DISKUZE K ČLÁNKU "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovalo 9 lidí)
03.05.2021 14:30
Fyzický limit tratě je pro všechny všude stejným,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Petr Hloušek
16:33 04.05.2021 185.100.196.XXXPokud se bojí vrátit za limity tratě štěrk, mají tam nechat dát tak hrubý asfalt aby to poškodilo pneumatiky, pak by si každý rozmyslel za každou cenu předjet mimo trať.
Pokud to takhle půjde dál, budou z F1 zakrátko skoky na lyžích -
achmed-cz
09:08 04.05.2021 109.183.45.XXX"Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!"
Tak už možná je na čase je začít dodržovat. Chápu, že je to někdy kruté, ale to pravidlo je pro všechny. A každý, kdo ho poruší, dokáže být o trochu rychlejší, než ten, kdo ho dodržel.
Navíc, když se podívám na Norrise, ten vyjel snad o pouhých 5cm, a přesto se k tomu postavil jako chlap, a řekl jasně "OK, byla to moje chyba", kdežto u Verstappena slyšíme neustálý brekot, přestože mezi něj a čáru by se tentokrát snad vešlo ještě celé jedno auto.-
juras
16:45 04.05.2021 88.103.92.XXXVíš čím vždycky všechno začíná? Špatným začátkem...v tomto případě sice FIA požaduje dodržování limitů tratě, ale...ale v tyhle zatáčce to platí, v týhle ne...teď to bylo předjetí mimo trať...ale tady 26x porušení limitů tratě nevadí.
Prostě se nezastávám Redbullu...jen konstatuji že situace je nekonzistentní a bohužel lidský faktor z toho dělá nerovnou záležitost.
Tato tvoje reakce je přesně poplatná době...místo vyřešení příčiny dochází k tomu že vždycky si stěžují ti které to poškodí. Kdyby Hamiltona penalizovali v Bahrajnu...to by bylo řečí...-
achmed-cz
17:51 04.05.2021 109.183.45.XXXale oni ho nepenalizovali. Oni mu jen nezapočetli nejrychlejší kolo. Kdyby Hamilton vyjel z trati během nejrychlejšího kola závodu, taky by mu ho nezapočítali.
To je něco úplně jiného, než penalizace 5s, která se v závodě dává až po napomenutí. Mícháš jabka s hruškama, za vyjetí mimo trať při zajetí nejrychlejšího kola závodu by ten čas smazali každému.-
juras
17:13 05.05.2021 88.103.92.XXXCo je na od samotného počátku špatně nastaveném systému (spíš tedy nesystemu) míchání hrušek a jablek?
Jestliže máme závodní trať s ta je určena k závodění...je jakékoliv porušení jejich limitů příště špatně...a v podstatě nejde o míru...protože v tom je zakopaný pes. Přirozeně předjetí mimo trať je markantnější než vyjetí v 26 kolech...ale v konečném účtování může být dopad opačný.
Já tady vůbec nebráním Redbull, od začátku kritizuju špatný systém...
Mě a jak je patrné z diskuze i dalším vadí nekonzistence...a vliv lidského faktoru (jak je v současném světě bohužel zcela běžné " všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější").
Kdyby byl za obrubníky pás kačírku...nemuseli bychom tady nic řešit...vyjetí že závodní tratě by znamenalo min. výraznou časovou ztrátu, v horším případě doprovázené poškozením auta.
To je vše...ať jde o Redbull nebo kohokoliv jiného.
-
-
-
-
Mansell_fan
18:17 03.05.2021 37.188.171.XXXMax ty limity tratě porušil, o tom žádná. Blbé ovšem je když je porušují jiní a neděje se nic-
jon
20:34 03.05.2021 90.176.154.XXXOno je to trochu "kdo chce psa bíti ...". Co se týká vyjetí mimo trať v časovce, kolo se nezapočítává. V kvaldě to tak dělají u všech. Pokud se to stane v nejrychlejším kole v závodě, je to stejná praxe.
Ad předjetí Péra Landem. Pokud RB dal stížnost jury, tak je opravdu podivné, že se tím nikdo nezabýval. Takže realita je taková, že to z RB nikdo neřešil a nechal Péra, ať si to vyřídí sám. Mercedes v Bahrajnu podal okamžitě protest, tak se RB rychle stáhnul. Jestli RB trápí karma za jejich podvůdky z minulosti a chtějí si nyní hrát s Hondou na Mirky Dušíny, já jim to neberu. Ale podobnými prohlášeními dává Helmut celému světu připomenout, že je to pořád ten starý dobrý trotl.-
-
jon
17:37 04.05.2021 90.176.154.XXXChceš tím snad říct, že téměř všechny předjížděcí manévry byly celým vozem mimo trať?
FIA rozhodně není nestranná. Respektive je podělaná z velkých stájí, které mají veliký vliv na promotéra a FIA se před nimi stáhne. Mercedes na ně má určitě páku po tom, jakým způsobem vyřešili podvod Ferrari. Nicméně to přimhouřování očí vidím spíš jinde, než momentálním přešlapům RB.
Jak jsem již psal výše, jestli všichni jezdí mimo trať, tak proč to RB nehlásí jury. Ano, toho, kdo zajede 15-té nejrychlejší kolo nikdo neprošetřuje. Ale tam nejde o mistrovský bod. Max si tam chtěl pomoci, protože tu střední část zajel blbě. Že pak kouká jak bulík, proč to někdo řeší patří k jeho práci. Stejně jako fotbalista, který zahraje rukou.-
jumpman
18:20 04.05.2021 178.255.168.XXXpodívej se na záznam, předjetí v podstatě OK, ale v zápětí každý z těch pilotů opustí trať aby mu zůstala výhoda před tím koho předjel. FIA to tolerovala, ale verstapen v bahrainu udělal defacto to samé, hamilton jej vytlačil téměř mimo trať, ale následně místo toho aby se na trať vrátil, tak aby mu zůstala rychlost vyjel úplně mimo a snažil se maximálně akcelerovat. Kdyby se vracel, tak zpomalí. Za mě OK rozhodnutí, sice podezřele rychlé na FIA, ale zásadně nekonzistentní co se týče další VC...
a umpřímně, emil kouká jako bulík normálně, ani mu nemusí škrtat čas
A ferrari do toho netahej, FIA je mercedesu podezřele nakloněná celou hybridní éru. Už jen to, jak se profláklo, že dokázali FIA a i ferrari zmanipulovat k tomu, aby se pravidla na hybridní motor ušila tomu, co oni už dva roky točili na stolici a to byla i informace, na kterou lauda přetáhl hamiltona k mercedesu...-
-
jon
18:59 07.05.2021 90.176.154.XXXKouknul jsem na highlighty a viděl jsem tam několik manévrů, kdy celý vůz neopustil trať. Moc nechybělo, ale cca půlka pneumatiky ještě byla před bílou. Tohle je OK.
Bylo tam potom hodně předjetí, kdy nakonec vyjeli z trati oba. Max x Lewis, Lewis x Max, Ricci x Vettel, ... Ale tohle je OK, oba tam jeli až po manévru a mělo by to mít vliv jen na nejrychlejší kolo, protože tím získávají výhodu lepšího nájezdu do další zatáčky (vzhledem k tomu, že je to tam nagumované jak blázen a je tam asfalt).
Ad Max - OK, souhlas.
Ty motory moc nesouhlasím. Renault nesouhlasil s tím, že to bude V6 a chtěl R4. Ferrari chtělo co nejvíce válců a že to má být Véčko. Ano, Mercedes s tím konceptem byl daleko, ale předvším díky ERS. To však Ferrari velice rychle dotáhlo. V roce 2014 měli spíš hodně špatné šasí, motor tak hrozný nebyl.
Co ale nerozporuji je to, že Ferrari a Mercedes měli a mají velikou podporu FIA a už jim prošlo hodně věcí, za které by byli jiní diskvalifikováni. A to i takové stáje jako Renault, RB nebo McLaren.
-
-
-
jon
18:44 07.05.2021 90.176.154.XXXVšak já toto nerozporoval. Jen jsem upozorňoval na to, že se to v hloubi pole tolik nehlídá, respektive tam není úplně stejný metr. Nechci tím spekulovat, kdo se těší protekci a že je na někoho někdo zasedlý. Dovolím si říct, že loni by to Mercedes neřešil a určitě by to hned nehlásil na jury. Teď je to v desetinách a hlídají každý bod, tak RB nemůže čekat boj jen na trati.
-
-
-
-
-
-
tom11
15:24 03.05.2021 77.48.94.XXXjakmile nebude rozhodování o dodržení/nedodržení limitů trati zcela samostatně záležet právě na té trati, tak ten "zatracenej lisdkej faktor" nikdy nebude stoprocentní. tyhle dohady tu budou do té doby, dokud se buď neupraví trať tak, aby "vytrestala" toho, který vyjede za obrubu, nebo se obruby neposunou podle současných ideálních stop včetně těch širších výjezdů. ale v ten moment pojedou někteří ještě rychleji a ještě více zeširoka a bude to tu znova.-
airwar1939
16:53 03.05.2021 176.74.150.XXXTo, že bude s limity trati problém, bylo jasné, jakmile se začalo asfaltovat mimo trať. Co nechápu, že i když jsou s tím roky problémy, to FIA neřeší.
-