"Osobně si nemyslím, že bychom měli ve srovnání s ostatními nějak velké křídlo. Máme po mechanické stránce velmi dobré auto, které za těchto podmínek funguje, ale nezdá se mi, že bychom měli ve srovnání s ostatními velké křídlo," řekl Button na tiskové konferenci po Velké ceně Kanady, kterou nakonec vyhrál.
"Podle mě mají někteří v kvalifikaci efektivnější systém DRS, ale v závodě si myslím, že je naše zadní křídlo efektivnější než jejich - zkrátka pro něco obětujete zadní křídlo s DRS.
Ale jak jsem řekl, mechanicky je naše auto velmi dobré, což jsme prokázali v Monaku a znovu jsme to mohli vidět i zde, obzvlášť když na okruhu chybí přilnavost," dodal Button.
Na obrázku si můžete prohlédnout zadní křídla vybraných vozů, zejména velikost horní nastavitelné klapky, kterou má McLaren opravdu mnohem větší, než většina soupeřů (shora dolů: Toro Rosso, Force India, Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren).
Kvůli tomu se jeho maximální rychlost na rovinkách po aktivaci DRS nezvyšuje o tolik, jako u soupeřů s menší klapkou. Výhodou však je větší generovaný přítlak v deaktivovaném stavu. V kvalifikaci, kde využití DRS není omezeno, tedy McLaren na soupeře ztrácí.
Na druhou stranu v závodech, kde je možné křídlo aktivovat pouze ve vymezeném úseku (a pokud navíc neztrácíte na vůz před sebou více než 1 sekundu), je vyšší přítlak na většině míst naopak výhodou.