Nejrychleji přezut Ricciardo, výborný Lotus, Button s nejdelším stintem

Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

HOCKENHEIM - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým přezul během Velké ceny Německa svého jezdce nejrychleji a jaké strategie pro své závodníky připravily?

Absolutně nejrychlejší zastávku jsme mohli vidět u Red Bullu, který Ricciarda v 46. kole přezul za 2,3 sekundy. Podobný kousek se podařil McLarenu v případě Buttona v 31. kole, škoda jen zpackané první zastávky.

Za nejkonzistentnější a nejrychlejší zastávky je dnes ale třeba pochválit Lotus, který Maldonada dvakrát odbavil za 2,5 sekundy. Velmi dobře pracovali také u Ferrari, kde Alonsa přezuli za 2,5 s, 2,4 s a 2,7 s - průměr 2,55 s.

Dobré výkony jsme mohli pozorovat také v dalších případech: zastávka za 2,5 s se podařila také u Magnussena v 29. kole a u Vettela v 45. kole.

Podprůměrné výkony byly naopak k vidění u mechaniků Gutiérreze (Sauber), Chiltona (Marussia) a Vergneho (Toro Rosso) - ten si ovšem při své druhé zastávce odbýval před výměnou gum pětisekundovou penalizaci za vyjetí z dráhy v zatáčce č. 6. Za to si Francouz připsal také jeden trestný bod.

zastavky

Do Velké ceny Německa startovali na měkké směsi pneumatik Pirelli pouze Grosjean, Hamilton a Räikkönen - zbylých 19 pilotů začínalo na super-měkkých, které byly o sekundu na kolo rychlejší.

Teplota dráhy dnes byla o 20 °C nižší než v předchozích dvou dnech, což týmů stavělo před novou a mírně neznámou dimenzi. Obavy z deště se nakonec nenaplnily, ten přišel až po závodě.

Pouze pět klasifikovaných jezdců vsadilo na dvě zastávky: Bianchi, Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Rosberg - zbytek odjel závod se strategií tří zastávek.

Hamilton se dokázal po startu z 20. místa posunout o 17 příček dopředu. Během závodu přesedlal z dvouzastávkové na třízastávkovou strategii. Škoda příliš brzké poslední zastávky - Mercedes zariskoval, protože si myslel, že ředitelství závodu pošle na trať safety-car poté, co uprostřed cílové rovinky zůstal po smyku stát Sutil. Nestalo se tak, proto se Brit k vážnějšímu útoku na druhé místo Bottase v závěru nedostal. Mladý Fin tak stanul potřetí za sebou na pódiu, Williams se z pódia radoval po 300. ve své bohaté historii.

Nejdelší stint na super-měkké směsi zvládl Ericsson: 24 kol představovalo 35,8% závodu. Na jedné sadě měkkých pneumatik toho ujel nejvíce Button: 30 kol - 44,8 % vzdálenosti velké ceny. Škoda příliš agresivní strategie McLarenu a brzké druhé zastávky.

stinty

 

Legenda:   legenda

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu