Marko: Renault začal s vývojem motoru pozdě, Ricciardo zatím zaostává

Marko, Helmut

Marko, Helmut | foto: GEPA pictures GmbH

Helmut Marko: Zvuk motorů by se měl změnit. F1 děláme pro diváky, ne pro inženýry.

Věříte, že v nejbližších závodech dosáhne Red Bull žádoucího pokroku?
Helmut Marko (HM): „Teď se na věci díváme víc optimisticky, protože jsme ještě neodhalili celý potenciál naší pohonné jednotky. Víme, nakolik efektivní je turbomotor, a že zatím nefunguje tak, jak by měl. Ale tým se zlepšuje

Co se týče jezdců, Ricciardo zatím zaostává, ale bude jezdit na úrovni Lewise Hamiltona. Tým je v dobré formě, ale k problémům s motorem se přidaly další nepříjemnosti, jako je diskvalifikace Ricciarda v Austrálii. Přesto bude Red Bull bojovat až do konce.“

Budou vozy Red Bull bojovat o vítězství na domácí Velké ceně Rakouska?
HM:
„Všechno záleží na práci s motorem, my s tím nemůžeme udělat nic. My jsme připravili vůz, to byl náš díl práce. Ale do rakouského závodu se musíme zlepšit. Možná se do té doby změní i zvuk motoru, aby se situace v této oblasti zlepšila. My děláme F1 pro diváky, ne pro inženýry.“

Má se v této věci něco změnit?
HM:
„Musí se změnit. Jde o to, aby se závody fanouškům zamlouvaly. Také máme na tom zájem, protože jim prodáváme energetické nápoje a Ferrari automobily. Koneckonců – F1 je marketingová záležitost.“

Co je možné udělat se zvukem motorů?
HM:
„Upravit turbodmychadlo není lehké, ale technické možnosti existují, proto výzkum pokračuje. Mercedes nechce ztratit svou převahu, ale někdy se musí dívat i kolem sebe.“

Co se Renaultu nepodařilo?
HM:
„Přiznali si mnoho chyb. Nejsme spokojeni s tím, že k nám nebyli vždy upřímní. V současnosti ale úzce spolupracujeme nejen s nimi, ale i s Toro Rosso. V Renaultu, podobně jako u Ferrari, začali s vývojem nového motoru pozdě. Samozřejmě diskutujeme s Lucou di Montezemolem i bez Nikiho Laudy, i když se mu to nelíbí.“

Existuje reálný způsob, jak nahradit chybějících 80 koní?
HM:
„V minulých letech jsme byli zvyklí jezdit i se slabším motorem, protože jsme měli převahu v jiných oblastech. Ale 80 koní je příliš, zejména když situaci ztěžuje zlá ovladatelnost. Navíc Mercedes má po závodě k dispozici ještě 6 kg paliva a my musíme šetřit každý gram. Mají výkonnější a ekonomičtější motor s lepší ovladatelností.“

Nemáte pocit, že Rakousko považuje lidi z Red Bull Racing za místní hrdiny?
HM:
„V každém případě nás vnímají velmi dobře, i když tomu tak nebylo vždy. V posledních letech se situace zlepšila.“

V F1 nemá Rakousko své jezdecké zastoupení. Objeví se nějaký Rakušan ve Vašem mládežnickém programu?
HM:
„Naším cílem je objevit jezdce, který je schopen vítězit v závodě F1. Když takový neexistuje, my ho neumíme vytvořit. Pro nás není problémem uvést do F1 rakouského jezdce, ale pro nás by nebylo výhrou, kdyby jezdil vzadu. Zatím nevím o vhodném kandidátovi. Uvidíme, jak si Lucas Auer povede v F3. V průběhu testů nijak neoslnil, ale možná se zlepší.“

Budete se o Auera zajímat, když bude v této sezoně úspěšný?
HM:
„Sám vidíte, že znám detaily. Ale my hledáme jezdce na celém světě. Nemá smysl prosadit rakouského jezdce, který nemá v F1 šanci vyhrát závod. Jezdci na úrovni Kvjata – to jsou výjimky. A co Ricciardo? Mnozí ho kritizovali, fanoušci chtěli, abychom angažovali Kimiho Räikkönena. Ale v Red Bullu naštěstí pracují odborníci, kteří vidí daleko dopředu.“

Diskuze:

Počet příspěvků: 28 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu