Vývojem oleje za vyšší aerodynamickou výkonností

McLaren | foto: McLaren

Jak může po zákazu foukání pomoci partner McLarenu - Mobil 1, dodávající motorový olej - pomoci zvýšit přítlak na zádi a vylepšit aerodynamickou výkonnost vozu MP4-27?

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh během představení vozu pro sezónu 2012 ve Wokingu uvedl: "Byť jsou na letošním voze jasně patrné vizuální změny, k ještě větším změnám došlo pod povrchem, kde jsme uplatnili spoustu nových myšlenek."

K těmto změnám patří i nový motorový olej, který Mobil 1 označuje za průlomový. Podle něj totiž umožňuje podstatně zvýšit provozní teplotu motoru.

K čemu to je dobré? Ze schopnosti provozovat motor při vyšších teplotách plyne několik výhod. Díky optimalizaci chladičů a aerodynamiky může být snížen odpor, aerodynamické vylepšení zadních výstupních otvorů může vést ke zvýšení přítlaku na zádi.


Nový olej Mobil 1 umožňuje snížit odpor a zvýšit přítlak, což vede k rychlejším časům na kolo
(foto: Mobil 1)

Mazací olej musí v motoru vydržet sílu, která 8500krát převyšuje sílu gravitace a funguje při teplotách přesahujících 300 °C. Mobil 1 se chlubí výbornou teplotní výkonností své nové technologie, která i za vyšších provozních teplot stále dokáže chránit motor, což považuje za skutečnou výhodu.

Ve sportu, kde o vítězství rozhodují tisíciny sekundy, může správný motorový olej způsobit rozdíl.


Motorový olej se při průtoku radiátorem ochladí o přibližně 40 °C,
zatímco vzduch proudící bočnicí se ohřeje o cca 75 °C
(foto: Mobil1)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy