„Naši specialisté přes aerodynamiku jsou obzvláště motivováni prokázat svoje schopnosti a šikovnost,“ říká technický ředitel týmu Sauber Petronas Willy Rampf.
Změny spočívající ve zvýšení předního spoileru o 50 mm, posunutí zadního spoileru o 150 mm vpřed a pevná výška difusoru o hodnotě 125 mm, jsou jednoznačná a pro všechny stejnou výzvou.
„Součet těchto opatření s tvrdšími pneumatikami redukoval přítlak o 20%.“ Snahou je získat ztrátu zpět jinou cestou a kromě přítlaku je nutné udržet stabilitu, dobré jízdní vlastnosti a snadnou ovladatelnost.
C24 vychází z loňského úspěšného monopostu. Inženýři ho vylepšili v oblastech, kde měl C23 další potenciál ke zlepšení a nebylo jich údajně podle Rampfa málo. Loňský vůz měl zdařilou konstrukci zadní části bočních tanků, zádě samotné a zadního spoileru. „Snažili jsme se toho využít ještě více.“
Avšak nejen o zadní části vozu je vydařená aerodynamika. Rampf připomíná známou věc. Využít zadního spoileru můžete pouze tehdy, máte li dostatečný přítlak i na předním. „Zvýšení spoileru redukovalo přední přítlak skutečně hodně.“
Sauber se rozhodl tuto nevýhodu řešit úpravou profilu spodní části šasi v kombinaci s dalšími menšími úpravami a prvky, jež upravují proudění vzduchu.
Ne vše je ale o aerodynamice. Sauber se vrátil k vlastní převodovce, jež je lehčí, menší, pevnější a kompaktnější. Monopost je osazen opět zákaznickým agregátem Ferrari.
Změnou je ale dodavatel pneumatik. Letos poprvé pojede Sauber s gumami Michelin, od kterých si na základě podzimních testů hodně slibuje.
„Jsem si jist, že C24 bude konkurenceschopný a posune nás zase blíže k předním týmům,“ dodává těsně před slavnostní premiérou Willy Rampf.
Foto: Sauber Petronas
Sauber představil nový monopost C24
C24 je vůbec prvním Sauberem z vlastního aerodynamického tunelu.
Další zprávy
-
Češi si na MS vychutnali Dány. Porazili je 7:4
-
Ze slov atentátníka mrazí! Proč útočil na Fica?
-
Kdo je Juraj Cintula, útočník, který střílel na Fica?
-
Fico krvácel do břicha. Lékaři ho stále operují
-
Atentátníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl