Caterham CT01: Technické specifikace

Caterham CT01 | foto: Caterham F1 Team

Jak vypadají obecné technické specifikace nového monopostu CT 01, které dnes zveřejnil Caterham?

Monopost jsem popisoval již ve včerejším článku. Pozornost vzbudil především škaredý nos, jehož přední část je jakoby z jiného vozu - kvůli pravidlům se nachází o 75 mm níže. Zároveň je plytčí, snaží se dostat maximální množství vzduchu o vysoké energii proudícího od předního křídla k náběžné hraně spodní části podlahy.

Celkově je design CT01 mnohem agresivnější. Loni Red Bull u vozu RB7 zaujal velmi úzkými bočnicemi, ty nyní kopíruje Caterham. Vše nasvědčuje velmi dobré integraci KERSu a vysoké uspořádanosti dílů pod kapotou. Zmenšení letos umožňuje zákaz foukání, které zvyšovalo spotřebu - palivové nádrže proto budou moci být o něco menší.

Přední křídlo je jednoduché, pochází z loňského vozu. Do prvního závodu v Melbourne se zde dočkáme změny. Patrné je posunutí jeho nosníků více dozadu. Na zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích - loni Caterham vůz představoval i s DRS.

Přepracován byl také ochranný oblouk, který bzl loni u vozu T128 rozdělený na dva vstupy, podobně jako Mercedes MGP W01. Nyní je otvor pro přívod vzduchu k motoru podstatně menší - menší odpor bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku.

Kryt motoru se vzadu k převodovce plynule zužuje, nejsou v něm viditelné žádné chladící otvory. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, těžko zatím říci, jak vysoko bude nasměrováno proudění horkých výfukových plynů. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, které je hodně podobné Red Bull - není divu, když je uchyceno ke stejné převodovce. Přední zavěšení využívá push-rod.

Krom převodovky od Red Bullu tým odebírá také hydraulické systémy a KERS. Osmiválcový motor RS27-2012 pochází z dílen Renault Sport F1. 

Rozměry

Rozvor: přes 3 000 mm
Celková délka: přibližně 5 m
Celková výška:
950 mm

Motor: Renault V8 RS27-2012

Materiál šasi: uhlíková vlákna
Přední zavěšení:
push-rod, uhlíková vlákna
Zadní zavěšení: pull-rod, uhlíková vlákna
Tlumiče: Penske & Multimatic

Řízení: Caterham F1 Team
Převodovka:
Red Bull Technology
KERS: Red Bull Technology
Spojka: AP

Brzdy
Kotouče:
Carbone Industrie nebo Hitco
Třmeny: AP
Destičky: Carbone Industrie nebo Hitco

Chladicí systém (radiátory, výměníky tepla): Caterham F1 Team
Vybavení kokpitu: MES
Bezpečnostní pásy: Schroth
Volant: Caterham F1 Team
Sedačka: Caterham F1 Team

Hasicí systém: FEV
Kola: BBS dle specifikace týmu Caterham F1 Team
Palivová nádrž: ATL
Dodavatel paliva: Total
Dodavatel maziva: různí

 

Srovnání s loňským vozem Lotus T128


Boční pohled


Isometrické srovnání


Srovnání zepředu


© Foto: Caterham F1

Loňský článek s představením Lotusu T128: zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy