Williamsová i Alonso pro uzavřené kokpity, podle Lowa by ale Bianchimu spíše uškodil

Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Šéfka Williamsu volá po zavedení uzavřených kokpitů, přimlouvá se za ně také pilot stáje Ferrari Fernando Alonso. Podle technického ředitele Mercedesu Paddyho Lowa by toto řešení ale Bianchimu stejně nepomohlo - spíše naopak.

Po nehodě Bianchiho požadovali včera piloti řádné prošetření a více informací o incidentu. Podle Sergia Péreze je současná situace "nepřijatelná" a žádá vyjetí safety caru, kdykoliv vyjede traktor k odklízení vozidla.

"Vystavujete traťové komisaře a spoustu lidí v ohrožení, proto potřebujeme safety car, když je traktor na trati. Mohou vám selhat brzdy, mnoho faktorů tedy nečekáte, a když tam je traktor, máte velký problém," říká Pérez s tím, že při žlutých vlajkách piloti stejně zpomalují jen minimálně a dále jedou, co to dá.

Felipe Massa požaduje prošetření každého detailu Bianchiho nehody a jeho šéfka Claire Williamsová bude usilovat o zavedení uzavřených kokpitů: "Musíme se podívat na všechny dostupné možnosti."

"Ať už půjde o uzavřený kokpit či nikoliv, tak tyto rozhovory musí v zákulisí probíhat. Bezpečnost je nadřazená všemu, proto musíme najít způsob, jak maximálně ochránit jezdce. Nemyslím si, že by byl vzhled aut důležitý," říká šéfka Williamsu.

Pro uzavřené kokpity je i Alonso, který na startu Velké ceny Belgie 2012 mále přišel o život, když mu kolem hlavy prolétl Lotus Romaina Grosjeana: "Pokud to je realizovatelné, neměli bychom tuto možnost vylučovat."

alonso
Romain Grosjean v Belgii před 2 roky těsně minul Alonsovu hlavu

Spousta lidí však varuje před zbrklými akcemi v důsledku Bianchiho nehody. Podle Paddyho Lowa z Mercedesu by jeho případě uzavřený kokpit ani ochranný oblouk před ním nic neřešil: "Pokud by se ochranný oblouk utrhnul, pak by měl kolem hlavy ještě více trosek - a to by mohlo být ještě nebezpečnější."

Týmy se otázkou zavedení uzavřených kokpitů zabývaly již loni, na konec je ale zamítly - o důvodech jsme psali zde. Také 90 % čtenářů F1news.cz je dle našeho průzkumu proti tomuto řešení.

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu