Red Bull vyhrál v Itálii díky Sebastianu Vettelovi již svou letošní osmou velkou cenu. Do kvalifikace šel s krátkými převody, proto byl na rovinkách nejpomalejší (více zde). Riskantní krok se mu ale v neděli na nejrychlejším okruhu kalendáře vyplatil, když byl zejména v úvodní části s těžkým vozem pro své soupeře nedostižitelný.
Jaké novinky představil v Monze Red Bull na svém monopostu RB7?
Sebastian Vettel vítězí s vozem RB7 v Monze
Přední křídlo
Nové přední křídlo Red Bullu obsahovalo na vnitřní straně navíc r-křidélko (na obrázku níže č. 1), s nímž přišel minulý rok McLaren, je však o něco menší. Tento horizontálně-vertikální prvek pomáhá řídit tok vzduchu v centrální části za předním křídlem - k přední části podlahy se tak dostává konzistentnější proudění.
V Monze, kde se jezdí s minimálním přítlakem, je velmi efektivní cokoliv, co pomáhá k vytváření stabilnějšího přítlaku v přední části podlahy. Změny doznala také zadní klapka (2), která byla prodloužena směrem dovnitř a je zkroucenější.
Zadní křídlo
Red Bull podobně jako většina ostatních týmů pro Monzu vyvinul speciální zadní křídlo pro nízký přítlak. Oba prvky jsou menší, snížil se také jejich sklon (úhel náběhu).
V bočnicích se také na rozdíl od předchozích konfigurací neobjevily výřezy, kterými proudí vzduch mimo křídlo. Takové snížení indukovaného aerodynamického odporu nebylo při daných rozměrech hlavního profilu z pohledu Red Bullu dostatečně efektivní.
Kapotáž
Upraven byl kryt motoru v místě uchycení horního závěsu k šasi, kde se objevil další otvor podobně jako v Maďarsku. Na snímku jsou vidět díry ve střední části podlahy, jež vedou do startovacího otvoru.
Difuzor
V Monze se podél celé horní a boční odtokové hrany difuzoru objevila Gurneyho klapka. Většina zatáček tam byla pomalých, to znamená, že zadní část vozu je výše než v zatáčkách rychlejších. Prodloužením této klapky podél difuzoru prvek vykonává větší práci při kontaktu s externím proudem vzduchu, což má zabránit úniku vzduchu pod jeho bočními stranami.
Vnitřní část tak může produkovat více přítlaku, aniž by tým musel volit větší úhel či plochu zadního křídla. RB7 díky tomu mohl dosahovat vyšších maximálních rychlostí.
Celkový pohled na RB7 v konfiguraci pro Monzu zezadu
(fotografie: Red Bull Racing)
Historie využití jednotlivých šasi RB7:
RB7-01
Vettel: testy ve Valencii, Jerezu a první test v Barceloně
Webber: testy ve Valencii, Jerezu a první test v Barceloně
RB7-02
Vettel: druhý test v Barceloně (1. den)
Webber: druhý test v Barceloně (2. den), VC Austrálie, VC Malajsie, VC Číny, VC Turecka,
VC Španělska, VC Monaka, VC Kanady, VC Evropy, VC Británie, VC Německa
RB7-03
Vettel: druhý test v Barceloně (3. den), VC Austrálie, VC Malajsie, VC Číny, VC Turecka,
VC Španělska, VC Monaka, VC Kanady, VC Evropy, VC Británie, VC Německa, VC Maďarska
Webber: druhý test v Barceloně (4. den), VC Itálie
RB7-04
Webber: VC Maďarska, VC Belgie
RB7-05
Vettel: VC Belgie, VC Itálie
Video: Difuzor a podlaha RB7 po nehodě Marka Webbera v Monze