Bližší pohled na Force Indii VJM05 + technické specifikace

force india vjm05 | foto: Sahara Force India

Pojďme se prostřednictvím detailních fotografií podívat blíže na poslední dílo Force Indie. Opět si ho porovnáme s loňským vozem a shrneme si jeho obecné technické specifikace, které tým zveřejnil.

Na novém voze, který příjemně překvapil svým řešením bočnic a propracováním různých detailů, pracovalo v oddělení designu kolem 60 lidí a aerodynamice se věnoval stejný počet osob.

Představené tříprvkové přední křídlo je nové a vychází z loňské filozofie Red Bullu, kterou na závěr sezóny 2011 kopírovalo i Ferrari - štěrbina v hlavním profilu, klapka skládající se z jednoho prvku, jednoduché bočnice s výřezem a horní kaskáda. Zadní křídlo s DRS mechanismem připomíná loňské řešení.

Nos s hrbem podobným jako u Ferrari na své špičce nese po stranách kamery, jejichž tvar ve formě křídla slouží k směrování vzduchu směrem k zadní části. Zavěšení vpředu je push-rod, vzadu pull-rod, přepracování doznaly i brzdové kanálky. Force India letos nahradí dodavatele brzdového materiálu: Carbone Industrie střídá Brembo.

Podobně jako u Caterhamu se změnil ochranný oblouk nad hlavou pilota, který byl loni rozdělený na dvě stejné části. Jeden otvor pro přívod vzduchu k motoru nyní spočívá na čtyřech pilířích.

Bočnice jsou vpředu podseknuté a směrem k zádi se neobvykle zužují, přičemž jejich vzdálenost od monopostu v horní i dolní části zůstává stejná. Toto zajímavé řešení se snaží zoptimalizovat obtékání k difuzoru i spodní části zadního křídla (beam-wing) obsahující výřez, nad kterým je v centrální části patrné 15 cm široké křidélko, které týmy často přidávaly zejména v Monaku. Má nahradit přítlak ztracený v důsledku zákazu výfukových difuzorů.

Koncovky vzhůru směřujících výfuků jsou dobře viditelné.

 

Srovnání s loňským vozem VJM04

 

Obecné technické specifikace
- šasi z kompozitů z uhlíkových vláken s předepsanými zylonovými bezpečnostními panely
- hliníkové těhlice s rameny závěsů z uhlíkových kompozitů, trackrod a pushrod (vpředu) / pull-rod (vzadu), v šasi umístěné torzní pružiny, tlumiče a příslušenství zkrutného stabilizátoru

- rozvor: 3 500 mm
- rozchod předních kol: 1 480 mm
- rozchod zadních kol: 1440 mm
- celková výška: 950 mm
- celková délka: 5100 mm
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, dle pravidel)


- kola: BBS litá dle specifikací Force India
- dodavatel motorů: Mercedes AMG High Performance Powertrains, V8 2,4 l

- KERS:
Mercedes AMG High Performance Powertrains
- převodovka: 7rychlostní poloautomatická převodovka McLaren Racing, e-shift
- maziva: Mobil 1
- svíčky: NGK
- spojka: uhlíková AP Racing
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: AP Racing
- brzdový materiál: Brembo (loni Carbone Industrie)
- tlumiče: Penske

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy