Zajímavá čísla o Lotusu E23: Zrychlení z 0 na 200 km/h za 4,9 sekundy

Pirelli | foto: Pirelli

Lotus zveřejnil několik zajímavých čísel, které se týkají jeho nového monopostu E23.

0 - čas v sekundách, který trvá převodovce při změně převodu (při řazení nikdy nepřichází o pohon)

0,04 - o kolik sekund E23 zrychlí v každém kole díky klesající hmotnosti v důsledku spalování paliva (není při tom brána v potaz degradace pneumatik)

1,6 - čas (v sekundách), který E23 potřebuje ke zpomalení ze 100 km/h až do zastavení

1,7 - nejrychlejší zastávka (v sekundách) zaznamenaná během závodu s výměnou jedné pneumatiky

2,8 - průměrný čas, který posádce v boxech zabere výměna všech čtyř kol a pneumatik

4 - počet pohonných jednotek určených pro každého jezdce v sezóně 2015

4,9 - kolik sekund E23 potřebuje pro zrychlení z 0 na 200 km/h

6 - počet závodů v řadě za sebou, které musí zvládnout převodovka (mezi nimi nemůže být vyměněná bez penalizace v podobě odsunu o 5 míst na roštu)

8 - počet rychlostí pro jízdu vpřed + 1 zpátečka (počet převodů u převodovky E23)

12 - váha zadní pneumatiky Pirelli v kg (včetně ráfku)

15 - počet hodin, které 12 mechanikům zabere kompletní přestavba vozu na dráze

19,5 - průměrný tlak pneumatiky v F1 (v psi)

30 - váha pilotovy hlavy a přilby v kg při maximálním brzdění 4,5 G (jako plný kufr)

42 - počet otáček pneumatiky za sekundu, když E23 jede rychlostí 300 km/h

60 - množství vody v litrech, které za sekundu rozptýlí mokrá pneumatika Pirelli při rychlosti 300 km/h

87,75 - nárazová energie v kilojoulech, kterou musí vydržet nos vozu při nárazovém testu FIA (stejném množství energie by bylo zapotřebí pro zastavení čtyřtunového slona pohybujícího se směrem k vám rychlostí 24 km/h).

90 - provozní teplota pneumatik Pirelli ve stupních Celsia.


Lotus E23 na okruhu v Jerezu (foto: Lotus F1 Team)

102 - tlak v kg vyvinutý na okraj předního křídla při testu ohebnosti FIA - nesmí se přitom prohnout o více než 10 mm

220 - tlak v barech, při kterém funguje hydraulický systém vozu (u silničního vozu se pohybuje kolem 1,8 baru)

702 - minimální suchá hmotnost vozu v kg

1 100 - teplota výfukových plynů ve stupních Celsia při plném plynu

1 200 - teplota (v °C), kterou může dosáhnout brzdový kotouč během závodu

2 500 - počet změn převodových rychlostí, které musí piloti průměrně učinit během velké ceny

30 000 - počet individuálních dílů, ze kterých se skládá každý vůz E23

125 000 - maximální rotační rychlost MGU-H (v ot/min)

250 000 - množství hodin přepočtených na jednoho člověka, které byly věnovány konstrukci E23

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy