DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy
Kvalifikaci na zítřejší sprint zvládl nejlépe Lewis Hamilton s novou pohonnou jednotkou. Druhou příčku obsadil Max Verstappen, třetí byl Valtteri Bottas.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Ferda
12:52 13.11.2021 46.47.176.XXX
Je možné, že RB ukazuje prstem na funkci třetího tlumiče zadní nápravy. Když si vůz nad rychlosti 260 km sedne, tak se logicky změní i úhel zadního křídla. Není to sice pomoci pevnosti křídla, ale ke změnám úhlu dochází mechaniky tlumičů nápravy.
Děje se tomu díky jinému technickému principu, ale děje.
Děje se tomu díky jinému technickému principu, ale děje.
jumpman
12:48 13.11.2021 178.255.168.XXX
tak když pustili do světa informaci, že hamiltonovo křídlo porušuje pravidla, tak by nemělo následvat nic jiného než diskvalifikace a výměna nebo úprava za díl, který pravidla splňuje. Nevím co víc chce FIA řešit. V minulosti padlo spoustu trestů, kdy k porušení pravidel došlo i vlivem poškození a tresty padaly. Takže pokud FIA hamiltona nepotrestá, je to jen další ukázka jak FIA drží nad mercedesm ochranou ruku.
K tomu emilovi, nevím co přesně se odehrálo. Podle dostupných záznamů přejel rukou svoje křídlo a hamiltonovo. Neviděl jsem, že by s něčím manipuloval. Ale viděl jsem jen ten amatárský záběr, kde to bylo poměrně z dálky. Tady mi spíš přijde, že se slyší tráva růst. Spíš bych pochopil, že se mercedes brání tomu, aby se jim konkurence dívala detailně na vozy. Když se ovšem podíváme do minulosti, tak hamilton se častokrát choval podobně, kdy zkoumal vozy konkurence v parc ferme. Zase jen FIA brání mercedes...
K tomu emilovi, nevím co přesně se odehrálo. Podle dostupných záznamů přejel rukou svoje křídlo a hamiltonovo. Neviděl jsem, že by s něčím manipuloval. Ale viděl jsem jen ten amatárský záběr, kde to bylo poměrně z dálky. Tady mi spíš přijde, že se slyší tráva růst. Spíš bych pochopil, že se mercedes brání tomu, aby se jim konkurence dívala detailně na vozy. Když se ovšem podíváme do minulosti, tak hamilton se častokrát choval podobně, kdy zkoumal vozy konkurence v parc ferme. Zase jen FIA brání mercedes...
airwar1939
12:45 13.11.2021 85.158.196.XXX
A když budou muset zastavovat víc, bude se opět hlavně taktizovat předjíždět přes boxy. V tom případě by byly spíše řešením zakázat výměny pneu, pak by jezdci museli útočit a pokusit se předjíždět na trati.
airwar1939
12:43 13.11.2021 85.158.196.XXX
Koukal jsem na maximální rychlosti, Oba Mercedesi jsou v rozptylu 1 km/hod, dle toho se nedá předpokládat že křídlo Lewise kladlo významně menší odpor, než křídlo Valteriho, Každopádně toho peška co teď musí FIA řešit, zvláště když jsde o dva kandidáty o titul, jim nepřeji.
Ferda
12:39 13.11.2021 46.47.176.XXX
Teď už beze vtípku.
Mám pocit, že Emilův zájem o Hamíkové křídlo má něco společného s minulým závodem ve kterém oba vozy Grglavek zadní křídla měly dodatečně vyztužené flajstrem a Emilův vůz pro jistotu uzmul křídlo Pérovi.
Emil není takový myslitel, ani nemá v očích laserový zaměřovač, aby v rychlosti přes 200 km/h dokázal rozpoznat případné milimetrové rozdíly. A že by měl technické pravidla v malíčku, tak tomu už nevěřím vůbec.
Můj názor je:
Mercedes v tomhle směru určitě podvádět v úmyslu neměl, ale k nějakému poškození křídla dojít mohlo, když se v dnešních vozech jedná o každý gram materiálu. Nicméně Emil jediné co by mohl v boxech zjistit je, že křídlo Hamíka vykazuje poškození. Nic víc, žádné míry v milimetrch. Sice mít otevřené DRS v boxech určitě není zakázané, ale nevěřím, že by se Mercedes ani jiný tým chtěl otevřeným křídlem chtěl chlubit.
FIA zatím mlčí, ale už teď víme, že trestat by se mělo. Alespoň tím, že Emila by si měl vzít do parády Igor Hnízdo a rákoskou Emilovi vysvětlil, že na cizí věci se nesahá.
Mám pocit, že Emilův zájem o Hamíkové křídlo má něco společného s minulým závodem ve kterém oba vozy Grglavek zadní křídla měly dodatečně vyztužené flajstrem a Emilův vůz pro jistotu uzmul křídlo Pérovi.
Emil není takový myslitel, ani nemá v očích laserový zaměřovač, aby v rychlosti přes 200 km/h dokázal rozpoznat případné milimetrové rozdíly. A že by měl technické pravidla v malíčku, tak tomu už nevěřím vůbec.
Můj názor je:
Mercedes v tomhle směru určitě podvádět v úmyslu neměl, ale k nějakému poškození křídla dojít mohlo, když se v dnešních vozech jedná o každý gram materiálu. Nicméně Emil jediné co by mohl v boxech zjistit je, že křídlo Hamíka vykazuje poškození. Nic víc, žádné míry v milimetrch. Sice mít otevřené DRS v boxech určitě není zakázané, ale nevěřím, že by se Mercedes ani jiný tým chtěl otevřeným křídlem chtěl chlubit.
FIA zatím mlčí, ale už teď víme, že trestat by se mělo. Alespoň tím, že Emila by si měl vzít do parády Igor Hnízdo a rákoskou Emilovi vysvětlil, že na cizí věci se nesahá.
airwar1939
11:44 13.11.2021 85.158.196.XXX
Problém je že manipuloval se zadním křídlem, které pak neprošlo technickou kontrolou. Logicky to svádí k domněnce, že ho Max nějak poškodil, zvláště když stejné křídlo u Botase bylo OK.
airwar1939
11:43 13.11.2021 85.158.196.XXX
Souhlasím, to že nesplňuje Lewisův vůz předpisy zrovna v mmentu kdy se kolem klíčové partie ometal Max je průšvih na entou. Max pokud věděl že to je problémová partie, se kolem toho vozu neměl vůbec ometat. Takto to Mercedes svede na sabotáž od Maxe, i kdyby skutečně podváděl, a může z toho udělat brutální mediální kauzu. Ach jo, proč nemají piloti F1 alespoň trochu víc inteligence?
airwar1939
11:38 13.11.2021 85.158.196.XXX
Jeden povinný pitstop mají už dnes, a že by to pomohlo závodění, jsem si nevšiml. Osobně bych vrátil možnost tankování, s tím by se dalo takticky čarovat mnohem víc, bez toho je nejvhodnější stategie jednoduše spočítatelná.
Hwrychlik H.
11:20 13.11.2021 88.103.228.XXX
Měřil to tam jak když chlap ukazuje ženský že "tohle je 20 cm". A ženský pak kvůli tomu neumí parkovat.