V posledních závodech nasadilo úpravu výfukového potrubí, které je schopné uchovávat horké plyny v přídavné uzavřené komoře - zřejmě kvůli tomu, aby kompenzovalo ztráty způsobované svým systémem foukání.
Tato přídavná část možná stojí i za lepší formou týmu Toro Rosso, který ji společně s motory Ferrari může také využívat. Jedná se o způsob, jak zvýšit výkonnost motoru v rámci zmraženého vývoje pravidel.
"Jak Ferrari, tak i Toro Rosso, jezdilo s tímto podivným přírůstkem na jejich výfukovém systému. Dokážu si představit, že se s touto úpravou šasi souvisela i úprava výkonnosti motoru," cituje Autosport bývalého designéra vozů F1 Garyho Andersona.
Inovovaný výfukový systém Ferrari (ilustrace: Giorgio Piola, Autosport)
"Po zavedení homologace motorů byla jakákoliv úprava motorů s výjimkou zvyšování spolehlivosti zakázána. To se však netýká sacích či výfukových systémů. Po zavedení výfukových difuzorů vznikla potřeba vyvíjet výfuky tak, aby nenarušovaly výkonnost motorů.
Zdá se, že se Ferrari nikdy nepodařilo ze svých výfukových difuzorů dostat tolik, co Red Bullu, který s tímto konceptem přišel, či McLarenu, jenž jej rychle okopíroval. Ferrari možná kvůli tomu ztratilo příliš mnoho výkonu svého motoru a tohle je pokus o nápravu."
Koncovka výfuku Ferrari v Abú Zabí (foto: Sutton Images)
"Přidáním této části dochází ke zvýšení objemu výfukového potrubí, což mění rezonanční frekvenci výfuku a tedy i charakteristiku motoru - obzvlášť ve středních otáčkách," vysvětluje Anderson.