Prodloužení bočnic zadního křídla - k čemu je to dobré?

McLaren | foto: McLaren

McLaren a Sauber od počátku roku vybavil bočnice zadního křídla nad zemí vertikálními křidélky - "třásněmi." K čemu je dobré toto přerušované prodloužení bočnic, které ve Španělsku nasadil jak Red Bull, tak i Ferrari?

S touto myšlenkou přišla jako první Toyota před více než 2 lety u svého monopostu TF109. Tyto třásně - vertikální prvky na spodní straně bočnic zadního křídla - se sice nacházejí mimo nejzazší bod, který je povolen u bočních stran difuzoru, protože se však jedná o součást zadního křídla, je vše v pořádku.


S prodlouženými bočnicemi přišla jako první Toyota na voze TF109

Tyto třásně sahají až k úrovni referenční hladiny a pomáhají zvýšit efektivitu difuzoru. Vertikální křidélka totiž směřují proud vzduchu mimo okraje od střední část za difuzorem, čímž dochází ke snížení hustoty vzduchu v této centrální části.


McLaren MP4-26

Vzduch je navíc směřován do turbulencí, které vytvářejí zadní kolo, proto dochází k mírnému zvýšení přítlaku za současně mírnějšího nárůstu odporu vzduchu.


Shora dolů: Sauber C30, Red Bull RB7, Ferrari 150° Italia

Toto řešení od počátku využívá McLaren i Sauber, od Barcelony ho můžeme vídávat i u Ferrari, Red Bullu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy