Hamilton odpoledne na čele před Rosbergem, Ricciardo bourá

Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

SUZUKA - 2. TRÉNINK; Odpoledne byly v Suzuce nejrychlejší opět Mercedesy, tentokrát před Nicem Rosbergem ale skončil lídr šampionátu Lewis Hamilton. Řada pilotů skončila mimo trať, nejtvrději boural při nájezdu na cílovou rovinku Daniel Ricciardo.

Odpolední trénink v Japonsku začal opět za slunečného počasí. Hodně se však hovoří o blížícím se dešti a tajfunu, který se okruhu nevyhne. "Jezdíme sem každý rok, jsme varováni před tajfunem a pokaždé nás mine. Vypadá to ale, že se v neděli dočkáme deštivého počasí," sdělil šéf Red Bullu Christian Horner.

Dnes ráno Lotus oznámil, že Maldonadovi nasadí 6. motor letošní sezóny, Venezuelan se proto nevyhne penalizaci na roštu - bude odsunut o deset míst. Pokud ho o tolik pozic nebude možné posunout tady, přenese si část trestu do Ruska.

Jako první vyrazil na trať v Suzuce v 7:00 hod našeho času Chilton, který jezdil i ráno - Wil Stevens se totiž kvůli byrokratickým průtahům neobjevil. První měřené kolo předvedl po 4 min Grosjean - 1:38,440 min, Kobajaši tři min poté skončil v bariéře na začátku esíček a na první příčku postoupil Magnussen - 1:37,278.

Po čtvrt hodině se na čelo propracoval Ricciardo, jenž byl o 0,092 rychlejší než McLaren - 1:37,186. Jeho týmový kolega Vettel projel kolo o 12,6 s pomaleji. V esíčkách na začátku prvního sektoru zastavuje Vergne, který ráno vysedával na boxové zídce, protože s jeho vozem se proháněl mladý Verstappen.

Po 20 min havaruje v poslední zatáčce Riccardo poté, co zeširoka vyjel ze šikany, a uprostřed zatáčky mu vůz škubnul a ustřelil. Vystupuje nezraněn, ale jeho Red Bull je hodně poškozený. Incident je ukázkou toho, kolik krouticího momentu letošní pohonné jednotky produkují.

Komisaři vyvěšují po pěti minutách od havárie na 8 min červené vlajky, protože jeho monopost nebyl bezpečně uklizen. Alonso mezitím zajíždí sedmý nejrychlejší čas - 1:38,129 min, Button si stěžuje na to, že neslyší pípání, kdy má aktivovat DRS.

 

Šéf Caterhamu Ravetto popírá oficiální soupis zabaveného zboží britských exekutorů, kteří měli sáhnout i na díly pro Japonsko. "Exekutoři nějaké věci vzali, ale šlo spíše o pamětihodnosti než o kritické díly pro závod. Dopoledne jsme nasadili nové přední křídlo. Na Twitteru jsem četl, že jsme ho před exekutory ukryli, ale to je nesmysl. Také jsem někde četl, že jsme ho do Japonska odeslali tajným kurýrem - další hovadina."

Po 38 min od začátku mám další havárii: tentokrát Gutiérrez se Sauberem končí v zatáčce Spoon. Hamilton se posouvá na první místo (1:35,432 a 1:35,078) s tím, jak piloti v polovině přecházejí na měkčí ze dvou sad. Využívá toho i Grosjean postupem na 8. příčku - 1:37,563.

Brit se táže, jak je na tom v prvním sektoru, inženýr mu odpovídá: "Žel to nemohu říci, Lewisi." Aneb nová pravidla pro omezení radiokomunikace v praxi. Poté koriguje smyk a předvádí nádherný drift. Poté nacvičuje start, který mu připadá "docela agresivní, otáčky byly hodně nízké."

nos - toro rosso
Rozdíl mezi starým a novým nosem STR9 (foto: Scuderia Toro Rosso)

Po hodině se zpět do hry dostává Vergne, který měl na začátku problém. Renault ho rychle vyřešil, jednalo se naštěstí jen o palivové čerpadlo, jež nebylo těžké opravit. Na druhé místo se dostává Rosberg - 1:35,318 min. Nad okruhem se zatahuje, slunce zahalují temná mračna a začíná lehce pršet.

20 min před koncem začíná pršet a Pérez dobývá 15. příčku, který stál dlouhou dobu v garáži, protože ho zlobila převodovka - nemohl zařadit první rychlostní stupeň. U Ferrari mění šestému Räikkönen zadní křídlo, tým mu nasazuje novou verzi.

poctky kol
Počet ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Ke konci byla již dráha na některých místech mokrá a piloti se věnovali spíše dlouhým jízdám. Na Mercedesy ani odpoledne nikdo neměl, nejblíže jim byl Bottas s Buttonem, Vettelem, Räikkönen a Alonsem neobvykle až za svým finským kolegou.

Čtyři minuty před koncem za sílícího deště zůstal stát v zatáčce Spoon opět Vergne a komisaři podruhé vyvěsili červené vlajky.

sektory
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a rychlostí na tzv. "speed trapu"

Přehled všech časů: zde (PDF).

 

Výsledky:

GP Japonska (Suzuka International Racing)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:35,078
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:35,318
3. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:36,279
4. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:36,409
5. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:36,436
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:36,529
7. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:36,637
8. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:36,714
9. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:36,943
10. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:37,186
11. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:37,219
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:37,504
13. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:37,563
14. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:37,700
15. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:37,786
16. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:37,798
17. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:38,010
18. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:38,365
19. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team1:39,069
20. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:39,306
21. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team1:39,333
22. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team1:42,760

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu