Piloti volají po ujasnění pravidel

GPDA žádá FIA o upřesnění pravidel, týkajících se modrých vlajek a sankcí za neuposlechnutí.

Asociace pilotů Grand Prix volá ústy svého současného muže číslo 1 Marka Webbera po systému, jenž by při závodech zajistil rychlejším jezdcům volnou dráhu. GPDA požaduje po Mezinárodní automobilové federaci striktní prosazení pravidla modrých vlajek, které upozorňují pomalejší jezdce, aby uvolnili cestu rychlejšímu vozu, jež je předjíždí o kolo.

Webber zmínil rozhovor šestinásobného šampiona Michaela Schumachera se závodním ředitelem FIA Charliem Whitingem.

„Chceme pro tuto situaci jasné řešení a aby ho všichni před Grand Prix Austrálie znali,“ říká pilot stáje Jaguar Mark Webber. „Vím, že Michael hovořil s Charliem a myslím si, že bude v této věci následovat více disciplinárních řízení. Ačkoliv pomalejší vozy budou vždy součástí závodu Grand Prix, potřebujeme zajistit, aby měli všichni stejné podmínky.“

GPDA chce ujasnit, za jak dlouho musí umožnit pomalejší jezdec rychlejšímu předjetí, než vůči němu bude uplatněna sankce a o jaký postih se bude jednat. Jednání navazují na četné případy a především na jeden z posledních incidentů, jenž se odehrál při GP Itálie v Monze.

Na tamním superrychlém okruhu je každá desetina vteřiny neobyčejně cenná. Michael Schumacher byl při obraně své první pozice před stíhajícím Montoyou při předjíždění pomalejšího Frentzena úspěšnější. Kolumbijec nemohl Sauber předjet a ztratil s Ferrari kontakt, boj o vítězství poté vzdal.

Také David Coulthard by si přál ujasnění pravidel modré vlajky. „V provozu ztratíte vteřinu a váš závod je ztracen,“ ujasňuje důležitost modrých vlajek pilot McLarenu a dodává, že díky ztracené vteřině může v boxu přijít jezdec snadno o vedení ve prospěch jiného.


Foto: Archiv + McLaren Mercedes

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu