Měnící se pravidla Formule 1 činí situaci malých týmů stále obtížnější, říká Pierre Dupasquier, sportovní ředitel Michelinu. Odhaduje, že nejvíce z plánovaných změn vytěží opět Ferrari.
"Jednoznačně," řekl Dupasquier v Itálii. "A ti bez peněz budou mít zase těžší práci."
Presiden FIA Max Mosley chce opět pouze jediného dodavatele pneumatik pro všechny týmy. Zdůvodňuje to tím, že týmy nebudou muset tolik nestovat pneu, protože v této oblasti si nebudou konkurovat a klesnou tak náklady.
Příliš se to nelíbí Michelinu ani Bridgestonu a firmy proto navrhly kompromis. Chtějí snížit povolený počet použitých pneumatik pro každého pilota na závodní víkend. Aby pneumatiky déle vydržely, používaly by tvrdší směsi, čímž by zároveň klesla rychlost v zatáčkách, kde by měly menší přilnavost.
Logiku v Mosleyho návrhu nevidí ani Pat Symonds od Renaultu: "Všichni zastaví jednou pro dotankování a opět se vyrovnají strategie týmů. Pneumatiky na vozech budou většinou ve stejné fázi opotřebení. Chtějí lidé takovou monotónnost?"
Foto: Michelin
Mosley znevýhodňuje malé týmy
To jsou slova Pierra Dupasquiera, podle kterého povedou kroky vedení FIA k dalším problémům soukromých týmů.
Další zprávy
-
Polární záře v Česku: Meteorologové řekli, kdy může být vidět
-
Anička Slováčková dlouho bez vlasů nezůstala! Přiznala slzy v očích
-
Petra Kvitová se pochlubila těhotenským bříškem a novou láskou
-
Česko možná nastoupí bez jedné z hvězd: Zajímavý důvod absence!
-
FOTO: Čaputová na rozlučce v Kyjevě! Poslední osobní setkání se Zelenským
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl
-
GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů
-
GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí
-
GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body