinym podle me opravdovym faktem je ze jezdecky udelal chybu Verstappen.
A pak je tady spousta moznosti k sporum a hadkam, tam kde neco neni presne vymezeno.
Takze dal bych to shrnul asi tak jako to udelal Hamilton po zavode...kdyz Verstappeno rekl ze on byl tim kdo mohl neco ztratit...ne Ocon.
Takze at chces nebo ne, Verstappen doplatil na svoji hloupost...nebo taky mozna "ego"... protoze vsichni vime ze s respektem k souperum je na tom spatne.
Moc dobre si vzpominam jak kdyz se resily jeho kolize nekteri z nas fanousku rikali...jo pockejme az bude Verstappen v opacny situaci a nekdo zkazi jemu zavod.
Podle me lidove receno " sklizi co zasel". -
-
-
-
airwar1939
09:09 13.11.2018 176.74.141.XXXBohužel i ten blbej fotbal má jasnější pravidla, Formule 1 nemá pravidla, to je bramboračka.
Formulace tipu "Rozhodně má právo dostat se zpět do stejného kola. Očekáváte, že to udělá bezpečně, čistě a absolutně bez boje" mě pobavila.
A jak si to jako Charlie představuje u aut, která jedou na rovince 350 km/hod a 5 km ujedou za minutu třicet? A jak si to představuje v situaci, kdy se ten vpředu jedoucí nechce nechat předjet, podobně jako Max v Brazilii?
V podstatě nám Charlie řekl, že potrestání tohoto incidentu (ale i mnoha dalších v minulosti) je jen na libovůli komisařů, prostě sedět tam předevčírem jiní komisaři, dostal by třeba černou vlajku, a nebo by odešel úplně bez trestu, a nebo by trest dostal Max za to že ho zavřel. -
Fanda.LH
00:00 13.11.2018 95.82.135.XXXSitus... O co mi jde...
1. Od začátku mi je proti srsti, že jezdec o kolo zpátky kolidoval s lídrem závodu. Ti by dle mého neměli ovlivňovat boj na čele...
2. Chtěl jsem vysvětlit na základě čeho Ocona potrestali... Protože to co konkrétně Charlie říka skutečně v pravidlech oporu nemá... Je to jen vysvětlení konkrétního potrestání... Příště to může být naopak, protože v pravidlech je jen, že v připadě kolize rozhodují komisaři... A něco jako precedent v F1 nefunguje...
3. Vede to k ne konzistencím... Ano to mi vadí už spoustu let, našel bych x případů, které si vzájemně odporují... Ale současně jsem smířený s tím, že to nejde dělat jinak... Možná to jednou bude posuzovat UI na základě vstupů všech možných dat a učení se z minulosti, ale do té doby tam budou lidi... A ti se budou rozhodovat na základě citů a pocitů... Zamysli se nad tím, jak bys ty pravidla definoval, aby platila obecně...-
Situs
00:32 13.11.2018 85.70.164.XXX"Jezdec který se chce dostat před jiného jezdce a má kolo či více ztráty si musí počínat s nejvyšší opatrností a musí udělat vše proto aby zamezil případnému incidentu"
... jistě to jde vymyslet i lépe, ale jako základ abych věděl že se nejedná o rovnocenný souboj to plně postačí. Ocon neměl právo na prostor, když to má být trestné je dobré definovat proč. Nevidím na tom nic zlého a jak jsem psal, fakticky nevím jak měl Ocon vědět že tam nemohl takto bojovat. Já to tak cítím že by ten jezdec měl mít maximální respekt a břemeno je čistě na něm, ale tohle by nemělo být o pocitech.-
Fanda.LH
00:56 13.11.2018 95.82.135.XXXJenže tohle je jen text, nic uchopitelného / měřitelného... Ocon by se mohl bránit tím, že udělal maximum, ale MV ho absolutně nerespektoval, takže mu neměl v dané chvíli kam uhnout... Nesmíš zapomenout, že vždy tam jsou dva... A někdo by stejně jako v tomto případě musel rozsoudit, zda nemohl udělat víc...
Aby to fungovalo, tak jak si představuješ, tak musíš říct jasně za těchto a těchto okolností můžeš, za těchto a těchto ne... A musíš být co nejkonkrétnější, abys předešel tomu, že to komisaři musí posuzovat...
Nebo pokaždé když dojde k takové kolizi, tak za to bude moc jezdec o kolo zpět ?
-
-